اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد
اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد

نخستین زن داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در وزارت کشور حضور یافت

عصمت سوادی به عنوان اولین زن برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور آمد.

خبرگزاری فارس: نخستین زن داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در وزارت کشور حضور یافت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس عصمت سوادی از حوزه انتخابیه تهران دارای دکترای فقه و حقوق و معاون سایق فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برای ثبت نام پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور آمد.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز پنج‌شنبه 26 آذر در محل وزارت کشور آغاز شد و تا 2 دی ادامه خواهد داشت.

دقایقی قبل


ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری آغاز شد

اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل وزارت کشور آغاز شد.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری آغاز شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز پنج‌شنبه 26 آذر در محل وزارت کشور آغاز شد و تا 2 دی ادامه خواهد داشت.

داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد می توانند از تاریخ پنجشنبه 26 /9/ 94 تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ 2 /10/ 94 جمعاً به مدت هفت روز در ساعات اداری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 ، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

همچنین ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.

فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 21 آذر آغاز شده و فعالیت هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس از 28 آذر آغاز می‌شود، هیات‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان 88 نفر و تعداد نمایندگان مجلس 290 نفر است.

توکلی: زنجانی اول از دست هاشمی مدال گرفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بابک زنجانی قبل از همه از دست هاشمی رفسنجانی مدال گرفت.
به گزارش مشرق، احمد توکلی عصر امروز در نشستی با موضوع «راز اختلاس» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: فساد با ذات خلقت ناسازگار است و مانع اصلاح جامعه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: فساد موجب اختلال در رشد اقتصادی هر کشوری می‌شود و در هر دستگاهی اعم از قوه قضائیه، مجلس، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها ممکن است رسوخ کند.

توکلی در ادامه اظهارات خود در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاهی، بیان کرد: اینکه عده‌ای به نام منطقه آزاد اقتصادی با استفاده از رانت اطلاعاتی زمین‌های مردم را به قیمت ارزان خریده و درصدد رقابت با زمین‌های منابع طبیعی دولت برای فروش به ده‌ها برابر قیمت باشند فساد است که موجبات واردات بی‌حد و حصر و بیکاری را فراهم می‌کند.

وی در تکمیل این گفته خود عنوان کرد: وقتی فساد بر این کار حاکم می‌شود به جای اینکه مناطق آزاد به محلی برای صادرات تبدیل شوند به مکانی برای واردات مبدل می‌شوند و به جای اینکه در آن تولید برای صادرات صورت گیرد موجب بیکاری جوان ایرانی و اشتغال جوان چینی با واردات می‌شود، چراکه اساساً این منطقه آزاد بر پایه فساد بنا گذاشته شده است و روند صحیح خود را طی نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سئوالات مختلف دانشجویان از طیف‌های مختلف در پاسخ به انتقادی که توکلی در اوایل انقلاب بدون هرگونه تحصیلات و تجربه‌ای در دستگاه قضایی حکم صادر می‌کرده است، افزود: به این کار افتخار می‌کنم که به عنوان دادیار در ابتدای انقلاب حکم علیه عموی خود صادر کردم و او با حکم من بازداشت شد و افتخاری برای ما محسوب می‌شود که انقلاب به ما اعتماد کرد.

توکلی در پاسخ به این سؤال که چرا با اینکه به احمدی‌نژاد اعتقادی نداشتید، اما بین او و موسوی، احمدی‌نژاد را انتخاب کردید، افزود: هر دوی این‌ها را خوب می‌شناختم و در دانشگاه امام صادق(ع) هم گفتم که هر دو مثل هم هستند و فقط حرف خودشان را قبول دارند، اما آنچه که مهم بود اینکه هواداران احمدی‌نژاد و موسوی در یک موضوع برای من متفاوت بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس تبیین کرد: می‌دانستم که هواداران احمدی‌نژاد اگر رهبری حکمی بدهد جلوی حکم رهبری نمی‌ایستند، اما کسانی اطراف آقای موسوی بودند که ممکن بود علیه حکم رهبری ایستادگی کنند.

وی در توضیح این نکته گفت: وقتی آقا چند روز بعد از انتخابات 88 موسوی را فراخواندند و از وی خواستند که ادامه ندهد اما دیدیم که هواداران و دوستان وی اجازه ندادند و آن فتنه را برپا کردند که پدر کشور را درآورد.

این نماینده مجلس متذکر شد: اما وقتی احمدی‌نژاد 11 روز خانه‌نشین شد دیدیم که هواداران وی هیچ حمایتی از وی نکردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ولایت‌فقیه را رکن رکین انقلاب دانست و گفت: اگر ولایت‌فقیه نبود، داعش مملکت را می‌خورد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان اصلاح‌طلب که توکلی و سایر اصولگرایان را رفاه‌طلب معرفی کرده بود، اظهار کرد: شما اصلاح‌طلبان نشان داده‌اید که رفاه‌طلب‌تر از اصولگرایان هستید و اصولاً اصلاح‌طلبانی مانند کارگزاران ما را دیوانه معرفی می‌کنند که چرا با پول مردم تفریح نمی‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که چرا اصولگرایان در قبال همه کارهای نادرست احمدی‌نژاد سکوت کردند، بیان کرد: اتفاقاً ما اصولگراها علیه احمدی‌نژاد در مجلس موضع‌گیری می‌کردیم و نمایندگان اصلاح‌طلب هیچ موضعی نداشتند و به هر دلیل ساکت بودند.

توکلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اصولگرایان به دنبال تضییع رأی اصلاح‌طلبان هستند، تصریح کرد: اگر کسی به فکر جر زدن رأی مردم بود بهترین موقع انتخابات 92 بود که روحانی با اکثریت چند صدم درصدی رئیس‌جمهور شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، یکی از بهترین لحظات زندگی خود را در هنگام تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری خرداد 76 دانست که پروژه رئیس‌جمهور کردن مادالعمر هاشمی رفسنجانی شکست خورد.

توکلی تبیین کرد: این مهاجرانی و عبدالله نوری بودند که پروژه مادم‌العمر کردن ریاست جمهوری هاشمی را پیش کشیده بودند.

وی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را وفادار به رأی مردم دانست و گفت: مقام معظم رهبری از صمیم دل معتقد به صیانت از رأی مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به موضوع اختلاس‌ها اشاره کرد و در پاسخ به برخی شبهات که اختلاس‌ها را تنها مربوط به دوره حاکمیت اصولگرایان می‌دانستند، افزود: بابک زنجانی اول از همه از دست هاشمی رفسنجانی به عنوان کارآفرین برتر، مدال گرفت.

وی با بیان اینکه بابک زنجانی از سال‌ها پیش دارای احترام بود، افزود: در زمان تحریم که باید تحریم دور زده می‌شد، رندانی مثل او وارد صحنه شدند و دست به این اقدامات زدند.

منبع: فارس

اصرار مدیرمسوول روزنامه اطلاعات بر انتشار اخبار سران فتنه به رغم اعلام جرم دادستان تهران


دهان کجی دعایی

گروه سیاسی: در پی اقدام روزنامه اطلاعات مبنی بر پوشش خبری دیدار طلال سلمان، سردبیر روزنامه لبنان «السفیر» با یکی از سران فتنه (رئیس‌جمهور اسبق)، سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسؤول روزنامه اطلاعات اعلام جرم کرد و خواستار رسیدگی از طریق دادسرای ویژه روحانیت شد. در همین رابطه یک منبع آگاه به خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه گفت: دستور دادستان تهران در منع انتشار تصویر و اظهارات رئیس‌جمهور دوره اصلاحات کماکان به قوت خود باقی است و در صورت تخلف مطبوعات و رسانه‌های جمعی از دستور صادره طبق مقررات اقدام خواهد شد.  روزنامه اطلاعات روز یکشنبه در اقدامی عجیب و خلاف قانون، اقدام به انتشار دیدار سردبیر روزنامه السفیر با یکی از سران فتنه کرد. محمود دعایی که هر ساله وظیفه دارد برنامه جشن تولد رئیس دولت اصلاحات را برگزار کند(!) به‌رغم منع قانونی برای پوشش اخبار سران فتنه، این دیدار را با درج عکس منتشر کرد. اما ماجرا زمانی قابل تامل شده است که  با وجود اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه محمود دعایی، روز گذشته نیز روزنامه اطلاعات در مطلبی مفصل (حدود ۳۰۰۰ کلمه) به پوشش خبری با آب و تاب بازدید این فتنه‌گر از موسسه فرهنگی- تحقیقاتی امام موسی صدر پرداخت تا با این اقدام دهن‌کجی خود به قانون را نشان دهد ضمن اینکه توطئه‌آمیز بودن این اقدام را نیز تقویت کند! اقدام دیروز روزنامه اطلاعات (که برای چندمین‌بار از زمان اعلام ممنوع‌التصویری سران فتنه صورت می‌گیرد) موجب شد شائبه سهوی بودن این اقدامات قانون‌شکنانه در این روزنامه از بین برود. در کنار اقدام قانونی و متعهدانه دادستان تهران در اعلام جرم علیه دعایی نمی‌توان از نقش وزارت ارشاد و هیأت نظارت بر مطبوعات نیز غافل شد؛ نهادهایی که به دلیل عملکرد منفعلانه و سکوت خود در این زمینه باید همزمان با مدیر مسؤول روزنامه اطلاعات جوابگوی حرمت‌شکنی و عبور از مرزهای قانونی در این روزنامه باشند. این اقدامات ساختارشکنانه در روزنامه اطلاعات در حالی صورت می‌گیرد که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا ۲۴ خرداد سال جاری در جریان نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون ممنوع‌التصویری یکی از سران فتنه گفت: دادستانی براساس وظایف ذاتی خود اقدام کرده و تا زمانی که این دستور دادستان به قوت خود باقی باشد با هرکس مخالفت کند برخورد می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای همچنین در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۳ درباره علت تذکر دادستانی تهران به مدیران مسؤول رسانه‌ها و ممنوعیت به‌کار بردن اسم، تصاویر و اخبار مربوط به رئیس دولت اصلاحات اظهار کرد: اگر کسانی از نظر شورایعالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند. وی ادامه داد: درباره همین فرد مورد نظر شما دستور داده‌اند رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب ایشان را منتشر کنند. دادستانی تهران این اقدام را انجام داده و این دستور نیز همچنان باقی است و گفته شده اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن رسانه برخورد خواهد شد.
درخواست مجلس برای برخورد قاطع با دعایی
اقدام دادستانی تهران در اعلام جرم علیه مدیرمسؤول قانون‌شکن روزنامه اطلاعات با حمایت نمایندگان مجلس بویژه اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مواجه شد و نمایندگان از دستگاه قضایی خواستند بدون در نظر گرفتن ملاحظات و سفارشات، با این فرد قانون‌ستیز برخورد کند. حسین آذین، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در این‌باره گفت: با توجه به اینکه بحث فتنه، خط قرمز نظام است و خاتمی یکی از سران فتنه و ممنوع‌التصویر بوده، این اقدام صورت گرفته خلاف قانون است.  آذین به خبرگزاری بسیج گفت: یک موج مدیریت شده‌ای در قالب مراسم‌های مختلفی مانند تقدیر از خیرین، حضور در جلسات دانشجویی یا نشان دادن تصویر و خواندن پیامی از این شخص فتنه‌گر به راه افتاده که هدفش  این است که از او حساسیت‌زدایی کند و تدریجا او را در اذهان زنده کند. نماینده مردم رفسنجان در مجلس با بیان اینکه چند وقت پیش در کرمان و در ورامین نیز پیامی از این فتنه‌گر در مراسمی خوانده شد، اظهار داشت: این موج به دنبال این است تا بحث فتنه را کم‌رنگ و از سران فتنه قبح‌زدایی کند و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، این اقدامات اصلا به صلاح نیست. عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات نیز نباید این اقدام خلاف قانون را انجام می‌داد، خاطرنشان کرد: قطعا مسؤولان و هیات نظارت بر مطبوعات باید با این قضیه برخورد کنند. حسین طلا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این‌باره گفت: از مجموعه دستگاه قضا برخوردی غیر از این انتظار نمی‌رفت؛ این اقدام و برخورد قاطعی که دستگاه قضا انجام داد و تفاوتی در برخورد با یک روزنامه قدیمی و پرتیراژ قائل نشد، ارزنده و قابل تقدیر است.  طلا توضیح داد: از دستگاه قضایی کشور 2 نگاه انتظار می‌رود؛ نخست برخورد با جرم و دیگری پیشگیری و یکی از نهادهایی که از لحاظ قانونی قدرت جلوگیری از این قانون‌شکنی‌ها و هنجارشکنی‎ها را دارد عملا قوه قضائیه است.  وی در ادامه اظهار داشت: نشریات و رسانه‌ها براساس قاعده باید خود را ملتزم به رعایت قوانین حوزه مطبوعات بدانند و اگر قرار باشد سیستم مدیریتی کشور قانون و ابلاغی را مشخص کند و سیستم رسانه‌ها  کار دیگری انجام داده و بگوید تشخیص ما چیز دیگری است، آنگاه ممکن است قانون در خیلی جاها رعایت نشود.
اما به‌رغم اعلام جرم دادستانی تهران علیه مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، محمود دعایی دیروز با تاکید بر اینکه «مشی روزنامه اطلاعات درباره انتشار اخبار رئیس دولت اصلاحات همان مشی قبلی است»، گفت: ما اخبار معمول ایشان را در روزنامه اطلاعات منتشر می‌کنیم و کماکان مثل گذشته عمل خواهیم کرد.

سیاست تعدیل اعتدالیون و در رفتن فنر قیمت‌ها(خبر ویژه)

وزیر راه دولت اصلاحات به بهانه افزایش کیفیت، از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما دفاع کرد.

احمد خرم ضمن یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: مسافرت با هواپیما را کسانی انجام می‌دهند که از وسع مالی مناسبی بهره‌مندند. به عبارت دیگر کسانی که در پنج دهک بالا قرار  دارند، برای مسافرت از هواپیما استفاده می‌کنند؛ مگر بعضی از مسیرها که بسیار دور هستند و برای سفرهای ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی می‌افزاید: نباید با یک عدد 5 تا 10 درصدی کل هوانوردی کشور را فدا کرد. اگر هواپیماها نو باشند با احساس امنیت و ایمنی بهتری مسافران سوار هواپیما می‌شوند. آزادسازی به این معنا نیست که ایرلاین‌ها به دلخواه دست به افزایش قیمت‌ها بزنند، بلکه اجرای این سیاست در واقع باعث ایجاد رقابت میان ایرلاین‌های کشور می‌شود.
ادعای افزایش کیفیت و رقابت در صورت آزادسازی قیمت‌ها ادعایی است که مدعیان شعار تعدیل اقتصادی در دولت‌های سازندگی و اصلاحات- و سپس اعتدال- بارها تکرار کرده و بر گران کردن خدمات همت گماشته‌اند اما چیزی که در عمل اتفاق افتاده، گرانی بدون ارتقای کیفیت بوده و همزمان به شکاف طبقاتی دامن زده است.
همزمان با ادعای احمد خرم، روزنامه اصلاح‌طلب بهار در تیتر اول خود نوشت: «آزادسازی یا گرانفروشی؟ تیک‌آف بلیت هواپیما بدون ارتقای کیفیت.» روزنامه آرمان نیز تیتر زد «نخستین پس‌لرزه‌های آزادسازی قیمت بلیت هواپیما- بلیط تهران مشهد 500 هزار تومان شد.»
یادآور می‌شود طی 2 سال اخیر، مقامات دولتی با توجیهات مشابه چندین بار قیمت برخی حامل‌های انرژی و خدمات را افزایش داده‌اند و معلوم نیست سقف این آزادسازی و تعدیل و اعتدال کجاست؟

آخرین اخبار از حادثه بیمارستان دولتی در اصفهان؛


واکنش وزیر بهداشت/ درآوردن بخیه به‌دلیل ناتوانی مالی در تاریخ تأسف‌بار و نادر است
بخش اجتماعی الف، 16 آذر 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۲
در روز ۱۵ آذر خبری در جامعه ایران از زبان وزیر بهداشت منتشر شد که اذهان عمومی را به‌شدت رنجاند، خبر این بود که کادر پزشکی در خمینی‌شهر اصفهان به‌دلیل ناتوانی مالی خانواده‌ای برای پرداخت مبلغی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تومان بخیه صورت یک کودک را که زده بودند، کشیدند.{اینجا} حالا واکنش ها به این اتفاق از سوی مسئولان آغاز شده است.

به گزارش الف،
دکتر سید حسن هاشمی در خصوص حادثه ای که در یکی از بیمارستان های دولتی اصفهان رخ داده و طی آن بخیه های چانه بیمار به دلیل عدم توانایی مالی کشیده شده بود، گفت: بنده هم آخر وقت دیشب از این حادثه مطلع شدم و دستور دادم یک تیم به محل اعزام شوند و تحقیقات لازم را انجام دهند.

وی گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن عذرخواهی از وقوع این حادثه، افراد متخلف مانند پزشک و مسئول شیفت را به دستگاه های قضائی معرفی کرده است. 

هاشمی تصریح کرد: تحقیقات لازم درباره این موضوع به دقت انجام خواهد شد و اگر افرادی متخلف باشند، با آنها برخورد قانونی خواهدشد.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که مگر بیمارستان های دولتی وجهی از بیمار دریافت می کنند، افزود: ظاهرا این بیمار بیمه نبوده است. اما بیمه نبودن هم دلیلی برای چنین حرکتی نمی شود و برای من هم جای سوال بود و به همین دلیل دستور دادم تا تیم بازرسی به محل اعزام شود و تا ظهر امروز نتایج بررسی ها مشخص خواهد شد.

وی گفت: این خبر در فضای مجازی دست به دست شده بود که شب گذشته با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفتگو کردم که ایشان ضمن عذرخواهی، اقدام های درستی انجام داده بود و امیدواریم که در خصوص این موضوع به عدالت رفتار شود.

به گزارش الف، مدیرکل دفتر شکایات وزارت بهداشت هم با اشاره به اینکه درآوردن بخیه به‌دلیل ناتوانی مالی در تاریخ خدمات پزشکی ایران تأسف‌بار و نادر است، گفت: واقعاً مسئولان وزارت بهداشت در شوک هستند، زیرا اگر پزشک چنین دستور غلطی را داده چرا پرستار آن را اجرا کرده است؟

در این رابطه دکتر سیدسجاد رضوی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره جدیدترین اقدامات برای بررسی این رخداد تلخ به تسنیم گفت: هم اکنون که با شما صحبت می‌کنم حدود سه ساعتی است که تیم بازرسی این پرونده از تهران وارد اصفهان شده‌اند و با وجود آن که هوا مساعد نبود و هواپیما نیز برای این سفر مهیا نبود با این وجود تیم بازرسی وزارت بهداشت با توجه به اهمیت این پرونده خودشان را به اصفهان رساندند.

وی ادامه داد: تمام کادر درمانی بیمارستان مذکور به‌همراه تمام مسئولان حوزه سلامت اصفهان از جمله خمینی‌‌شهر و مسئولان مرکز بهداشت این شهر به‌همراه خانواده بیمار مصاحبه خواهند شد زیرا این رخداد تلخ در طول تاریخ خدمات پزشکی کشورمان تأسف‌بار بوده است و به هیج عنوان پذیرفتنی نیست که در بیمارستان دولتی چنین تخلفی صورت پذیرد زیرا ما گاهی مشاهده کردیم که بیمار پولی برای پرداخت خدمات درمانی نداشته است و این پزشک و پرستار بوده است که حتی خودشان با مددکاری بیمارستان صحبت کرده‌اند و مشکل مالی بیمار را به هر صورت مدیریت می‌کردند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تصریح کرد: به هر حال اگر بیمارستانی چه دولتی و چه خصوصی پولی درخواست می‌کند هیچ ارتباطی به پزشک و پرستار ندارد, در حالی که در این اتفاق مذکور ما شاهد آن هستیم که پزشک و پرستار مذکور باتجربه هستند و واقعاً هنوز هم بشخصه در یک شوک قرار داریم که چرا چنین اتفاقی رخ داده است.

سجاد رضوی عنوان کرد: بنابراین ما امیدواریم این اتفاق تلخ به این صورتی که تاکنون عنوان شده است، نباشد و تیم اعزامی بازرسی وزارت بهداشت به اصفهان نیز برای این امر تمام تلاش خود را خواهند کرد و به‌نوعی امیدواریم تمام این اتفاق تلخ فقط یک خواب باشد.

وی درباره اینکه پس از رسانه‌ای شدن این رخداد تلخ این مسئله مطرح شده است که اگر پزشک دستور کشیدن بخیه این کودک بیمار را داده است چرا پرستار آن را اجرا کرده است, در حالی که طبق قوانین پزشکی؛ پرستار می‌توانست اموری را که به‌ضرر سلامت بیمار باشد انجام ندهد, پاسخ داد: بله؛ کاملاً این مبحث درست است و البته جای بحث هم دارد زیرا در صحبت‌های اولیه‌ای که با پزشک مربوطه داشتیم وی عنوان کرده بود که به‌شوخی گفته است بخیه را بکشند و این سؤال پیش می‌آید که چرا پرستار آن را اجرا کرده است. زیرا بر اساس قوانین؛ پرستار می‌تواند دستورات پزشکی را که به‌ضرر سلامت بیمار باشد به سوپروایزر و یا رئیس بیمارستان گزارش دهد و آن کار را انجام ندهد.

سجاد رضوی درباره اینکه به هر حال در حدود ۱۰ روز از این رخداد تلخ می‌گذرد و خانواده این بیمار علت رسانه‌ای نشدن این مسئله را تهدید خودشان عنوان کردند، خاطرنشان کرد: این مسئله را نمی‌دانستیم ولی حتماً به تیم بازرسی منتقل می‌کنیم تا از این مسئله نیز جویا شوند و اطلاعات لازم را کسب کنند.

آخرین خبر/ بازداشت متخلفان بیمارستان اشرفی خمینی شهر
معاون دادستان شهرستان خمینی شهر گفت: ساعتی قبل کادر متخلف بیمارستان اشرفی این شهرستان برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور مرجع قضائی، بازداشت شدند.

یوسف کریمی یکشنبه شب افزود: در پی مراجعه شاکی به دادستانی شهرستان خمینی شهر و استماع اظهارات مادر و کودک پنج ساله این پرونده، دستور احضار متهمان صادر شد.

وی اضافه کرد: متهمان که یک پزشک و یک پرستار هستند پس از تفهیم اتهام بنا به دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی، روانه بازداشتگاه نیروی انتظامی شدند.

عراقچی:


سید عباس عراقچی می‌گوید بخش مهمی از مذاکره با هلگا اشمید به بررسی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ۱+۵ به شورای حکام گذشت و تصمیم هایی گرفته شد که همه چیز به سمت اجرایی شدن برجام پیش برود.
جوان آنلاین: رییس ستاد پیگیری اجرای برجام یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: "جلسه حدود دو ساعت و نیم طول کشید. بخش مهم آن مربوط به قطعنامه شورای حکام بود که قرار است 1+5 ارائه بدهند. در بخش دیگر هم به مسائل مربوط به اجرای برجام و آمادگی برای روز اجرایی شدن گذشت. همه مسائل مربوط را مرور کردیم و تصمیم‌هایی گرفته شد که انشاالله همه چیز طبق برجام پیش برود."

عراقچی به همراه مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه، عصر یکشنبه با هلگا اشمید، معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکره داشت.

قرار است فردا دوشنبه جلسه کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در وین برگزار شود.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در گزارش آمانو ابهاماتی هست که شاید موجب باز گذاشتن پرونده مسائل گذشته ایران شود، گفت: "در این باره در قطعنامه شورای حکام تصمیم‌گیری خواهد شد‌، که پرونده بسته شود یا نه. به هر حال جای آن در گزارش نیست در قطعنامه شورای حکام است."

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه افزود: "گزارش آژانس هم در عین این که شاید در بعضی بخش ها نتوانسته ارزیابی قطعی داشته باشدولی ارزیابی نهایی اش کاملا روشن است."

عراقچی اضافه کرد: "ارزیابی نهایی آژانس دو محور عمده دارد که می‌گوید فعالیت‌هایی که در ایران بوده از حد مطالعاتی فراتر نرفته که همین را هم البته ما قبول نداریم و رد می‌کنیم‌؛ اما در هر صورت اذعان آژانس به این که آنچه در ایران بوده از حد مطالعاتی فراتر نرفته در حقیقت یک مهربطلان بر همه ادعاهایی است که در طول 12 سال گذشته مطرح می شده است."

وی تاکید کرد: "یعنی آژانس هیچ برنامه هسته‌ای نظامی را تایید نکرده و درکنارش گفته در مواد هسته‌ای ایران انحرافی مشاهده نشده و هیچ خلافی در آن نبوده است."

عراقچی اظهار داشت: "درواقع گزارش آژانس بسیار روشن است. در جمع‌بندی و در رد هرگونه ابعاد غیرصلح‌آمیز در برنامه هسته‌ای ایران."

منبع : تسنیم

«وقاحت» در صفحه اول وطن امروز!

روزنامه وطن امروز با انتقاد از سخنان اخیر مقامات ترکیه با انتشار عکس اردوغان رئیس جمهور ترکیه در صفحه نخست خود و با تیتر: «وقاحت» به این مواضع اعتراض کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به پاسخ مقامات و وزارت خارجه کشورمان نسبت به اظهارات اردوغان گفت: از این اظهارات شگفت زده شده‌ایم.

وی با بیان اینکه آقای اردوغان و آقای روحانی روسای جمهور ایران و ترکیه با یکدیگر به صورت تلفنی صحبت کرده‌اند که این مکالمه ضبط شده و موجود می‌باشد، گفت: از سخنان اخیر مقامات ایرانی و نیز وزارت خارجه ایران تعجب می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین افزوده که ما به اندازه و متناسب حرف می‌زنیم و پنهان کردن این حرفها از مردم ایران و نیز تحریف سخنان اردوغان اخلاقی نیست.

روزنامه وطن امروز با انتقاد از سخنان اخیر مقامات ترکیه با انتشار عکس اردوغان رئیس جمهور ترکیه در صفحه نخست خود و با تیتر: «وقاحت» به این مواضع اعتراض کرد.

«اردوغان» تیتر یک وطن امروز شد! +عکس

گزارش آمانو بازگشایی PMD بود نه خاتمه آن

«تخاصم» با جمهوری اسلامی ایران را باید رویکرد ثابت نظام سلطه دانست که با تغییر و تحولات و دگرگونی رفتارها در صحنه بین‌الملل هیچ‌گاه جای خود را به تعامل و توازن نداده، بلکه با پیش آمدن رخدادهایی مانند «برجام» سطحی پیچیده‌تر هم به خود گرفته، به گونه‌ای که مقامات کشورهایی نظیر ایالات متحده در هفته‌های اخیر مواضع سخت‌تری نسبت به ایران اتخاذ نموده‌اند.
نویسنده : محمد اسماعیلی 
«تخاصم» با جمهوری اسلامی ایران را باید رویکرد ثابت نظام سلطه دانست که با تغییر و تحولات و دگرگونی رفتارها در صحنه بین‌الملل هیچ‌گاه جای خود را به تعامل و توازن نداده، بلکه با پیش آمدن رخدادهایی مانند «برجام» سطحی پیچیده‌تر هم به خود گرفته، به گونه‌ای که مقامات کشورهایی نظیر ایالات متحده در هفته‌های اخیر مواضع سخت‌تری نسبت به ایران اتخاذ نموده‌اند.  
آخرین اتهامی که به‌واسطه توافق هسته‌ای نسبت داده شده «تلاش مطالعاتی-ساختاری و فنی ایران برای تولید بمب اتم» است. اگر چه طی 12 سال گذشته چنین ادعایی را مقامات و رسانه‌های غربی عنوان کرده‌اند اما هر بار جمهوری اسلامی ایران با رد چنین ادعایی، آن را یک اتهام بدون سند و خالی از ادله حقوقی می‌داند و غربی‌ها را به خاطر اتخاذ چنین موضع بدون سندی سرزنش می‌کند اما در شرایط فعلی مقامات غربی با استناد به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند چرا که عالی ترین مرجع فنی انرژی هسته‌ای آن را مطرح کرده است. 
در قسمتی از گزارش سیاه، سفید و خاکستری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اینگونه می‌آید: «ارزیابی آژانس این است که قبل از پایان سال ۲۰۰۳ طیفی از فعالیت‌های مرتبط با ساخت ابزار انفجار هسته‌ای در ایران به صورت تلاش‌های هماهنگ انجام شده است و برخی از فعالیت‌ها قبل از سال ۲۰۰۳ انجام شده‌اند. ارزیابی آژانس این است که این فعالیت‌ها، از سطح مطالعات امکان‌سنجی و علمی و کسب برخی صلاحیت‌ها و توانمندی‌های فنی مرتبط بالاتر نرفته‌اند. آژانس هیچ شواهد موثقی درباره فعالیت‌هایی در ارتباط با ساخت بمب انفجاری هسته‌ای بعد از سال ۲۰۰۹ در اختیار ندارد.» 
اگر چه در برخی از بندهای گزارش هم نقاط خاکستری «مبنی بر تفسیر پذیری متن گزارش» و نقاط سفیدی محتمل بر «از نظر آژانس، اثبات عدم وجود انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تأیید شده است» هم وجود دارد.  اتهامات مندرج در گزارش آژانس یعنی آنکه تمام ادعاهای گذشته علیه ایران - مبنی بر تلاش کشورمان برای ساخت و تولید بمب اتمی- تنها اتهام نبوده و حقیقتی بوده که صحت آن امروز ثابت ومسجل شده است، به بیان بهتر گزارش اخیر آژانس مهر تأییدی بر صحت گفتار امریکا و متحدانش در قبال کشورمان و نمایانگر غیرواقعی بودن گفته‌های کارگزاران کشورمان طی 12 سال گذشته است.
در شرایطی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای توانسته نظرات و خواسته‌های 12 ساله نظام سلطه را به صورت کامل، مستند و شفاف در گزارش جاسازی کند که صدور قطعنامه آتی شورای حکام با همین محتوا می‌تواند از یک سو پرونده حقوقی-سیاسی دیگری را علیه ایران بازگشایی کند و از سوی دیگر می‌تواند در صورتی که برجام در آینده به هر دلیلی ملغی شود، گزارش آژانس و قطعنامه شورای حکام - که ایران را به داشتن فعالیت‌های نظامی در گذشته متهم کرده است - به قوت و قاطعیت خود باقی بماند و فصل نوینی از اقدامات خصمانه علیه کشورمان را رقم بزند. 
    
تلاش برای نگه داشتن ایران در مقام اتهام و پاسخگویی
همانطور که اشاره شد بعد از برجام -و اکنون بعد از گزارش آمانو- مقامات غربی تلاش می‌کنند. سطح دیگری از اتهامات علیه کشورمان را - البته این بار به‌واسطه گزارش آژانس مستند و متقن- بیان کنند در یکی از این نمونه‌ها، جان کری وزیر امور خارجه امریکا بعد از گزارش آمانو و با اشاره به آن بیان می‌کند « امریکا هیچ گاه تردید نداشت که ایران روی تسلیحات هسته‌ای کار می‌کرده. اکنون مسئله اصلی این است که بدانیم ایران برای پایبندی به توافق هسته‌ای چه کار انجام می‌دهد.»   وزیر امور خارجه امریکا همچنین تأکید می‌کند که توافق هسته‌ای تضمین می‌کند اتفاقات گذشته، در آینده اتفاق نمی‌افتد و این مسئله اصلی است. 
کری همچنین در مرکز سابان اندیشکده بروکینگز بیان می‌کند: «ما یکی از دیپلمات‌های زبده و توانای‌مان، سفیر سابق، «استیو مال» را مأمور کرده‌ایم که ۲۴ ساعته و هفت روز هفته ما را مطمئن کند که ایران به‌طور دقیق تعهداتی را که گفته انجام می‌دهد.» 
سخنان کری به خوبی گویای این نکته است که ایالات متحده امریکا در کنار سایر کشورهای غربی تلاش می‌کند با تکرار ادعاهای مندرج در گزارش آژانس با تکرار اتهامات12ساله، جمهوری اسلامی ایران را همچنان در مقام اتهام و پاسخگویی قرار دهد. آنها به خوبی می‌دانند با اصلی به نام «تکرار مکرر اتهامات» علیه کشورمان است که می‌توانند اجرای برجام را – که متن آن مشتمل بر اصل تفسیر‌پذیری است – به نفع خود مصادره کرده و بسیاری از تعهدات را کأن‌لن‌یکن باقی بگذارند. ‌
 ‌  
معرفی ایران به عنوان تهدید اصلی جامعه بین‌الملل 
تکرار اتهامات گذشته توسط جان کری و دیگر مقامات غربی به بهانه گزارش آمانو که فصل مشترک همه آنها «تلاش ایران برای تولید بمب هسته‌ای» یا «فعالیت‌های هسته‌ای ایران جنبه‌های نظامی و غیرصلح آمیز هم دارد » است گویای این نکته هم هست که نظام سلطه با به‌کارگیری چنین عباراتی تلاش می‌کند پس از برجام هم، ایران را مهم‌ترین و اصلی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی معرفی کند‌. 

حفظ سایه تهدید بر سر ایران
مستند کردن این نکته که ایران در گذشته نه چندان دور به دنبال سلاح هسته‌ای بوده را زمانی که در کنار جمله تهدیدآمیز جان کری در مرکز سابان اندیشکده بروکینگز مبنی بر اینکه «امریکا نظارت طولانی و کاملی بر برنامه هسته‌ای ایران دارد و هرگونه گریز این کشور را متوجه می‌شود» قرار می‌دهیم و تهدیدات روز افزون 26ماه گذشته را به یاد می‌آوریم به این نکته می‌رسیم که غربی‌ها همچنان تمایل دارند که سایه‌ای از تهدید نظامی را بر سر ایران نگه دارند، چراکه در سایه چنین فرآیندی است که جمهوری اسلامی ایران امتیازات بیشتری به غرب خواهد داد‌. 
    
ایران مساوی با تروریسم! 
مستند کردن اتهامات گذشته در گزارش آمانو و هم‌پوشانی آن با اتهامات دیگری نظیر «حمایت ایران از گروه‌های تروریستی نظیر حزب‌الله و حماس!» و همچنین «سندسازی برای دست داشتن ایران در برخی از ترورها و اقدامات نظامی در سطح دنیا» گویای این نکته هم است که غربی‌ها با اینگونه بازی‌های روانی- رسانه‌ای تلاش می‌کنند همچنان نام ایران مساوی با تروریسم معرفی شود. 
همانگونه که اشاره شد، رویکرد نظام در قبال جمهوری اسلامی ایران بعد از برجام -و به فرض اجرای تمام و کامل این معاهده‌  هیچ‌گونه تغییری نخواهد کرد آنگونه که تنظیم متونی نظیر برجام یا قطعنامه2231 و گزارش اخیر آمانو و تفسیر غربی‌ها از چنین متونی گویای این نکته است که «تضعیف ایران در افکار عمومی دنیا»، «متوقف‌سازی رشد و توسعه صنعت هسته‌ای کشور»، «تقلیل توان و قدرت نظامی ایران» و «معرفی ایران به عنوان تهدید کننده  ارشد صلح و امنیت دنیا» و در نهایت تغییر بنیادین در ساختار سیاسی کشور و یا حداقل تغییر ماهیت انقلاب اهداف عمده غرب از تعامل با ایران است و چنین اهدافی هیچ گاه تغییر نخواهد کرد. 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،

س مورد نظر کپی شد
اکسپرس گزارش داد
دستور پوتین برای آماده‌سازی هواپیمای استراتژیک «روز قیامت»/ روسیه برای هر جنگی با ترکیه آماده می‌شود

پایگاه خبری اکسپرس از دستور پوتین برای آماده‌سازی فوری «مجتمع فرماندهی هوایی پیشرفته» موسوم به روز قیامت طی ۲ هفته آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستور پوتین برای آماده‌سازی هواپیمای استراتژیک «روز قیامت»/ روسیه برای هر جنگی با ترکیه آماده می‌شود

 پایگاه خبری اکسپرس مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور آماده سازی هواپیمای غول پیکر موسوم به «روزقیامت» که نامرئی است و برای جنگ هسته ای طراحی شده است را صادر کرده است.

اکسپرس افزود: علیرغم اینکه متحصصان نظامی روسیه گفته اند که این هواپیما تا پایان سال 2015 عملیاتی نخواهد شد اما به دنبال افزایش تنشها با ترکیه پوتین دستور داده است که طی دو هفته آینده آن را آماده استفاده در صورت لزوم کنند.

این هواپیمای پیشرفته میتواند مقامات عالی حکومتی و نظامی روسیه را در صورتی که پایگاههای فرماندهی آنها در روی زمین دچار تهدید است درجای خود جای دهد و یک پایگاه فرماندهی پیشرفته سیال است.

پیش از این شبکه راشا تودی گزارش داده بود، در حالی که نیروی هوایی روسیه به عملیات خود علیه مواضع تروریست ها در سوریه ادامه می دهد، آزمایش‌های دولتی "مجتمع هوایی نسل دوم فرماندهی استراتژیک روسیه" که براساس هواپیمای ایلیوشین 80 ساخته شده، با موفقیت خاتمه یافت و این هواپیما تا آخر سال جاری میلادی تحویل وزارت دفاع روسیه داده خواهد شد.

به جز روسیه، فقط آمریکا دارای چنین مجتمع هوایی است. شرکت متحده ابزارسازی روسیه روز سه شنبه گزارش کرد که مجتمع هوایی فرماندهی استراتژیک برای استفاده در شرایط استقرار ضربتی نیروهای مسلح، نبودن تاسیسات فرماندهی در زمین و همچنین در صورت از کار افتادن مقرهای فرماندهی و مراکز و خطوط ارتباطی در زمین طراحی و ساخته شده است.

حمد توکلی در دانشگاه محقق ار دبیلی

ا:پرداخت وام خرید خودرو حرکتی اشتباه بود/ وام مسکن و ازدواج می دادند که ضد تورم است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حرکت دولت در ارائه وام به مردم برای خرید خودرو اشتباه بود چرا که هم آسیب‌های اجتماعی، هم زیست‌محیطی و هم خارج شدن ارز از کشور را به همراه داشت در حالی که دولت می‌توانست این تسهیلات را در حوزه مسکن و ازدواج پرداخت کند تا حالت ضد تورمی داشته باشد.

خبرگزاری فارس: پرداخت وام خرید خودرو حرکتی اشتباه بود/ وام مسکن و ازدواج می دادند که ضد تورم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد توکلی عصر امروز در همایشی با موضوع «نفوذی‌های اقتصاد ایران» در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما در حال حاضر در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم که تولید ناخالص داخلی منفی، نوسانات نرخ ارز فاحش و نرخ بیکاری نیز روند صعودی به خود گرفته هر چند که تورم روند نزولی دارد اما همچنان در این مسئله با متوسط جهانی تا سه برابر فاصله داریم.

وی تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی پنج عامل مهم شامل بیماری هلندی، بازار متلاطم ارز، بالا بودن نرخ سود بانکی و آثار تحریم‌های اقتصادی غرب بر اقتصاد کشورمان تأثیر گذاشته به طوری که تحریم‌های اقتصادی سبب شده تا ریسک و شرایط نامطمئن سرمایه‌گذاری در کشور به وجود آید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران افراد ترسویی هستند که به سرعت از اوضاع متلاطم کشور آشفته شده و به راحتی نمی‌توانند وضعیت ریسک و نامطمئنی را قبول کنند به همین خاطر عده‌ای سرمایه‌های خود را در بانک قرار داده و عده‌ای نیز ترمز دستی سرمایه‌گذاری را بالا می‌کشند.

توکلی با بیان اینکه متغیرهای متفاوتی در اقتصاد ایران تأثیرگذار بوده و ما امروز از طرفی با بالا رفتن هزینه‌های تسهیل و تبدیل ارز و از سوی دیگر فراوانی واردات و بی‌توجهی به حوزه صادرات روبه‌رو هستیم، گفت: قطعاً همه این عوامل اثر تورمی داشته و بستری را فراهم می‌کند تا بسیاری از مؤلفه‌های اقتصاد توانمند نادیده گرفته شود.

وی انتخاب راهبرد درست در اقتصاد در مسیر رشد عدالت و توجه دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه افزایش سهم تولید ملی یادآور شد و افزود: در این زمینه باید شرایط و وضعیت حاکم بر جامعه را به دقت مورد رصد و توجه قرار داد.

مسئولان در بسترسازی بازار کار دچار غفلت شده‌اند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد بر پایه تقویت و مقاوم‌ کردن اقتصاد در برابر تکان‌های داخلی و بیرونی است، بیان کرد: این تکان‌ها ممکن است نوسانات قیمت ارز و یا برخی تلاطم‌های بازار جهانی باشد که قطعاً در اقتصاد کشورمان نیز می‌تواند تبعات منفی و یا مثبتی را به همراه داشته باشد.

توکلی اضافه کرد: دولت باید فکری به حال نیروهای مولد و کارآفرین دهه 60 بکند تا فرصت استخدام و اشتغال برای آنها از بین نرود که در این زمینه ورود مسئولان به تنظیم بازار کار بسیار ضروری و حیاتی است.

وی با بیان دیگر تکان‌های تأثیرگذار در اقتصاد کشور همچون بلایای طبیعی، تخاصم، تحریم و تهدیدهای اقتصادی ادامه داد: اگر دولتی وفادار به آرمان‌ها بوده و عاقلانه با مسائل برخورد کرده و اهل مشورت و دوراندیشی باشد و همچنین به مردم‌سالاری نیز اعتقاد راسخ داشته باشد، قطعاً بهتی کشور می‌تواند از این شرایط به راحتی عبور کند و گر نه برعکس این مسائل اتفاق افتاده و رخ می‌دهد.

استاد اقتصاد دانشگاه‌هار با بیان اینکه باید سیاست کلان اقتصادی به سمتی باشد تا کاهش فساد اقتصادی، مؤلفه‌های مختلف بازار و اقتصاد توانمند بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: حرکتی که اخیراً دولت در ارائه وام به مردم برای خرید خودرو داد، حرکتی اشتباه بود چرا که به معنای واقعی هم آسیب‌های اجتماعی، هم زیست‌محیطی و هم خارج شدن ارز از کشور را به همراه داشته در حالی که دولت بهتر از این می‌توانست این تسهیلات را در حوزه مسکن و ازدواج پرداخت کند تا حالت ضد تورمی داشته باشد.

توکلی در تشریح ابعاد مختلف فساد که به هم ریختگی اقتصاد، پایین آمدن امنیت شغلی و دیگر مؤلفه‌های ناپایدار اقتصادی را به همراه دارد، افزود: در بسیاری از کشورها موضوع اعتبار دولت‌ها در تغییر و تحولات اقتصادی مطرح شده و در همه این موارد آنچه که مهم و قابل توجه به نظر می‌رسد ورود اندیشمندانه و عقلایی دولت‌ها در حوزه اقتصاد و تنظیم روابط است که نتایج مثبتی را نیز به همراه دارد.

مدل نئوکلاسیک در ایران جوابگو نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از جنگ مدل اقتصادی دولت‌های هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی مدل نئوکلاسیک بود که در هیچ مقطعی این شیوه جوابگو نیست چرا که این مدل نه اهداف عدالتخواهانه و نه رشد مداوم را در پی دارد.

وی مدعی شد: برنامه چهارم توسعه کشور براساس یک فکر و اندیشه ناب آمریکایی در این کشور تدوین شد به طوری که در این برنامه‌ها براساس الگوی نظم نوین جهانی در حوزه اقتصاد ظلم و تعدی به بخش‌های مختلف وارد شده است.

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما قطعاً در مقابل چنین الگوهایی که غربی و متجانس با شیوه‌های غرب‌پسند است، نمی‌توانیم اهداف اقتصادی اسلامی خودمان را پیاده کنیم و در برابر چنین حرکت‌هایی نباید منفعلانه عمل کنیم.

وی تلاش بخش خصوصی را برای حضور در عرصه سرمایه‌گذاری با انگیزه کسب سود یادآور شد و بیان کرد: یکی از بدترین شیوه‌های نفوذ در اقتصاد ایران نفوذ از طریق مدیران و مسئولان تصمیم‌گیر در اقتصاد است که غرب با تربیت نیروهای مد نظر خود سعی می‌کند در عرصه تصمیم‌گیری اقتصاد کشور سهم خود را انجام دهد.

توکلی اضافه کرد:‌ ضرورت دارد عقل و علم توأم در هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریز‌ی‌ها مورد توجه قرار گیرد تا با تعیین اولویت‌ها در اقتصاد کشور بیشتر و بهتر از این بتوان حرکت منطقی و قابل قبولی را انجام داد.

نباید همه کشور را به منطقه آزاد تبدیل کرد

اقتصاددان کشورمان با انتقاد شدید از تلاش دولت برای صدور مجوز و دادن وعده‌های مبنی بر راه‌اندازی مناطق آزاد در استان‌های مختلف کشور اظهار کرد: ما نیز قبول داریم که راه‌اندازی این مناطق به تسهیل امر صادرات و واردات و ورود سرمایه‌گذاری‌های خارجی کمک می‌کند و در ارز گیری و تربیت نیروی آموزش‌دیده و ماهر وجود این مناطق بسیار تأثیرگذار است.

توکلی در ادامه سخنان خود گفت: در این سال‌ها ما در مناطق آزاد به جای پرداختن به اصل کار نتایج معکوسی را از فعالیت‌ها گرفته‌ایم به طوریکه اشتغال هدف‌گذاری‌ شده محقق نشده و ما به جای صادرات با واردات و به جای سرمایه‌گذاری در این مناطق با خروج سرمایه‌گذاری در سایر مناطق روبه‌رو شده‌ایم.

وی با بیان اینکه الان دولت تصویب 11 منطقه آزاد تجاری را به مجلس پیشنهاد کرده و خود نمایندگان نیز 70 تا 80 پیشنهاد در این زمینه دارند، افزود: قرار نیست کل کشور را منطقه آزاد کنیم!

ایجاد مناطق آزاد جدید خیانت به ملت ایران است

توکلی تصریح کرد: ما بهتر از این می‌توانستیم از ظرفیت مناطق آزاد استفاده کنیم در حالی که ایجاد مناطق آزاد جدید خیانت به ملت ایران است چرا که این مناطق از آن هدفشان دور شده و به جای صادرات محوری به واردات روی آورده‌اند.

وی بیان کرد: در وضعیت رکود اقتصادی قرار داریم به طوری که نرخ رشد اقتصاد با نوسانات زیاد روبه‌رو شده و بنده معتقدم هدفمندی یارانه‌ها، تلاطم در بازار ارز و بالا بودن سود سپرده بانکی از عوامل اصلی تورم است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دولت عاقل و با توانمندی بالا قطعاً در جلب اعتماد عمومی مردم نقش‌آفرینی می‌کند و مانع از کشمکش‌های اجتماعی، قومی، مذهبی، حوزه‌ای، جناحی و قدرت‌طلبی شخصی در عرصه‌های مختلف شده و همچنین به کاهش تأخیر در تصمیم‌گیری‌ها، افزایش نااطمینانی و ریسک در تولید و سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

زاکانی در پاسخ به فارس:

اصولگرایان حتماً به وحدت حداکثری می‌رسند/جلسات خوبی بین نیروهای اصولگرایان در حال برگزاری است

عضو فراکسیون اصولگران مجلس گفت: بنده معتقد هستم زمینه رسیدن اصولگرایان به اجماع حداکثری فراهم است و اصولگرایان قطعا برای انتخابات پیش‌رو به وحدت می‌رسند.

خبرگزاری فارس: اصولگرایان حتماً به وحدت حداکثری می‌رسند/جلسات خوبی بین نیروهای اصولگرایان در حال برگزاری است


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا زاکانی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره رسیدن اصولگرایان به اجماع حداکثری برای انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: بنده معتقد هستم اصولگرایان حتماً به وحدت حداکثری می‌رسند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز جلسات خوبی بین نیروهای اصولگرایان در حال برگزاری است و این جلسات طلیعه مطلوبی را برای ما باز می‌کند.

تاکید کرد: این جلسات قطعا به سرانجام مشخصی می‌رسد که ماحصل آن یکپارچگی، وحدت و انسجام در بین احزاب اصولگراست.

‌زاکانی با بیان اینکه جریانات اصولگرا به این چارچوب رسیده‌اند که سامانه‌های لازم برای وحدت را ایجاد کنند، گفت: با توجه به اینکه انتخابات پیش رو، انتخابات مجلس است، مهم‌ترین بحث موضوع وحدت مربوط به حوزه‌های انتخابیه است و اصولگرایان در حوزه‌های انتخابیه منتظر سایر نقاط کشور نمی‌مانند و زمینه‌های رسیدن به وحدت حداکثری را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اظهار کرد: نامه دوم ایشان در واقع انفجار نور در فضای تاریکی است که جوانان غرب را احاطه کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تأکید کرد: این نامه در واقع زمینه‌ای است که جوانان غرب را به فکر و تامل واداشته و آنها را در مسیر شناخت بهتر یاری می‌دهد.

جزئیات لوایح بودجه ۹۵ و برنامه ششم/ نفت ۴۰ تا ۴۵ دلاری و افزایش ۱۳ درصدی حقوق کارمندان


جزئیات لوایح بودجه ۹۵ و برنامه ششم/ نفت ۴۰ تا ۴۵ دلاری و افزایش ۱۳ درصدی حقوق کارمندان

تاکید رئیس‌جمهور بر همزمانی تدوین لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ کل کشور سبب تاخیر در ارائه این دو لایحه به مجلس شورای اسلامی شد که احتمالا هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد.

خبرگزاری فارس: جزئیات لوایح بودجه ۹۵ و برنامه ششم/ نفت ۴۰ تا ۴۵ دلاری و افزایش ۱۳ درصدی حقوق کارمندان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولت طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس موظف است تا 15 آذر ماه هر سال لایحه بودجه کشور را به مجلس ارائه دهد. امسال به‌دلیل پایان اجرای برنامه 5 ساله پنجم توسعه کشور، تنظیم و تدوین لایحه برنامه ششم با لایحه بودجه سال 95، هم زمان شده است.

طبق قاعده، برنامه ششم باید زودتر از لایحه بودجه سالانه تایید و تصویب شود تا هدف‌گیری بودجه بر مبنای آن انجام شود، اما مسئولان معتقدند، به دلیل ابلاغ دیرهنگام سیاست‌های کلی برنامه ششم دولت زمان بیشتری برای تدوین برنامه نیاز دارد با این وجود اظهارات مسئولان حکایت از ارائه همزمان این دو لایحه به مجلس دارد.

* تاکید رئیس جمهور برای ارائه همزمان لایحه بودجه 95 و برنامه ششم

با این وجود طبق آخرین اخبار بنا به تأکید رئیس‌جمهور ،‌قرار است لایحه برنامه ششم و بودجه 95 کل کشور هم‌زمان به مجلس ارائه شود.

فردا یکشنبه زمان ارائه لایحه بودجه 95 به مجلس است، برخی اخبار نشان می‌دهد، به‌دلیل بررسی این دو لایحه در هیأت دولت، تقدیم آن به مجلس با تأخیر روبه‌رو بوده و گمانه‌زنی‌ متفاوتی در این زمینه وجود دارد.

* لوایح بودجه 95 و برنامه ششم هفته آینده در مجلس

پیش‌بینی می‌شود حداکثر با یک هفته تاخیر پس از تعطیلات پایان هفته جاری، این دو لایحه از سوی دولت به مجلس برود.

* برنامه ششم با 50 تبصره به مجلس می‌رود

از موضوعات مربوط به این دو لایحه ابعاد و جزئیات مختلف آن بوده که نشان می‌دهد برنامه ششم توسعه به‌صورت یک ماده واحده و 50 تبصره مراحل پایانی بررسی و تصویب خود را طی می‌کند.

* سیاست‌های جمعیت و هدفمندی یارانه‌ها در برنامه

پیش از این رئیس سازمان بهره‌وری گفته بود مسائل مهمی هم‌چون افزایش حامل‌های انرژی، فاینانس‌ها، معافیت‌های مالیاتی و سیاست‌های کلی برنامه ششم به همراه سیاست‌های جمعیتی در این لایحه گنجانده خواهد شد.

* نفت تک نرخی در لایحه بودجه 95

همچنین از موضوعات مهم راجع‌ به بودجه سال آینده می‌توان به شاخص‌ها و متغیرهای درآمدی اشاره کرد، مهم‌ترین متغیر قیمت نفت بوده که در حال حاضر طبق اخبار و نوسانات قیمتی روند کاهنده دارد.

به نظر می‌رسد برخلاف سالهای گذشته که دولت از سناریوهای مختلف برای قیمت نفت در بودجه استفاده می‌کرد، دولت در لایحه بودجه ، قیمت تک نرخی پیشنهاد خواهند داد.

* نفت 40 تا 45 دلاری در بودجه

در حال حاضر قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی حدود 38 دلار به فروش می‌رسد؛ با این حال زمزمه قمیت 40 تا 45 دلاری در لایحه بودجه 95 متصور است.

پیش از این سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفته بود؛ منابع عمومی بودجه 214 هزار میلیارد تومان، میزان افزایش حقوق کارمندان 10 درصد، بودجه عمرانی 41 هزار میلیارد تومان و عیدی کارمندان 750 هزار تومان، در لایحه بودجه 95 پیش‌بینی شده است.

* افزایش 13 درصدی حقوق کارمندان در سال 95

گمانه‌زنی‌ها و شنیده‌ها نشان می‌دهد در آخرین تغییرات اعمال‌شده، منابع عمومی از رقم گفته‌شده افزایش داشته و با توجه به پیش‌بینی تورم 13 تا 15 درصدی در سال آینده، به احتمال زیاد میزان افزایش حقوق کارمندان نیز حدود 13 درصد خواهد بود.

کارشناسان بودجه معتقدند، افزایش یک واحد درصد به حقوق کارمندان، هزار و 200 تا هزار و 300 میلیارد تومان برای دولت بار مالی جدید به همراه دارد، بنابراین با این فرض قطعاً منابع عمومی بودجه بیش از پیش‌بینی اولیه سخنگوی دولت خواهد بود.

درافشاگری مستند سردار نقدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرری مطرح ش


هدایت عملیات جاسوسی و براندازی نظام توسط شخص جان کری!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بعضی از جاسوسان برانداز دستگیر شده با یک واسطه از جان کری دستور می‌گرفتند، گفت: آمریکا بیش از دو میلیارد دلار بودجه سری برای براندازی اختصاص داده است.

خبرگزاری فارس: هدایت عملیات جاسوسی و براندازی نظام توسط شخص جان کری!

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین لحظاتی پیش به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر ری در جمع مردم مؤمن، ولایی و همیشه در صحنه شهرری بود با گرامیداشت هفته بسیج گفت: ملت ایران با هوشمندی و هدایت امام راحل بسیج مستضعفین را تشکیل داده و پیروزی‌های انقلااب را تضمین نمودند.

وی بسیج مردمی را موجب شکست دشمن در تمامی توطئه‌ها و عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... دانسته و تاکید کرد: بسیج مردم ایران معجزه‌ای الهی است که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد و این موفقیت نتیجه دو عنصر ایمان به خدا و وحدت و همبستگی است. و مادامی که این دو عنصر را نگه داریم پیروزی ملت ما انشاءالله قطعی خواهد بود.

نفوذ؛ آخرین حربه‌ آمریکا

سردار نقدی نفوذ را تنها حربه دشمن پس از شکست‌های متعدد خواند و عنوان کرد: امروز وضعیت استکبار مانند جنایتکاری است که تمام تیرهایش تمام شده و برای حفظ جان خود به زبان نرم روی آورده است. اما باید هوشیار باشیم که این جنایتکار یقینا مترصد فرصتی است تا به محض نزدیک شدن خنجر را از پشت فرو کند.

وی مهمترین عامل بسترسازی نفوذ را خوش‌بینی به دشمن دانست و اظهار داشت: باید دشمن را خوب بشناسیم و نباید با ساده‌لوحی، تصوراتی غلط از دشمن داشته باشیم.

دشمن برای حفظ اسرار و لو نرفتن مسائل حفاظتی و همچنین در صورت لو رفتن، برای فرافکنی مسئولان آن کشور و ابراز برائت از عوامل ناشناخته دستگاه اطلاعاتی‌شان همواره برای آشوب در سایر کشورها مقامات سیاسی‌شان را مستقیما به معرکه وارد نمی‌کنند!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین حمایت مستمر آمریکا از گروهک‌های تروریستی و آموزش و تجهیز تروریست‌های تکفیری شرق کشور را از جمله دشمنی‌های امروز آنها با مردم ایران دانست و افزود: حمایت مستمر آمریکا از منافقین، دادن خانه به آنها در خیابان کاخ سفید، ایجاد ده‌ها شبکه ماهواره‌ای و آموزش خرابکاری از طریق این شبکه‌ها به تروریست‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی، توزیع موادمخدر میان آحاد ملت‌ها خصوصا جوانان ما و... تنها گوشه‌ای از جنایاتی است که همین امروز آمریکا نسبت به ملت ایران روا می‌دارد.

بزک‌ استکبار در مقابل چشمان ملتی بیدار

وی با اظهار تاسف از تصور غلط برخی جریانات خاص که منتهی به بزک کردن چهره آمریکا در مقابل چشمان هوشیار ملت ایران شده است، عنوان کرد: آمریکا دست از سیاست براندازی انقلاب شکوهمند ملت ایران که از 36 سال قبل آغاز کرده، برنداشته و با قوت تمام این سیاست خصمانه را ادامه می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج پیرامون همین مطلب مهم ادامه داد: آمریکا آنقدر وقیح است که مقامات سیاسی و مسئولینش شخصا هدایت فعالیت‌های براندازی نظام اسلامی را برعهده دارند.

افشاگری در مورد نقش انحصاری وزیر خارجه آمریکا در جاسوسی براندازانه از ایران

وی با بیان اینکه معمولا کشورهای مستکبر برای آشوب در سایر جوامع از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی خود عمل می‌کنند، نه رجال شناخته‌شده‌ سیاسی‌شان، دلیل این کار را اینگونه تشریح کرد: مستکبرین برای حفظ اسرار و لو نرفتن مسائل حفاظتی و همچنین در صورت لو رفتن، برای فرافکنی مسئولان آن کشور و ابراز برائت از عوامل ناشناخته دستگاه اطلاعاتی‌شان همواره برای آشوب در سایر کشورها مقامات سیاسی‌شان را مستقیما به معرکه وارد نمی‌کنند.

آمریکا بیش از 2 میلیارد دلار بودجه سری برای براندازی جمهوری اسلامی اختصاص داده که 200 میلیون دلار آن صرفا تحت مدیریت شخص جان کری هزینه می‌شود

سردار نقدی افزود: اما دولت‌مردان آمریکا آنقدر بی‌چشم و رو هستند که در همان حالی که شبانه‌روز برای مذاکره و گرفتن عکس یادگاری با مسئولین کشور ما در راستای موجه نشان دادن چهره کریهشان منت‌کشی و التماس می‌کنند، همزمان عملیات براندازی را نیز شخصا بر عهده دارند!

وی با اشاره به اطلاعات حاصله از اعترافات مهم جاسوسان برانداز دستگیر شده در فعالیت‌های اطلاعاتی اخیر افشا نمود: آمریکا بیش از 2 میلیارد دلار بودجه سری برای براندازی جمهوری اسلامی اختصاص داده که 200 میلیون دلار آن صرفا تحت مدیریت شخص جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا) هزینه می‌شود.

فرمانده بسیج ادامه داد: همین آقایی که پشت میز مذاکره لبخند می‌زند و کم مانده برای مذاکره اشک شوق هم بریزد، 34 پروژه براندازی را شخصا برنامه‌ریزی کرده و در حال مدیریت و

جاسوسان دستگیر شده از جنس جاسو‌س‌های خبرچین نبوده و جاسوسانی آموزش‌دیده برای عملیات بوده‌اند

هدایت آنهاست.

جاسوسان دستگیر شده، جاسوسان عملیاتی بودند

وی فضای مجازی، فمینیسم، گردشگری، شورش‌های خیابانی و انتخاباتی را از جمله‌ی این پروژه‌ها دانسته و تاکید کرد: اینها تنها بخشی از پروژه‌هایی است که با مدیریت بدون واسطه،‌ شخص جان کری عملیات براندازی جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند و مطابق با اطلاعات دقیق به دست آمده، بعضی از جاسوسان دستگیر شده، تنها با یک واسطه از شخص جان کری دستور می‌گرفتند.

رئیس سازمان بسیج به استناد اطلاعات دستگیری‌های اخیر اعلام کرد: جاسوسان دستگیر شده از جنس جاسو‌س‌های خبرچین نبوده و جاسوسانی آموزش‌دیده برای عملیات بوده‌اند.

سردار نقدی تصریح کرد: اینها باید برای ما درس عبرت باشد تا بدانیم استکبار در دشمنی خود با ملت ما، سرسوزنی کوتاه نیامده و با تمام حقد و کینه‌اش همچنان در پی نابودی ملت ایران است؛ لذا اعتماد به دشمن قطعا کار عاقلانه‌ای نیست.

وی در پایان این سخنرانی تاکید کرد: امروز حربه دشمن همین نفوذ بوده و راه مقابله با آن وحدت و بصیرت است.

امام جمعه قصرشیرین: ایران اسلامی با تفکر بسیجی دنیا را متحیر کرده است


قصرشیرین - ایرنا - امام جمعه قصرشیرین گفت: جمهوری اسلامی ایران با تفکر بسیج توانست دنیا را متحیر کند چرا که این تفکر برگرفته از آیات قرآن کریم و ایمان قلبی به خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی ملکی روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان قصرشیرین همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام (ره) در مسجد مهدیه این شهرستان افزود: بسیجیان دارای ویژگی های بی بدیلی هستند و ولایتمداری و ولایت پذیری خود را با جان و دل در این نظام مقدس به اثبات رسانده اند.
وی اظهار کرد: نگاهی به وضعیت جنگ های دنیا نشان می دهد که حضور در آنها براساس امیال نفسانی بوده ولی حضور بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس بخاطر خدامحوری و دین مداری بوده است.
وی گفت: براساس اذعان ژنرال های غربی و سردمداران کفرهیچ معادله نظامی و سلاحی نمی تواند جلوی بسیج و تفکر بسیجی قرار گیرد و بسیجیان خون پاک خود را در راه دفاع از کیان اسلامی و تبعیت محض از ولایت مطلقه تقدیم انقلاب می کنند.
خطیب جمعه قصرشیرین کرد: بسیجیان با خون پاک خود بر تارک تاریخ نوشته اند ما فداییان رهبر نظام اسلامی هستیم و برهمین اساس ایمان و اعتماد بسیج برای دنیا به اثبات رسیده است.
حجت الاسلام ملکی افزود: غربی ها وقتی اعتقاد بسیج را دیدند تفکر منحوس و پلید وهابیت و سلفی گری را راه انداختند و داعش را بوجود آوردند که امروز به این جنایت های وحشیانه دست می زنند چرا که براساس تفکرات شیطانی بوجود آمده اند در حالی که بسیج با اعتقاد به خدا دارای روحیه شهادت طلبی است.
وی اظهارداشت: آزادیخواهان دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر به آزادی، استقلال و هویت اصلی خود برسند باید فرهنگ بسیج را در جامعه خود پیاده کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین نیز گفت: اجتماع بسیجیان نشان دهنده اقتدار و پایبندی مردم به ارزش های نظام جمهوری اسلامی است. 
سرهنگ پاسدار علی احمد پور افزود: دشمنان نظام و آمریکایی ها از اتحاد و همدلی ملت ایران در قالب نهاد مقدسی بنام بسیج هراس دارند و در برنامه ها و سناریوهای خود قصد دارند بسیج و بسیجیان را تضعیف کنند.
وی ادامه داد: بسیج امروز در همه عرصه ها حضوری جهادی دارد چون جنبشی خودجوش و مردمی است و این جهاد را می توان در همه عرصه های نظام به عینه دید. 
وی اضافه کرد: بسیج همیشه پیشرو و خار چشم دشمنان است و همواره در دفاع از ارزش ها و دستاوردهای نظامی ثابت قدم و با تمام قوا در صحنه حاضرند.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.ک/3

واکنش مشاور عالی رهبری به اقدام ترکیه

واکنش مشاور عالی رهبری به اقدام ترکیه
پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
مرجع : خبرگزاری مهر
مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: ترکیه در سرنگونی هواپیمای روسی مرتکب اشتباه استراتژیک شده است و قطعا این موضوعات برای ترکیه هزینه بالایی در پی خواهد داشت.
واکنش مشاور عالی رهبری به اقدام ترکیه
به گزارش افکارخبر، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری که در اجتماع بزرگ ده هزار نفری گرادنهای امام حسین (ع)، امام علی (ع) ،بیت المقدس و کوثر بسیجیان استان اصفهان با عنوان «شکوه ایستادگی» سخن می گفت، با اشاره به تدبیر حضرت امام (ره) در صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین گفت: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر ماه سال ۵۸ توسط حضرت امام بیانگر دید الهی و دور اندیشی حکیمانه و آینده نگری ایشان نسبت به حوادث ، رخدادها و فراز نشیب های پیش روی انقلاب کبیر اسلامی ملت بزرگ ایران بود.

وی افزود: چالشهای سه دهه گذشته نشان داد اگر قدرت بسیج نبود چه بسا سرنوشت انقلاب و کشور به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی اضافه کرد:بسیجیان و پاسداران مومن ، دلاور و خردمند استان اصفهان طی ۳۶ سال گذشته در میدان های سرنوشت سازی همچون آزادی کردستان از دست ضد انقلاب مسلح و هشت سال دفاع مقدس درخشان ترین کارنامه افتخار آفرین و پیروزی را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به ماهیت و توانمندی های بسیج،گفت: ماهیت و توانمندیهای مختلف بسیج برای آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی تبدیل به معمایی بزرگ و غیر قابل حل شده است ، بصورتی که تمامی محاسبات آنها را برای تسلط بر ملت ایران خنثی نموده است.

سرلشکر صفوی در ادامه با تحلیل شرایط سیاسی و امنیتی منطقه ، گفت:در این جنگ خانمانسوز ، فقط در سوریه ۲۵۰ هزار نفر کشته شده اند و جمعیت ۹ میلیون نفری از سوریه و عراق آواره شده اند و برخی به خارج از شهرها و برخی ها به شهرهای امن مانند بغداد و دمشق پناه آورده و زیر چادر با وضعیت اسف باری زندگی می کنند.

وی ادامه داد: در این جنگ ناعادلانه دو جبهه وجود دارد . در یک جبهه به رهبری امریکا و رژیم صهیونیستی ، عربستان ، ترکیه و اردن و در جبهه دیگر به رهبری ایران ، روسیه ، عراق ، سوریه و حزب الله لبنان قرار دارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به هدف قرار داده شدن هواپیمای نظامی روسیه توسط ارتش ترکیه اظهار داشت: حادثه اخیر و سرنگونی هواپیمای سوخو ۲۴ روسیه در فضای سوریه اگر چه یک حادثه تاکتیکی است ولیکن تبعات استراتژیکی پیدا خواهد کرد.

سردار صفوی اظهار داشت: مطمئنا در این حادثه ترکیه ضرر خواهد کرد ، چرا که علاوه بر کمک پنج ساله به تروریستهای اجاره ای و ایجاد ناامنی در سوریه و عراق ، در این حادثه مرتکب اشتباه استراتژیک شده است و قطعا این موضوعات برای ترکیه هزینه بالایی در پی خواهد داشت.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رمز اثر گذاری و ماندگاری بسیج گفت:رمز موفقیت و ماندگاری و اثر گذاری بسیج ، قدرت انعطاف پذیری آن متناسب با نیازمندیهای انقلاب و کشور و حضور در عرصه های سازندگی ، علمی ، فرهنگی و دفاعی و امنیتی است.

وی با اشاره به انتظارات از بسیج گفت:از بسیج انتظار می رود تا در جلوگیری از انحرافات در جامعه با بکارگیری ظرفیت عظیم خود در حوزه های هنری ، فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشد ودر محیط های کاری مانند مدرسه و دانشگاه و در محلات و روستاها و کارخانجات ، نقش آفرینی فرهنگی کند.

vهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان گردان‌های رزمی بسیج:


مسئولان، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان هدف پروژه نفوذند/ تخطئه بسیج و اتهام تندروی تکمیل پروژه نفوذ است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: تخطئه بسیج و اتهام تندروی به کسانی که بر اصالت‌ها و ارزش‌ها پای می‌فشرند تکمیل پروژه نفوذ است.

خبرگزاری فارس: مسئولان، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان هدف پروژه نفوذند/ تخطئه بسیج و اتهام تندروی تکمیل پروژه نفوذ است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دو هزار و پانصد نفر از فرماندهان بسیج، این نهاد را «نماینده پر برکت و بالنده مجموعه ملّت» خواندند و ضمن تبیین روشهای دشمنی استکبار با ملّت ایران تأکید کردند: ملّت ایران در نزاع و جنگ واقعی جبهه استکبار با «جبهه هویت خواه و استقلال طلب»، به وظایفش در دفاع از مظلومان به ویژه ملّت شجاع فلسطین و انتفاضه ی کرانه باختری عمل خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک 5 آذر سالروز فرمان تشکیل بسیج، آن را هنر امام(ره) و پدیده ای ابتکاری و مبارک خواندند و گفتند: تشکیل گروههای مقاومت در برخی کشورها و در دوران مبارزه با اختناق، سابقه داشته است اما اینکه گروههای مقاومت بعد از مرحله پیروزی باقی بمانند، بالنده تر شوند و از لحاظ کمیّت و کیفیّت توسعه یابند فقط مخصوص بسیج است.

رهبر انقلاب اسلامی در تعریف دقیق بسیج گفتند: بسیج برخاسته از متن مردم و نماینده مجموعه ملّت است و بسیجیان آحاد مردمی هستند که با هدف والای الهی و با روحیه خستگی ناپذیر، در هر میدانی که لازم باشد، حضور پیدا می کنند و استعداد خود را بروز می دهند و از خطرات این راه نیز نمی هراسند.

حضرت آیت الله خامنه ای بروز و توسعه استعدادهای مردمی در قالب بسیج را یکی از حقایق شگفت آور بسیج خواندند و خاطرنشان کردند: علاوه بر سرداران نام آور و بزرگ دفاع مقدس، افراد برجسته ای نیز که در عرصه علم و فناوری همچون شهدای هسته ای، کارهای بزرگی انجام داده و می‌دهند، در واقع بسیجی بوده و هستند.

ایشان از جمله ویژگیهای مهم بسیج را حضور در عرصه های مختلفِ نظامی، علمی، فناوری، هنری، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی برشمردند و افزودند: به مسئولان دولت سفارش کرده ام که در اقتصاد مقاومتی از ظرفیت بسیج استفاده شود اما فرماندهان بسیج باید بسیار مراقب باشند زیرا مسائل مالی و اقتصادی از مواردِ بسیار لغزنده و از دام های دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامی هدف بسیج از حضور در عرصه های مختلف را دفاع از آرمانها، ارزشها و هویت انقلابی و ملّی در مقابل دشمن «غدار، زرنگ، متقلّب و شیطان صفت» خواندند و گفتند: دولت امریکا امروز مظهر دشمنی استکبار با ملت ایران است.

ایشان با تأکید بر اینکه اکنون درگیری اصلی در عرصه جهانی میان جبهه¬ی حرکت استکباری به سردمداری امریکا و جبهه ی حرکت ارزشی و استقلال ملی و هویتی با محوریت جمهوری اسلامی ایران است، افزودند: استکبار علاوه بر سازمانها و دستگاههای سیاسی، از قدرت مالی و پشتوانه کمپانی ها و شرکت های بزرگ صهیونیستی برخوردار است و در واقع جبهه ی استکبار با استفاده از مثلثِ زر و زور و تزویر در حال برنامه ریزی مستمر است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: تزویر در عملکرد دستگاههای سیاسی و دیپلماسی استکبار یعنی در همان حالی که به شما لبخند می زنند و شما را در آغوش می گیرند، خنجر خود را در قلبتان فرو می کنند.

ایشان با اشاره به ضرورت هوشیاری دائم در مقابل شیوه های مختلف «دشمنی سخت و نرم استکبار» خاطرنشان کردند: از جمله موضوعات بسیار مهم در دشمنی نرم، استفاده از پروژه  «نفوذ» است.

رهبر انقلاب افزودند: برخی به طرح موضوع نفوذ واکنش نشان دادند و گفتند که از این موضوع، استفاده جناحی می شود البته اگر کسانی از آن استفاده جناحی می کنند، کار اشتباهی است، اما این حرفها نباید موجب غفلت از اصل موضوع «نفوذ» و فراموشی آن شود.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مهم این است که بدانیم و باور کنیم که دشمن در حال طراحی و برنامه ریزی در این زمینه است.

رهبر انقلاب «نفوذ موردی» و «نفوذ شبکه ای و جریانی» را دو روش عمده طراحان و برنامه ریزان این پدیده برشمردند.

ایشان در تبیین نفوذ موردی که نمونه های زیادی در گذشته و حال دارد، خاطرنشان کردند: در این شیوه که در دستگاههای سیاسی، حکومتی و حتی دینی سابقه ای طولانی دارد، عناصر نفوذی با زدن ماسکِ رفتاری یا گفتاری و در چهره دوست، در خانه افراد مورد نظر یا دستگاه و تشکیلات فرد مسئول ورود می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای «جمع آوری اطلاعات» و «جاسوسی» را از جمله اهداف نفوذ موردی خواندند اما تأکید کردند: هدف مهمتری که در نفوذ موردی تعقیب می شود «تصمیم سازی» است.

ایشان افزودند: در روش تصمیم سازی، فرد نفوذی تلاش می کند نگاه مسئول یا شخص مؤثر در حرکتهای جامعه و کشور را در قبال مسائل مختلف تغییر دهد تا او همان تصمیمی را بگیرد و  حرکتی را انجام دهد که آنها می خواهند.

رهبر انقلاب «نفوذ جریانی و شبکه ای» را خطرناک تر از روشهای دیگر خواندند و افزودند: در این روش، دشمن عمدتاً با دو وسیله ی «پول و جاذبه های جنسی»، در درون ملّت و در داخل کشور شبکه سازی می کند تا آرمانها، باورها، و در نتیجه سبک زندگی را تغییر دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در نفوذ بسیار خطرناک جریانی، مجموعه ای از افراد با هدفی دروغین، با روشهای متفاوت با هم مرتبط می شوند تا نگاه آنها به مسائل مختلف به تدریج تغییر کند و شبیه نگاه دشمن شود.

رهبر انقلاب این تغییر نگاه را زمینه ساز تغییر آرمانها، باورها و ارزشها دانستند و گفتند: به این ترتیب بیگانگان، بدون شناخته شدن و به خطر افتادن، اهداف خود را محقق می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای مسئولان، مدیران، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان را هدفهای مشخص پروژه نفوذ خواندند و بار دیگر تأکید کردند: نباید با استناد به سوءاستفاده احتمالی و جناحی برخی اشخاص، اصل قضیه نفوذ و اهمیّت این مسئله را کمرنگ جلوه داد.

ایشان «مسائل حاشیه ای» را مکمل جریان نفوذ خواندند و افزودند: در این قضیه، کسانی که بر ارزشها و اصالتها پای می فشرند به افراطی گری و تندروی متهم می شوند تا در سایه سکوت آنها و تضعیف تدریجی ارزشها و آرمانها، زمینه تحقق اهداف پروژه نفوذ فراهم شود.

رهبر انقلاب در همین زمینه با انتقاد شدید از کسانی و جریانهایی که با اتهام افراطی گری، بسیج را تخطئه می کنند افزودند: نمی گوییم این افراد و جریانها، این کار را آگاهانه انجام می دهند اما با این اتهامات، دانسته یا ندانسته، خاکریز مستحکمِ بسیج را تضعیف و پروژه خطرناک نفوذ دشمن را تکمیل می کنند.

ایشان با توصیه و نصیحت به کسانی که از جایگاهها و تریبون های مختلف، حامیان اصالتها و بنیانهای انقلاب را تضعیف و تخطئه می کنند، افزودند: نباید هرکسی از ارزشها و محکمات انقلاب و امام(ره) گفت با اتهام جناحی گری و افراطی گری روبرو شود.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رشد و بالندگی و «تأثیرگذاری و برکات مستمر بسیج» خاطرنشان کردند: آینده بسیج، درخشان است اما باید مراقب آفاتی بود که بویژه از درون، درخت تنومند بسیج را تهدید می کند.

رهبر انقلاب غرور، غفلت ناشی از غرور و ورود به مسابقه زرق و برق دنیوی را از جمله آفات درونی دانستند که بسیج و بسیجیان باید کاملاً مراقب آنها باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین اولویتهای بسیج، تقوا و بصیرت را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: باید صحنه داخلی کشور، رد پای دشمنان و نقاط استحکام درونی را خوب درک کنیم و جایگاه رفیع و پر عزت ملّت ایران را در منطقه و جهان بشناسیم.

ایشان با انتقاد از کسانی که با احساس حقارت در مقابل غرب، تواناییها و ظرفیّتهای عظیم ملّت

ایران را انکار می کنند افزودند: البته در داخل، ضعفهایی وجود دارد اما نباید با شیفتگی در مقابل بیگانگان و تحقیر ملّت، جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان و دستاوردها و تواناییهای این مردم «بزرگ، عزیز و شرافتمند» را نادیده گرفت.

حضرت آیت الله خامنه ای آمادگی روزافزون را از دیگر اولویتهای بسیج خواندند و تأکید کردند: نمی توانیم در نزاع جبهه استکبار با جبهه ارزشها و استقلال طلبی بی تفاوت باشیم و بر همین اساس مواضع جمهوری اسلامی ایران در قضایای مختلف منطقه بویژه موضوع فلسطین و مسائل بحرین، یمن و سوریه و عراق کاملاً روشن و منطقی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هدف اصلی جبهه استکبار به فراموشی سپرده شدن آرمان فلسطین است، گفتند: با وجود همه تلاشهای جبهه استکبار و حتی همراهی دولتهای عربی، انتفاضه مردم فلسطین در کرانه باختری آغاز شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عملکرد ظالمانه رسانه های استکباری درخصوص موضوع فلسطین، خاطرنشان کردند: این رسانه ها، مردمی را که در اعتراض به اشغال سرزمین خود و نابودی خانه هایشان، سنگ پرتاب می کنند، تروریست می نامند! و در حمایت از گروهی که زندگی و آبروی فلسطینی ها را نابود کرده است، می گویند «از خود دفاع می کند».

ایشان افزودند: آیا چنین برخورد و نگاهی به موضوع فلسطین، خطا و ظلم کوچکی است که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت و بی تفاوت بود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم، دفاع خواهیم کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای به موضوع بحرین نیز اشاره کردند و گفتند: گناه مردم بحرین چیست؟ آیا آنها خواهان چیزی جز حق رأی برای هر یک از مردم هستند؟ آیا این، دموکراسی نیست! مگر غربی ها مدعی حمایت از دموکراسی نیستند؟

ایشان با اشاره به فشار و اهانت به مردم بحرین و تحقیر آنها از جانب یک اقلیت ظالمِ صاحب قدرت افزودند: کار این اقلیت ظالم به جایی رسیده است که به مقدسات و عزاداری محرم مردم بحرین توهین می کند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به ماهها حملات بی وقفه به مردم مظلوم یمن اشاره کردند و گفتند: در چنین شرایطی دستگاههای مدعی دموکراسی و حقوق بشر، از کسانی که مردم یمن را آماج حملات قرار داده اند، حمایت می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در مورد مسائل سوریه و عراق نیز خاطرنشان کردند: جبهه استکبار، در این دو کشور از خبیث ترین و شقی ترین تروریست ها حمایت می کنند و در سوریه اصرار دارند که نحوه تشکیل حکومت از طرف آنها مشخص  شود.

ایشان گفتند: شما چکاره هستید و چه حقی دارید که از آن طرف دنیا، برای مردم سوریه تعیین تکلیف می کنید. هر ملتی باید حکومت خود را، خودش تعیین کند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: بسیج می تواند تبیین کند که مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین، سوریه، عراق، یمن و بحرین، منطقی ترین مواضعی است که یک انسان منصف و عاقل می تواند اتخاذ کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان، بسیج را یک ذخیره و گنج بی پایان خواندند و تأکید کردند: به توفیق الهی، ملت ایران این گنج با ارزش را حفظ و بیشتر استخراج خواهد کرد و به کمک این همت ها و اراده ها و بصیرت ها، به اوج تعالی و ترقی مورد نظر خود خواهد رسید و کاری هم از دست دشمنان بر نخواهد آمد.

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج را مولود معنوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خواند و گفت: بسیج در حال مهیاسازی خود برای بعهده گرفتن نقشهای جهانی در مسیر نیل به آرمانهای انقلاب اسلامی و تغییر موازنه به سود مستضعفان و مسلمانان است.

سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در سخنانی با اشاره به تحقق خواسته امام راحل مبنی بر گسترش بسیج در همه اقشار،خاطرنشان کرد: بسیجیان تا آخرین قطره خون پای عهدی که با شهیدان بسته اند، ایستاده و تا نابودی ظلم از پای نخواهند نشست.

سردار شادمانی:


تحرکات داعش را از همان ابتدا ابتر کردیم/آمریکا محل دقیق خلیفه داعش را می‌داند

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش با هدف آسیب زدن به جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه تحرکات خود را شروع کرده است، ادامه داد: با شناسایی به موقع نیروهای اطلاعاتی توانستیم داعش و تحرکات آن را از همان ابتدا ابتر کنیم.

خبرگزاری فارس: تحرکات داعش را از همان ابتدا ابتر کردیم/آمریکا محل دقیق خلیفه داعش را می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، سردار علی شادمانی ظهر امروز در یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه‎­های شهرستان رزن با بیان اینکه این هنر ایران است که با دشمن در بیرون از خاک کشورمان می­‎جنگد، اظهار کرد: امروز شاهدیم ایران در بیرون از مرزهای جغرافیایی با گروهک تروریستی داعش می‎جنگد که این نشان از قدرت و درایت ایران دارد.

وی با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش با هدف آسیب زدن به جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه تحرکات خود را شروع کرده است، ادامه داد: با شناسایی به موقع نیروهای اطلاعاتی توانستیم داعش و تحرکات آن را از همان ابتدا ابتر کنیم.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، گروهک تروریستی داعش را دارای تفکر افراطی و نشأت گرفته از وهابیت دانست و با اشاره به حمایت آمریکا و غرب از این گروهک ترویستی، تبیین کرد: آمریکا می­‎داند محل دقیق خلیفه داعش کجاست و چه کارهایی انجام می‎دهد.

این مسئول ادامه داد: آمریکا اگر می­‎خواست با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد می‎تواند خلیفه داعش را در پنج دقیقه نابود کند اما نکته مهم اینجاست که آمریکا قصد مبارزه با تروریسم را ندارد.

سردار شادمانی در ادامه گروهک تروریستی داعش را ائتلاف کشورهای غربی ـ صهیونیستی دانست و تصریح کرد: این گروهک تروریستی با حمایت همه‎جانبه کشورهای غربی به دنبال رواج اسلام‎هراسی است.

وی با اشاره به 11 سپتامبر و ناآرامی­‎های خاورمیانه،­ این موضوع را بهانه‎­ای برای لشکر­کشی کشورهای غربی به خاورمیانه خواند و اظهار کرد: غرب با هدف پیشبرد اهداف سیاسی و تأمین نیازهای مالی، خاورمیانه را با شعار­های دروغین تأمین امنیت و ایجاد دموکراسی مورد هدف خود قرار داده است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح توضیح داد: اگر آمریکا از سالیان گذشته تاکنون با ایران دشمنی کرده و اکنون راهی را پیش گرفته است که بسیار خطرناک‎تر از شیوه‌های قبلی است و آن رخنه در فرهنگ و اعتقادات مردم این کشور است.

وی افزود: آنچه که ما را در خط شهدا نگه داشته، باور و اعتقادات ماست که اکنون دشمن درصدد آسیب زدن به این باور برآمده است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: بعد از برجام غرب به این فکر افتاد که می‎شود بر سر موضوعاتی که مورد اختلاف است با ایران مذاکره کرد و این امر موجب ایجاد دو دیدگاه در بین سیاسیون و نخبگان شد.

وی، دیدگاه اول را استکبارستیزی عنوان کرد و افزود: این دیدگاه معتقد است آمریکا همچنان دشمن است و آن را عامل ناامنی می‎­داند.

سردار شادمانی، دیدگاه دوم را افرادی دانست که معتقدند آمریکا می‎خواهد رفتارش را در منطقه تغییر دهد و می‎­شود با این کشور مذاکره کرد.

وی با بیان اینکه دیدگاه دوم اشتباه است، چراکه غرب به دنبال نفوذ در لایه‎های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور است، عنوان داشت: باید نسبت به دسیسه دشمنان آگاه بود.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تشریح کرد: البته دشمن بداند به هیچ وجه قادر نخواهد بود در لایه‎های امنیتی کشور نفوذ کند، چراکه ایران امنیت خود را برقرار کرده است.

سردار شادمانی در پایان با بیان اینکه باید استقلال ما در اقتصاد حفظ شود، گفت: با ایجاد رابطه و مبادله با دیگر کشورها باید مواظب باشیم که استقلال اقتصادی کشور لطمه نبیند.

در یادداشتی مطرح شد

ارسال به دوستان
۵ نکته شریعتمداری درباره اقدام بی‌سابقه «پوتین»

پوتین در اقدامی بی‌سابقه و معنی‌دار، پس از ورود به تهران، فوری به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت، این اقدام وی در ایران بی‌سابقه بود و در جهان نیز به سختی می‌توان برای آن نمونه مشابهی یافت.

خبرگزاری فارس: ۵ نکته شریعتمداری درباره اقدام بی‌سابقه «پوتین»

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: دیروز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز به تهران آمده بود، در اقدامی بی‌سابقه و معنی‌دار، بلافاصله پس از ورود، به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت. این اقدام پوتین که در ایران بی‌سابقه و در جهان به سختی می‌توان برای آن نمونه مشابهی یافت، در حالی است که براساس پروتکل‌ها و اصول تعریف شده در عرف دیپلماتیک، رهبران و رؤسای جمهور کشورها برای مراسم رسمی استقبال از سوی کشور میزبان اهمیت ویژه‌ای قائلند تا آنجا که چگونگی مراسم استقبال و همخوانی آن با شأن و جایگاه خود را قبل از سفر به دقت ارزیابی می‌کنند و چنانچه مراسم پیش‌بینی شده برای استقبال، آنگونه که انتظار دارند، نباشد و بخش یا جزئی از آن را دون شأن خود تلقی کنند از انجام سفر نیز منصرف می‌شوند. از این روی چشم‌پوشی پوتین از استقبال رسمی و حرکت بی‌فاصله او برای دیدار رهبر معظم انقلاب، حیرت آمیخته با نگرانی محافل و رسانه‌‌های آمریکایی و اروپایی را به دنبال داشت. متن مذاکرات دو ساعته رئیس‌جمهور روسیه و رهبر انقلاب که ساعاتی پس از این دیدار منتشر شد، نشان داد که هم اقدام پوتین هوشمندانه و هدفمند بوده است و هم نگرانی آمریکا و متحدانش بی‌علت نبوده است و در این باره گفتنی‌هایی هست؛

1- بهانه سفر پوتین به ایران و موضوع اعلام شده آن، شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز بوده است بنابراین، انتظار آن بود که حضور در اجلاس یاد شده که مقدمه ضروری آن، پذیرش استقبال رسمی است، اولویت سفر رئیس‌جمهور روسیه باشد ولی اقدام غیرمنتظره و بی‌سابقه او در چشم‌پوشی از مراسم استقبال رسمی و حرکت بلافاصله برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، به وضوح حاوی این پیام بود که شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، موضوع و برنامه اصلی سفر پوتین نیست. محافل غربی این پیام را خیلی زودتر از آنچه  انتظار می‌رفت، دریافت کرده و نگرانی خود از موضوع «غیرگازی» این سفر و دیدار بیرون از عرف دیپلماتیک آن را پنهان نکردند. بی‌بی‌سی در تفسیری بدون اشاره به اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز که موضوع اعلام شده سفر پوتین بود، گفت؛

«اهمیت سفر پوتین به ایران را باید کیلومترها آن سوتر از تهران و در سوریه دید. هماهنگی و همکاری مسکو و تهران در سوریه، حالا به یک جبهه مهم و تأثیرگذار بدل شده و غرب را نگران کرده است. اصلی‌ترین نگرانی غرب این است که اتحاد ایران و روسیه، جبهه‌ای نو در مسائل جهانی و منطقه‌ای گشوده است که در آن غرب دیگر حرف اول را نمی‌زند.»

2- پوتین می‌داند که معادلات و مناسبات منطقه را جبهه گسترده مقاومت اسلامی رقم می‌زند. جبهه‌ای که از غرب آسیا تا شمال آفریقا را فراگرفته و نقشه آمریکا و متحدان غربی، عبری و عربی‌ آن را برای سلطه و غارتگری ملت‌های مظلوم این پهنه، با چالشی شکننده روبرو کرده است. رئیس‌جمهور روسیه به وضوح دیده و باور کرده است که هدایت این جبهه گسترده مقاومت به گونه‌ای مستقیم و غیرمستقیم، از سوی رهبر معظم انقلاب صورت می‌پذیرد و بینش و منش حضرت ایشان است که در این عرصه حرف اول را می‌زند،  این برداشت به پوتین توصیه می‌کند که روسیه برای حضور موثر و ایفای نقش در معادلات منطقه باید به کانون اصلی تصمیم‌گیری در این عرصه روی آورد.

3- نادیده گرفتن مراسم رسمی استقبال و دیدار با رهبر معظم انقلاب که بلافاصله پس از ورود به تهران صورت گرفت، این پیام روشن و خالی از ابهام را در خود دارد که پوتین از موضع رئیس‌جمهور یک قدرت بزرگ جهانی به ملاقات حضرت آقا نرفته است، بلکه مذاکره و تبادل‌نظر از موضع متوازن را دنبال می‌کرده است. این نکته با مراجعه به متن مذاکرات و گفت‌وگوی رد‌و‌بدل شده میان رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور روسیه به وضوح دیده می‌شود، هر چند بدون مراجعه به متن یاد شده نیز، این واقعیت قابل درک است، چرا که وقتی ایران اسلامی طی سی و چند سال گذشته به رهبری امام راحل(ره)  و از آن پس با هدایت و رهبری خلف حاضر ایشان در مقابل تمامی توطئه‌ها، باج‌خواهی‌ها، تحریم‌ها، حملات نظامی و ده‌ها دسیسه آشکار و پنهان آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آن نه فقط ایستاده و مقاومت کرده، بلکه به پیروزی‌ها و دستاوردهای غیرقابل تردیدی در این عرصه دست یافته است، بدیهی است که روسیه و یا هر قدرت دیگر جهانی و منطقه‌ای، تنها از موضع متوازن می‌تواند با جمهوری اسلامی ایران وارد مذاکره شده و به اتخاذ تصمیم‌های مشترک دست یابد.

4- برخلاف رئیس‌جمهور و سایر دولتمردان آمریکایی- از کارتر تا اوباما- که در اوج کینه‌توزی و جنایات وحشیانه علیه ایران اسلامی دست سالوس به همراهی با جمهوری اسلامی ایران و همکاری در معادلات و مناسبات منطقه دراز می‌کنند، پوتین، ابتدا و قبل از دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب، سابقه‌ای از اقدامات عملی در بستر سیاست‌های اعلام شده جمهوری اسلامی ایران را با خود همراه کرده است تا مقدمه‌ای قابل قبول و اطمینان‌آور برای ادامه همکاری باشد و نه مانند دست چدنی پوشیده در دستکش مخملین اوباما که با حیله به سوی ایران دراز شده بود و با درایت ملکوتی رهبر معظم انقلاب، پس زده شد.

حضرت آقا در دیدار پوتین با اشاره به «مواضع و عملکرد رئیس‌جمهور روسیه به ویژه در یک‌سال و نیم اخیر» از جدیت وی برای گسترش روابط دوجانبه تقدیر کردند. قید «به ویژه در یک‌سال و نیم اخیر»  اشاره به همان سابقه مقدماتی است که آقای پوتین برای ادامه همکاری با جمهوری اسلامی، همراه خود آورده است. همین جا باید اشاره کرد همکاری ایران و روسیه در مقابله با جنگ نیابتی آمریکا و متحدانش علیه جبهه مقاومت که در سوریه و عراق جریان دارد و یکی از اصلی‌ترین مسائل سرنوشت‌ساز این روزهای منطقه و جهان است، تجربه قابل قبولی برای ادامه تعریف شده این همکاری است. تجربه‌ای که امروزه به کابوس آمریکایی‌ها و متحدان غربی و عبری و عربی آنها تبدیل شده است و به نوشته وال استریت ژورنال «دولت اوباما و متحدان اروپایی و عرب آن را با سراسیمگی به چاره‌جویی برای دور کردن روسیه از متحد خود، یعنی ایران واداشته است.» و به قول نیویورک‌تایمز «اگر روسیه با ایران و اسد همراه باشد، امیدها برای رسیدن به یک اجماع بین‌المللی - بخوانید آمریکا و متحدانش!- به یأس و ناامیدی بدل خواهد شد.» و ده‌ها نمونه دیگر از این دست.

5- انزوای جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها و مخصوصا عرصه‌های سیاسی و اقتصادی یکی از اهداف استراتژیک آمریکا و متحدانش در تمامی طول سی‌ و چند سال گذشته بوده است. با این پیش‌فرض که جمهوری اسلامی ایران در نهایت برای تأمین برخی از نیازهای خود چاره‌ای جز رویکرد به غرب و باج دادن نداشته باشد. این خط استراتژیک آمریکا را یک جریان آلوده داخلی با هماهنگی رسانه‌های غربی و تعدادی از روزنامه‌های زنجیره‌ای تحت مدیریت خود دنبال کرده و می‌کند. جریان آلوده مورد اشاره که در ماجرای فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 آشکارا در نقش ستون پنجم دشمن دست به وطن‌فروشی‌ زده بود، این روزها نیز با تساهل غیرقابل توجیه برخی از مسئولان و مراکز داخلی، همان خط دیکته شده را پی گرفته است. این جریان آلوده عمدتا از سه محور مقصود مورد نظر را دنبال می‌کند. اول؛ بزک کردن آمریکا و سرپوش نهادن بر جنایات و غارتگری‌های شیطان بزرگ. دوم؛ القای این توهم که تنها راه برای رسیدن به گشایش اقتصادی، نزدیکی به آمریکا و پرداخت هزینه این نزدیکی، یعنی تن‌دادن به غارتگری‌های گذشته آن است! و سوم؛ دور کردن سایر کشورهایی که بیرون از حلقه آمریکا و متحدانش قرار دارند و می‌توانند در یک رابطه و معادله دوجانبه و متوازن برخی از نیازهای کشورمان را تأمین کنند و البته در مقابل، مانند همه روابط متوازن دیگر، سهمی از این تعامل نیز داشته باشند.

این روزها، ناخرسندی توأم با عصبانیت و سراسیمگی جریان آلوده مورد اشاره را از روابط دوجانبه و حسابشده ایران و روسیه به وضوح می‌توان دید. «ترجیع‌بند» این جریان که به طور همزمان و هماهنگ از رسانه‌های داخلی تحت امر آنان و رسانه‌های تابلودار  دشمنان بیرونی تکرار می‌شود، این است که روسیه قابل اعتماد نیست و احتمال آن که در روابط و معادلات فیما‌بین عهدشکنی کند وجود دارد! که در پاسخ باید گفت؛ آیا آمریکا و سایر کشورهای غربی که برای ورود آنها لحظه‌شماری کرده و فرش قرمز پهن می‌کنید قابل اعتمادند؟! مخصوصا آن که اولا؛ خطوط ارتباطی ایران و روسیه - آنگونه که اشاره شد - کاملا تعریف شده است و ثانیا؛ - به قول جریان یاد شده - بدعهدی و مکر روسیه یک «احتمال» است که در صورت وقوع به آسانی قابل جبران و بازگشت خواهد بود ولی کینه‌توزی آمریکا «احتمال» نیست، بلکه واقعیتی غیرقابل انکار و محسوس و ملموس است.

و خدا بر درجات امام راحلمان- رضوان‌الله تعالی علیه - بیفزاید که در معرفی هدف اصلی این جریان آلوده می‌فرمودند «خط این بود که اصلا آمریکا منسی (فراموش) بشود. یک دسته شوروی را مطرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود. یک دسته، الله‌اکبر را کنار می‌گذاشتند و سوت می‌زدند و کف می‌زدند، آن هم در روز عاشورا، خط این بود که قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود».

شعری زیبا ازاستاد پرویز بنفشی

"پرویز بنفشی "شاعر گیلانغربی










هاتمه تا له په نای ناز چه وت
بو بکه م گول میخه که یل وه رقه وت
هاتمه تا گول بکه م وه سای سه رت
بال په روانه ی بکه م وه شه یو وه رت



آمده ام تا در پناه ناز چشمهایت 
سینه های به سان گل میخک عطرآگینت را ببویم
و باز آمده ام 
تا تاج سایبان محافظی از گل برایت بسازم
و
بال نازک و زیبای پروانه ای را
پیرهن حریر تنت سازم
__________________

یکشنبه، ۰۱ تیر ۱۳۹۳

ده‌سم وه داواند مه‌چوو / شعر زیبایی از پرویز بنفشی،گیلانغرب
ده‌سم وه داواند  مه‌چوو / شعر زیبایی از پرویز بنفشی،گیلانغرب
ئه‌ێ سه‌وڵْ سه‌ونزْ لۊ تیه‌نی 
ریک و ڕه‌نگین چۊ گوڵوه‌نی
مه‌هشه‌ر ده‌می وه‌ختێ خه‌نی
ده‌سم وه داواند مه‌چوو
ئه‌ێ په‌ڕْ قوو ئه‌ێ باڵْ به‌ت
که‌وکْ نسار ، ئاهوو هه‌ڵه‌ت
قاروونْ هۆسن و خاڵ و خه‌ت
ده‌سم وه داواند مه‌چوو
...

ئه‌ێ  سه‌وڵْ  سه‌ونزْ  لۊ تیه‌نی
ریک و ڕه‌نگین  چۊ گوڵوه‌نی
مه‌هشه‌ر  ده‌می  وه‌ختێ  خه‌نی 
ده‌سم وه داواند  مه‌چوو
ئه‌ێ  په‌ڕْ  قوو  ئه‌ێ باڵْ  به‌ت
که‌وکْ نسار ، ئاهوو  هه‌ڵه‌ت
قاروونْ  هۆسن و  خاڵ و خه‌ت
ده‌سم وه داواند  مه‌چوو
ئه‌ێ  ئاونگْ  قه‌ێ  وه‌ڵنگه وه‌ن
سه‌ر سه‌ونزْ  نازْ   ناو  چه‌مه‌ن
له  دۊرید  تاقه‌ت نه‌مه‌ن
ده‌سم وه داواند  مه‌چوو
چۊزه‌ێ  چه‌وێڕ  بوو  خوه‌شم
پرچْ  به‌ڕه‌زاێ   سه‌رکه‌شم
ئه‌ێ  نه‌ونه‌مامْ  مه‌هوه‌شم
ده‌سم وه داواند  مه‌چوو
ئه‌ێ  شووخْ  شێوه  نازه‌نین
لیکه جووان ، قامه‌ت  ره‌نگین
سه‌خته له  باڵاد  دڵ  که‌نین 
ده‌سم  وه  داواند  مه‌چوو
ئه‌ێ  دڵخوه‌شی رووژ و شه‌وم
ئارام که‌رْ  له‌رز  و ته‌وم
که‌ێ نازْ  ده‌نگێ  لید  ئه‌ژنه‌وم
ده‌سم  وه  داواند  مه‌چوو
ئه‌ێ  ناز و توور له  قاێه  ڕه‌ێ
خاوه‌ن خه‌زانه‌ێ  زه‌رده به‌ێ
وریاوه  پایز  ها  له په‌ێ
ده‌سم  وه  داواند  مه‌چوو
هام له په‌ژاره رووژ  و شه‌و
ناڵم له وه‌یشتْ  له‌رز و ته‌و
ئه‌ر گیان تووای  نه‌م له گه‌ره‌و
ده‌سم وه داواند  مه‌چوو
ئه‌ێ  باخه‌وانْ باخْ به‌ێ 
شیرین تره‌ک  له شه‌هدْ نه‌ێ
لیموو له مل  مێخه‌ک له  قه‌ێ 
ده‌سم  وه  داواند  مه‌چوو
به‌س که شه‌مامه‌ێ  خوه‌ش بووم
کووره‌و  مه‌که  هامْ شووم   
مه‌ر نیه‌ژنه‌وی هه‌ێمه‌ڕووم
ده‌سم وه داواند  مه‌چوو
چه‌و  کاڵ و هۊل  ئه‌بروو که‌وان
گوونا  گوڵی چۊ  ئه‌رقه‌وان
مه‌ێ  خوه‌ش ئه‌نار شاره‌وان
ده‌سم  وه  داواند  مه‌چوو
نووڕْد نیه‌که‌م   دۆنیا و دین
پام ها  ڕکاو  ئه‌سپ و زین
هه‌ر جاێ  بچی هام  له  که‌مین 
ده‌سم وه  داواند مه‌چوو
دانیش له لام  هه  یه‌ێ گڕێ
یه  سابره   ئه‌و  تْ  چڕێ
واکه  چه‌ود  بووم وه خڕێ
ده‌سم وه داواند  مه‌چوو
مه‌یله‌م  وه جی  سه‌رسانْ ئێڵ
ئه‌ر  به‌یده‌مه  تاوانْ  ئێڵ
ئاهـــم  گرێ  داوانْ  ئێڵ
ده‌سم وه  داواند  مه‌چوو

رهبر انقلاب در دیدار رؤسای جمهوری ترکمنستان، ونزوئلا و نیجریه:

ارسال به دوستان
آمریکا در عراق به‌طور مستقیم به داعش کمک کرد/ تنها راه نجات کشورهای مستقل، ایستادگی و تکیه بر مردم در جنگ اراده‌هاست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ائتلاف‌های جهانی مدعی مبارزه با تروریسم قابل اعتماد نیستند، افزودند: آمریکا در عراق به‌طور مستقیم به داعش کمک کرد.

خبرگزاری فارس: آمریکا در عراق به‌طور مستقیم به داعش کمک کرد/ تنها راه نجات کشورهای مستقل، ایستادگی و تکیه بر مردم در جنگ اراده‌هاست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس قربان‌قلی بردی محمداف رئیس‌جمهوری ترکمنستان، محمد بوهاری رئیس‌جمهوری نیجریه،نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا طی دیروز و امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند که مشروح دیدارهای مقام معظم رهبری با رؤسای جمهور این سه کشور در ادامه می‌آید:

رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور ترکمنستان:

جنایات وحشیانه تروریست‌ها در سر بریدن و سوزاندن انسان‌ها نشانه بیگانگی آنها از اسلام است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (یکشنبه) در دیدار آقای «قربان‌قلی بردی محمد اف» رئیس‌جمهوری ترکمنستان با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه ایران و ترکمنستان و ظرفیتهای فراوان موجود برای توسعه همکاریهای دو جانبه و مقابله با آتش افروزی‌ها در منطقه، تأکید کردند: راه مقابله با جریان‌های تروریستی و خنثی کردن نفوذ آنها، مجال دادن به مردم در فعالیتهای صحیح اسلامی و تقویت حرکتهای فکریِ اسلامیِ معتدل و عقلانی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، دو ملت ایران و ترکمنستان را همسایگانی همچون دو خویشاوند توصیف کردند و با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای فراوان در جهت توسعه همکاریها افزودند: لازم است که با جدیت در جهت اجرای توافقات صورت گرفته گامهای مؤثر و عملی برداشته شود.

رهبر انقلاب، امنیت، رفاه و پیشرفت همسایگان و کشورهای اسلامی را به نفع جمهوری اسلامی خواندند و گفتند: مرزهای ایران و ترکمنستان مرزهای صلح و آرامش و موجب آسایش خاطر طرفین بوده و امکان استفاده از مسیر ایران برای راهیابی به خلیج فارس و دریای آزاد فرصت ارزشمندی برای ترکمنستان است.

ایشان با اشاره به امنیت ایران و ترکمنستان در شرایط پر تنش منطقه، افزایش همکاریها را برای استمرار این وضعیت ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: در تقابل با وحشی‌گری و تروریسم خشن داعش و گروههای تکفیری نظیر آن که به‌نام اسلام این جنایات را انجام می‌دهند، باید به مردم مجال فعالیتهای اسلامی صحیح داده شود و بهترین راه خنثی کردن نفوذ این جریانها، تقویت حرکتهای فکریِ اسلامیِ معتدل و عقلانی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای جنایات وحشیانه جریانهای تروریستی در سر بریدن و سوزاندن انسانها را نشانه بیگانگی کامل این جریانها از اسلام خواندند و تأکید کردند: اسلام، دین برادری، محبت و خیرخواهی برای دیگران است و این جنایات هیچ ربطی به اسلام ندارد.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای «قربان‌قلی بردی محمداف» رییس جمهوری ترکمنستان با اظهار خرسندی از سفر به تهران، دیدار با رهبر انقلاب اسلامی را مایه افتخار دانست و افزود: ایران و ترکمنستان همواره از روابط حسنه و تاریخی برخوردار بوده و در غم و شادی یکدیگر شریک هستند و سخن شما مبنی بر اینکه ایران و ترکمنستان نه فقط دو همسایه بلکه دو خویشاوند هستند، موجب تشویق و دلگرمی دولت و ملت ترکمنستان است.

رییس جمهوری ترکمنستان با یادآوری توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در سفرهای قبلی خاطرنشان کرد: سخنان شما به عنوان رهبری دانا و انسانی متفکر ارزش فراوانی برای ما دارد و عمل به توصیه‌های شما نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به ظرفیتهای فراوان برای توسعه روابط، به‌ویژه در بخش گاز، حمل و نقل و راه سازی، گفت: پیشبرد پروژه های عمرانی و اقتصادی مشترک ایران و ترکمنستان به نفع کل منطقه است.

رییس جمهوری ترکمنستان با یادآوری سابقه تاریخی و اهمیت جاده ابریشم، افزود: برخی از کشورها علاقه مند هستند تا از طریق ایران و ترکمنستان به دریا وصل شوند.

وی همچنین اوضاع سیاسی منطقه را نامطلوب دانست و با اشاره به جنایتهای گروه تروریستی داعش گفت: داعش و امثال آن بویی از اسلام نبرده اند و متأسفانه توسط برخی دولتها تغذیه و حمایت می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری ونزوئلا:

هدف آمریکا نابود کردن مقاومت الهام بخش ملت ونزوئلاست

همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تجلیل از مقاومت و حرکت الهام بخش ونزوئلا در مقابل سیاستهای استکباری تأکید کردند: امروز سیاستهای استکباری همچون بلایی بزرگ به جان بشریت افتاده و تنها راه پیشرفت و پیروزی کشورهای مستقل، «ایستادگی» و «تکیه بر توده‌های مردم» در «جنگ اراده‌ها» است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سیاستهای طمع‌ورزانه امریکا در منطقه امریکای لاتین افزودند: امریکا این منطقه را حیاط خلوت خود می‌دانست اما حرکت بی‌بدیل ونزوئلا توانست این منطقه را به نقطه‌ای مستقل و با هویت تبدیل کند.

رهبر انقلاب هدف امریکا از فشار بر ونزوئلا را نابود کردن مقاومت الهام‌بخش دولت و ملت ونزوئلا خواندند و خاطرنشان کردند: جنگهای امروز دنیا در واقع «جنگ اراده‌ها» است و شما با ایستادگی و استحکام اراده‌ها و استفاده از ظرفیتهای فراوان کشورتان خواهید توانست بر مشکلات پیروز شوید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به الگوی موفق انقلاب اسلامی در براندازی رژیم وابسته و مسلح پهلوی، گفتند: امام خمینی(ره) با دست خالی اما با تکیه بر آحاد مردم و به صحنه آوردن آنها توانست حکومت مورد حمایت امریکا و اروپا را ساقط کند و راه پیروزی و استمرار موفقیت دولتهای مستقل، استفاده از همین نسخه است.

ایشان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفتهای علمی و فناوری خیره کننده با وجود حجم انبوه فشارها و تحریمهای دشمنان را تجربه‌ای ارزشمند دانستند و افزودند: این تجربه با اتکا به حضور و همراهی مردم به دست آمد و کلید حل مشکلات جلب عواطف و دلهای مردم با انجام کار و خدمت صادقانه به آنهاست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین بر افزایش سطح همکاریهای دو جانبه ایران و ونزوئلا تأکید کردند و گفتند: ایران، پیشرفت و موفقیت ونزوئلا را پیشرفت و موفقیت خود می‌داند.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با اظهار خرسندی از ملاقات مجدد با رهبر انقلاب اسلامی، ایران را دارای هویت تاریخی خواند و گفت: ایران و ونزوئلا دوستان حقیقی و برخوردار از روابط پایدار هستند.

آقای مادورو با اشاره به احترام و علاقه فراوان هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا به ایران و رهبر انقلاب اسلامی افزود: من نیز درس های زیادی از ملاقات با شما آموخته ام و سخنان و توصیه‌های شما تاثیر زیادی در من داشته است.

رئیس جمهوری ونزوئلا با تأکید بر ضرورت ایستادگی در دفاع از استقلال ملی، خاطرنشان کرد: امپریالیسم با ایجاد آشوب و هرج و مرج در جهان و تحقیر هویت کشورها، به دنبال نابود کردن استقلال ملتهاست.

آقای مادورو با اشاره به آمادگی دولت و ملت ونزوئلا برای مقابله با توطئه های آمریکا، گفت: همانطور که جنابعالی تأکید کردید باید با جنگ اراده ها و تکیه بر مردم، دشمنان را شکست دهیم.

رئیس جمهوری ونزوئلا اهمیت اجلاس کشورهای صادرکننده گاز و لزوم بازیابی اهمیت اوپک را نیز یادآور شد و افزود: باید برای افزایش سطح همکاریهای دو جانبه و اجرای پروژه‌های مشترک طرح‌ریزی جدیدی انجام دهیم و همچون گذشته روابط خود را در بالاترین سطوح حفظ کرده و ارتقا دهیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری نیجریه:

ائتلاف‌های جهانی مدعی مبارزه با تروریسم قابل اعتماد نیستند/ آمریکا در عراق به‌طور مستقیم به داعش کمک کرد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار آقای محمد بوهاری رئیس‌جمهوری نیجریه، افزایش همکاریهای کشورهای اسلامی در دفاع از هویت اسلام و مسلمانان را یک ضرورت اساسی برشمردند و تأکید کردند: ائتلافهای جهانی مدعی مبارزه با جریانهای تروریستی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند زیرا در پشت پرده ایجاد یا حمایت از تروریستهایی نظیر داعش همین عوامل مخرّب به خصوص امریکا قرار دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «دشمنان صریح اسلام» و «دشمنانی را که به‌نام اسلام با اسلام دشمنی می‌کنند»، دو لبه یک قیچی دانستند و افزودند: کشورهای اسلامی در مقابل این دشمنان خطرناک باید با افزایش همکاریها از هویت و منافع خود حفاظت کنند.

رهبر انقلاب، امید بستن به همکاری و کمک امریکا و غرب در مبارزه علیه جریانهای تروریستی نظیر داعش و بوکوحرام را نادرست خواندند و گفتند: بر اساس اطلاعات دقیق، در عراق، امریکاییها و برخی کشورهای مرتجع منطقه به طور مستقیم به داعش کمک می‌کنند و نقش مخرّبی دارند.

ایشان افزایش ارتباطات کشورهای اسلامی را به معنای مسدود کردن ارتباطات با سایر کشورهای اسلامی ندانستند و افزودند: جمهوری اسلامی روابط گسترده‌ای با همه کشورها به‌جز امریکا و رژیم صهیونیستی دارد اما معتقدیم کشورهای اسلامی باید بسیار بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اظهار خرسندی از انتخاب آقای بوهاری به عنوان یک مسلمان معتقد به عنوان رئیس جمهور کشور برجسته و مهم نیجریه، ظرفیتهای تعامل و همکاری میان دو کشور را فراوان خواندند و تأکید کردند: این ظرفیتها باید شناسایی شوند و مورد تبادل قرار گیرند.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای محمد بوهاری رییس جمهوری نیجریه، روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را دیرینه و مستحکم خواند و گفت: ایران کشوری پیشرفته و بزرگ و دارای ظرفیتهای فراوان برای ارتباط و همکاری است.

رییس جمهوری نیجریه با قدردانی از ایران بخاطر دعوت به اجلاس کشورهای صادرکننده گاز، خاطرنشان کرد: امروز و در ملاقات با رهبر انقلاب درس های زیادی فرا گرفتم و قدردان این دیدار و راهنمایی‌ها هستم.