اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد
اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد

تهدید به تحریم‌های جدید؛ پاسخ فرانسه به دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران


فرانسه در پسابرجام اولین کشور (دست‌کم اروپایی) بود که درهای بازار ایران به روی شرکت‌های آن گشوده شد. قراردادهای ایران با تنها با دو شرکت فرانسوی ایرباس و پژو، اقتصاد این کشور را متحول و سهام این شرکت‌ها در بورس صعود کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - رزمایش موشکی ایران در هفته گذشته بازتاب‌های بسیاری داشت. این بازتاب‌ها با واکنش مقامات کشورهای غربی از جمله آمریکا آغاز شد تا به روز دوشنبه و جلسه شورای امنیت سازمان ملل رسید. آمریکا و کشورهای اروپایی موضوع آزمایش موشکی ایران را در دستور کار نشست شورای امنیت که به درخواست همین کشورها برای بررسی رزمایش موشکی ایران تشکیل شده بود، قرار دادند. 

کاخ سفید پس از رزمایش موشکی ایران ابراز داشت بزودی درباره جوابی مناسب به آزمایش‌های موشکی ایران تصمیم خواهد گرفت. واشنگتن گفته این فعالیت‌ها نقض توافق هسته‌ای نیست اما ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل این هفته با «بی‌ثبات‌‌کننده» و «تحریک‌آمیز» خواندن رزمایش موشکی ایران، گفت شورای امنیت روز دوشنبه با درخواست واشنگتن تشکیل جلسه می‌دهد تا این مسئله را مورد بررسی قرار دهد. بنیامین نتانیاهو یک روز قبل از کشورهای 1+5 خواسته بود فورا به این آزمایش موشکی ایران واکنش نشان دهند.


براساس اخباری که از نشست شورای امنیت بیرون آمده است، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل از آزمایش موشکی ایران «ابراز نگرانی» کرده است و این نشست بدون هیچ گونه قطعنامه یا بیانیه‌ای برضد ایران پایان یافته است.

فرانسه دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران را با تهدید به تحریم‌های جدید پاسخ داد ///// تهدید به تحریم‌های جدید؛ پاسخ فرانسه به دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران

در عین حال، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همزمان با نشست شورای امنیت درباره ایران در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره احتمال موافقت روسیه با وضع تحریم‌های جدید قاطعانه پاسخ منفی داد و اعلام کرد آزمایش‌های موشکی ایران مغایرتی با قطعنامه شورای امنیت ندارد.

تهدید به تحریم‌های جدید؛ پاسخ فرانسه به دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران
ویتالی چورکین در پاسخ به احتمال همراهی روسیه با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران: «اگر بخواهم کوتاه و شفاف پاسخ دهم، جواب "نه" است»

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس از اعضای 1+5 گفته است: «باید به صراحت بگوئیم که ایران همچنان به رفتارهای غیرقابل مانند تست موشکی، رفتارهای تهاجمی و حمایت از تروریسم در منطقه خلیج فارس ادامه می‌دهد و به هیچ وجه نباید از صراحت در قبال ایران رفتار دست برداریم.»

فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با نشست شورای امنیت اظهار داشت هیچ‌یک از اعضای این اتحادیه در نشست روز دوشنبه خواستار تحریم ایران نشده‌‌اند. 

اما، فرانسه هم یکی از کشورهایی است که ایران را به تحریم‌های جدید وعده داده و تهدید کرده است. «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه که جانشین «لوران فابیوس» نه چندان خوش‌نام [در اذهان ایرانیان] شده است، یک روز پیش از نشست شورای امنیت گفت ما آزمایش‌های موشکی ایران را محکوم می‌کنیم و «در صورت نیاز» ممکن است تحریم‌هایی علیه ایران اعمال شود. 

فرانسه دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران را با تهدید به تحریم‌های جدید پاسخ داد ///// تهدید به تحریم‌های جدید؛ پاسخ فرانسه به دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران
ژان مارک آیرو وزیر خارجه جدید فرانسه ایران را به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرد

فرانسه پیش از به جمع‌بندی‌ رسیدن متن برجام در مذاکرات هسته‌ای، در دو نوبت و در دقایقی که همه انتظار حصول نتیجه را داشتند، به هر نحو ممکن با کارشکنی در روند مذاکره، بدنبال سهم‌خواهی حداکثری در پسابرجام بودند.

از قضا، فرانسه در پسابرجام اولین کشور (دست‌کم اروپایی) بود که درهای بازار ایران به روی شرکت‌های آن گشوده شد. قراردادهای ایران با تنها با دو شرکت فرانسوی ایرباس و پژو، بخشی از اقتصاد این کشور را متحول و سهام این شرکت‌ها در بورس صعود کرد. پژو برای یک برنامه پنج‌ساله، روی 400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو -فروش و انتقال خط تولید چند مدل دیگر از خودروهای پژو- حساب کرده است.

به گفته طرف فرانسوی، این اولین موافقتنامه صنعتی امضا شده توسط یک شرکت غربی از زمان لغو تحریم های ایران است که به موجب این سرمایه‌گذاری مشترک، از اواخر سال 2017 سالانه 100 هزار دستگاه خودرو در این کارخانه تولید خواهد شد و ظرفیت تولید در نهایت به 2 برابر افزایش خواهد یافت. [1] 

تهدید به تحریم‌های جدید؛ پاسخ فرانسه به دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران

قرارداد دوم را هم فرانسه نصیب خود کرد و شرکت ایرباس این کشور با عقد قرارداد فروش 118 هواپیما، خطوط تولید خود بویژه پهن‌پیکرهای A-380 را رونق بخشید و شرکت‌های فرانسوی قراردادهای توسعه و تجهیز فرودگاه‌های کشور را نیز از آن خود کردند. 

با این‌ اوصاف و دست‌ودلبازی‌های پسابرجامی ایران در حق فرانسه و اقتصاد نه چندان پررونق‌اش، فرانسوی‌ها برای تحریم دوباره ایران به بهانه آزمایش موشکی نیز باز هم با آمریکا رقابت دارند و اول صف تهدیدکنندگان به تحریم بیشتر علیه ایران، قرار گرفته‌اند.

این اقدام فرانسه پس از قراردادهای تجاری سنگین با ایران در حالی صورت گرفته است که حتی مقامات آمریکایی نیز با احتیاط درباره چگونگی واکنش به برنامه موشکی ایران و آزمایش‌ اخیر سخن گفتند و در ابتدا بدین شکل در تهدید ایران صراحت به خرج ندادند! هرچند پس از پایان نشست شورای امنیت، آمریکا نیز تهدید کرد «تا زمانیکه ایران به اقدامات بی ثبات کننده ادامه دهد، فشارها را ادامه می دهیم.»

براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که بعد از توافق هسته‌ای اجرایی شده، ایران تنها از کار بر روی موشک‌های بالستیکی منع شده است که اختصاصا برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده باشند که بنابر تأکید مقامات ایران موشک‌های بالستیک ایران بدین منظور طراحی نشده‌ و چنین قابلیتی ندارند. آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه چند کشور اروپایی می‌گویند شلیک موشک‌های ایران مصداق نقض قطعنامه شورای امنیت است.


منابع:

[1] رشد سهام پژو پس از امضای قرارداد با ایران  - پایگاه خبری-تحلیلی مشرق

http://www.worldbulletin.net/headlines/170463/russia-opposes-sanctions-on-iran-for-missile-test

متأسفانه دولتمردان مقابل عهد شکنی‌های آمریکا در پسابرجام سکوت کرده‌اند


نقوی در گفت‌وگو با فارس:

متأسفانه دولتمردان مقابل عهدشکنی‌های آمریکا در پسابرجام سکوت کرده اند/ آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به تعهداتشان در برجام عمل کنند

خبرگزاری فارس: متأسفانه دولتمردان مقابل عهدشکنی‌های آمریکا در پسابرجام سکوت کرده اند/ آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به تعهداتشان در برجام عمل کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه متأسفانه دولتمردان مقابل عهد شکنی‌های آمریکا در پسابرجام سکوت کرده‌اند گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به تعهداتشان در برجام عمل کنند.

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به حکم قاضی آمریکایی برای دریافت 13.5 میلیارد دلار غرامت از ایران بابت حملات 11 سپتامبر، اظهار داشت: همان‌گونه که ما قبلاً‌ هم عرض کردیم، برجام توافقی است که در آن داده‌ها و امتیازات نقدی از طرف ما داده شده ولی ستاده‌های نسیه‌ای از طرف مقابل گرفته شده است، ستاده‌هایی که فقط روی کاغذ است و عملیاتی شدن آن به اراده طرف مقابل بستگی دارد و چون طرف مقابل هم شیطان بزرگ است و نسبت به ملت ایران خصومت و دشمنی خون‌خوارانه‌ای دارد، به همین جهت طبیعی است که بر سر ستاده‌های ما مانع‌تراشی می‌کند و هر روز ما را با مشکل جدیدی روبرو می‌کند.

وی افزود: دیدیم که پس از برجام و اجرایی شدن آن، ما به همه تعهدات نقد خودمان عمل کردیم، اما آنها تعهدات نسیه خودشان را انجام نمی‌دهند، تصویب مصوبه‌ای برای محدودیت سفر به ایران از جمله عهدشکنی‌های طرف مقابل در پسابرجام است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها پس از اجرایی شدن برجام تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کردند و پرونده‌های جدیدی درست کردند و اخیراً هم که آمدند در مورد حادثه 11 سپتامبر ما را جریمه کردند و می‌خواهند از سرمایه‌هایی که قرار بود آزاد شود و در اختیار مردم ما قرار گیرد، بابت غرامت آنها را برداشت کنند و اجازه ندهند این پول آزاد شده به دست ملت ایران برسد.

نقوی تأکید کرد: در حادثه 11 سپتامبر، آمریکایی‌ها با تمام توان این حادثه را گردن القاعده انداختند و القاعده را محکوم کردند و به دنبال انتقام‌گیری از القاعده بودند و به همین دلیل به افغانستان حمله کردند تا به قول خودشان با القاعده مبارزه کنند، اما حالا که نوبت پرداخت اموال بلوکه‌شده ایران فرارسیده، باز هم در عهدشکنی دیگری ایران را محکوم به جریمه کردند، در حالی خود آنها گفتند القاعده حادثه 11 سپتامبر را رقم زده و خود آمریکایی‌ها آن را اثبات کردند، در حالی که ما اعتقاد به همین هم نداریم و معتقدیم آمریکایی‌ها خودشان این حادثه را ایجاد کردند، ولی با این وجود خود آنها القاعده را مسئول این کار دانستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: بعد از این همه سال و محکومیت القاعده، امروز آمریکایی‌ها در شرایط پسابرجام آمدند و ایران را متهم می‌کنند، همه این موارد نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به تعهدات خودشان عمل کنند.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: ما متعجب هستیم از اینکه مسئولان دیپلماسی ما چرا واکنشی نسبت به این حکم قاضی آمریکایی نشان نمی‌دهند و ساکت هستند؟! چرا رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و مسئولان مذاکره‌کننده ما هیچ اعتراضی نمی‌کنند و هیچ حرفی نمی‌زنند؟ چرا نمی‌گویند آمریکایی‌ها عهدشکنی می‌کنند؟ هر چند رهبر معظم انقلاب پیش از این فرموده بودند که آمریکا عهدشکن است، اما خوب است دولتمردان ما هم به عهدشکنی آمریکایی‌ها اعتراض کنند

فارس بازخوانی می‌کند


واکنش تاریخی امام(ره) به حذف تخریبگرانه آیت الله یزدی از مجلس+سند

خبرگزاری فارس: واکنش تاریخی امام(ره) به حذف تخریبگرانه آیت الله یزدی از مجلس+سند

کار بدانجا رسید که در شب 19 رمضان سال 67 زمانی که آیت الله یزدی بر منبر سخنرانی در مهدیه تهران رفت، پیاده نظام جریان چپ و حامیان دولت موسوی رعایت شب قدر و ایام عزای امیر مومنان(ع) را هم نکردند و با سردادن شعار و درگیری، در سخنرانی وی اختلال ایجاد کرده و مانع از ادامه آن شدند.

خبرگزاری فارس - گروه سیاسی: آیت الله محمد یزدی دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس کنونی مجلس خبرگان، در زمره یاران و شاگردان باسابقه امام خمینی(ره) ، مبارزان پیشکسوت انقلاب اسلامی و همراهان ثابت قدم مقام معظم رهبری به شمار می آید که بواسطه استقامت و ایستادگی بر مواضع اعتقادی و انقلابی و دفاع مستحکم و  بی شائبه از جایگاه ولایت فقیه، طی دهه های اخیر همواره مورد حملات و هجمه های مخالفان و معارضان قرار داشته است.

آیت الله یزدی در کوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و غربت امام(ره) یکی از چهره های برجسته انقلاب به شمار می رفت که به دلیل سخنرانی های آتشین در دفاع از امام خمینی(ره) و علیه رژیم شاه، بارها رنج دستگیری و تبعید و ممنوعیت از منبر را تحمل کرد. منزل او در شهر مقدس قم، یکی از پایگاه های اصلی نیروهای انقلابی و مبارز به شمار می رفت و به همین دلیل نیز حضرت امام(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و عزیمت به شهر قم، در منزل آیت الله یزدی اقامت گزید و او نیز مسئولیت دفتر امام(ره) در قم را عهده دار گردید.

در نخستین سال پس از پیروزی انقلاب، مقطعی که موضوع «ولایت فقیه» در مجلس خبرگان قانون اساسی به یک مبحث اساسی تبدیل شده و ائتلاف جریانات لیبرال و ملی گرا و التقاطی تمام تلاش خود را برای عدم ورود این اصل به قانون اساسی را داشتند، آیت الله یزدی یکی از اعضای این مجلس بود که با تسلط فقهی و حقوقی و دفاع عالمانه موجب شد تا با اکثریت قاطع آرا، «ولایت فقیه» به عنوان یک اصل بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی نهادینه شود.

درست به دلیل همین ایفای نقش موثر در دفاع از اصل ولایت فقیه بود که آیت الله یزدی نظیر دیگر فقها و اندیشمندان مدافع ولایت، مورد غضب و غیظ جریانات غربگرا و التقاطی قرار گرفت و اگرچه او نظیر شهید آیت و شهید بهشتی ترور فیزیکی نشد اما به انحاء مختلف مورد هجمه و حمله سیاسی و تخریب و ترور شخصیت قرار گرفت.

از سوی دیگر آیت الله یزدی به واسطه تسلط کامل بر فقه جواهری مورد توجه و نظر امام خمینی(ره) به همراه سایر شاگردان مبرز و مجتهد بنیانگزار جمهوری اسلامی در جامعه مدرسین، با دیدگاه های التقاطی و چپ گرایانه برخی از مدعیان خط امام(ره) در دهه 60 مرزبندی روشنی داشت و برخی اقدامات تمرکزگرایانه و شبه سوسیالیستی را که با مبانی و روح اسلام ناب مغایر بود، برنمی تابید. این مواضع روشن فقاهتی نیز مزید بر علت شد تا آیت الله یزدی در کنار بزرگان دیگری چون آیت الله مهدوی کنی، مورد حمله مداوم کسانی قرار گیرد که در دهه 60 تلاش داشتند تا آموزه های اسلامی را به التقاط سوسیالیستی آلوده کنند( و البته در دهه های 70 و 80 نیز تغییر قبله داده و تلاش کرده و می کنند تا مبانی اسلامی را زیر سیطره لیبرالیسم بکشانند!).

آیت الله یزدی در کنار امام خمینی(ره)

آیت الله محمد یزدی در مجالس اول و دوم نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس بود. اما در آستانه انتخابات مجلس سوم، جریان چپ که در آن دوران مدعی مبارزه با امپریالیسم و آمریکا و دفاع از محرومین و مستضعفین بود به پشتوانه در دست داشتن دولت وقت (و نخست وزیری میرحسین موسوی) خیز بلندی برای استیلای کامل بر مجلس برداشت. در آن شرایط  و آغازین ماه های انشعاب مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت مبارز، تمرکز اصلی تبلیغات جریان چپ، تخریب گسترده کاندیداهای جامعه روحانیت مبارز - که آیت الله یزدی در صدر آن قرار داشت - بود.

مجمع روحانیون مبارز، دفتر تحکیم وحدت به عنوان شاحه دانشگاهی طیف چپ و نیز انجمن های اسلامی وزارتخانه های دولت میرحسین موسوی با بهره گیری از تنها رسانه های انحصاری آن روزگار یعنی روزنامه های کیهان و اطلاعات ( که در اختیار سیدمحمد خاتمی و محود دعایی بودند) با سوء استفاده از بیانات امام(ره) درباره اسلام آمریکایی و اسلام سرمایه داری، حجم سنگینی از تبلیغات منفی علیه کاندیداهای جامعه روحانیت مبارز به جامعه پمپاژ کردند و تلاش گسترده ای به عمل آوردند تا نامزدهای جامعه روحانیت مبارز به عنوان حامیان سرمایه داران و زالوصفت ها(!) و طرفداران اسلام آمریکایی تلقی شوند.

از آنجا که آیت الله یزدی یکی از سرلیست ها و کاندیداهای شاخص جامعه روحانیت مبارز بود، به طور طبیعی در معرض حجم گسترده تری از تخریب قرار داشت. تبلیغات مخرب در دانشگاه ها و وزارتخانه ها علیه آیت الله یزدی به گونه ای بود که گویی این یار دیرینه امام(ره) که بارها توسط رژیم شاه دستگیر و تبعید شده و منزلش در قم پایگاه انقلابیون و دفتر امام(ره) بود، هیچ سابقه ای در همراهی با انقلاب و امام(ره) نداشته و نماینده طیف فئودال ها و سرمایه داران و زالوصفتان و اسلام آمریکایی است!

در چنین فضای مسمومی، کار بدانجا رسید که در شب 19 رمضان سال 67 زمانی که آیت الله یزدی بر منبر سخنرانی در مهدیه تهران رفت، پیاده نظام جریان چپ و حامیان دولت موسوی رعایت شب قدر و  ایام عزای امیر مومنان(ع) را نکردند و با سردادن شعارهای مرگ بر سرمایه دار و مرگ بر اسلام آمریکایی در سخنرانی آیت الله یزدی اختلال ایجاد کردند و مانع از ادامه آن شدند. 

با این تبلیغات و اقدامات تخریب گرانه، بسیاری از کاندیداهای جامعه روحانیت مبارز تهران از جمله آیت الله محمد یزدی در انتخابات مجلس سوم از راهیابی به مجلس بازماندند و جریان چپ توانست با شعارهای مقابله با امپریالیسم و اسلام آمریکایی، ستیز با سرمایه داری و دفاع از محرومان و پابرهنگان اکثریت کرسی های این مجلس را فتح کند.( جالب این که در پایان همین مجلس سوم، جریان چپ تمامی این ادعاها و شعارها را زیر خاک مدفون کرد و چند سال بعد که سردمدارانش، مجلس ششم را به دست آوردند دقیقاً در نقطه مقابل این شعارها قرار گرفتند).

اما در این میان، واکنش حضرت امام(ره) به تبلیغات تخریب گرانه حامیان دولت موسوی و حذف آیت الله یزدی از مجلس سوم بسیار جالب و عبرت آموز بود. جریان چپ با ادعای پیروی از خط امام و با استناد به مواضع حضرت امام(ره) علیه اسلام آمریکایی و اسلام سرمایه داری، آیت الله یزدی را ترور شخصیت کرد، اما امام(ره) بلافاصله پس از پایان دوره نمایندگی آیت الله یزدی در مجلس دوم و آغاز بکار مجلس سوم، این شاگرد باسابقه و امین خود را به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب کرد. شورای نگهبانی که مسئولیت نظارت بر قوانین مصوب مجلس را بر عهده دارد!

 

حکم انتصاب آیت الله یزدی در شورای نگهبان توسط امام(ره)

 

امام خمینی(ره) در این نامه که به تاریخ 4 تیرماه 1367 صادر شد، با توصیف آیت الله یزدی به عنوان «متدین مورد وثوق» و «دردآشنای اسلام و انقلاب» به شرح ذیل، وی را به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمد یزدی - دامت افاضاته

با تقدیر از زحمات صادقانه جناب حجت الاسلام آقای صافی - دامت افاضاته - طبق اصل 91 قانون اساسی، جنابعالی را که از افراد متدین مورد وثوق و درد آشنای اسلام و انقلاب می‌باشید، به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب می‌نمایم. توفیق بیشتر شما را در راه تأیید قوانین مورد رضایت خداوند و در جهت کمک به مستضعفین و محرومین جامعه اسلامی ایران خواستارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

روح الله الموسوی الخمینی

بدین ترتیب در حالی که حامیان دولت موسوی و مجمع روحانیون مبارز با تبلیغات تخریب گرانه تلاش کردند تا آیت الله یزدی را به نام امام(ره) ترور شخصیت کنند و به دور از اخلاق سیاسی و حتی رقابت جوانمردانه انتخاباتی، مجلس سخنرانی او را در شب قدر به هم زدند، امام خمینی(ره) در حالی که با این عمیات تخریب گسترده،آیت الله یزدی آرای مردم تهران را کسب نکرده بود، این مجتهد باسابقه را با توصیفاتی کم نظیر، به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب کرد. 

آیت الله یزدی نیز در پاسخ به این تدبیر حکیمانه امام(ره) طی نامه ای خطاب به استاد خویش چنین نگاشت:

بسم الله الرحیمن الرحیم

محضر مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خمینی

صدور حکم و دستور واجب الاطاعه آن حضرت مبنی بر انجام وظیفه اینجانب در نهاد شورای محترم نگهبان که موجب توفیق بیشتر اینجانب و پیشگیری از ذنب لایغفر کنار بودن از انقلاب شد و تقارن آن با میلاد مسعود حضرت ثامن الائمه(ع) را به فال نیک گرفته، ضمن دعای سلامت و طول عمر برای آن حضرت، امیدوارم با دعای خیر آن امام بزرگوار بتوانم در راه انقلاب و اسلام و مسلمین بخصوص ضعفا و  محرومین انجام وظیفه کنم.

محمد یزدی

 

نامه تشکر آیت الله یزدی خطاب به امام خمینی(ره)

 

چند ماه بعد نیز که حضرت امام(ره) شورایی را برای بازنگری قانون اساسی تشکیل دادند، آیت الله یزدی هم به عنوان یکی از شخصیت های برجسته این شورا از سوی ایشان معرفی گردید.

لیست نهایی نامزدهای «ائتلاف‌‌ بزرگ‌ اصولگرایان» و «خبرگان جامعه مدرسین» در سراسر کشور +اسامی


با یادداشت‌برداری یا ذخیره این صفحه روی گوشی یا تبلت خود می‌توانید هنگام نگارش اسامی نامزدهای مد نظر در شعب اخذ رأی، در وقت خود صرفه‌جویی کنید.
لیست نهایی نامزدهای «ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان» و «خبرگان جامعه مدرسین» در سراسر کشور + اسامی //////// آماده انتشار آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار آماده انتشار
گروه سیاسی مشرق - دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند‌ماه امسال برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام ائتلاف‌ اصولگرایان کشور، لیست ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان در سراسر کشور با اسامی افراد مشخص شده است.


آذربایجان شرقی

حوزه انتخابیه تبریز: محمدحسین فرهنگی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، احمد علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی و خانم معصومه راشد، آقای لطیف لطیفی

حوزه انتخابیه بستان‌آباد: احد خیری

حوزه انتخابیه ملکان: شهروز افخمی

حوزه انتخابیه شبستر: علی علی‌لو

حوزه انتخابیه سراب: داوود روشنی

حوزه انتخابیه میانه:یعقوب شیویاری، محمدرضا حاجی‌اصغری

حوزه انتخابیه اهر و هریس: مهدی حسینیان

حوزه انتخابیه کلیبر و هوراند: قلی‌الله قلی‌زاده

هشترود و چاراویماق: غلامحسین شیری 

حوزه انتخابیه بناب: ضیاء‌الله اعزازی

حوزه انتخابیه ورزقان: رضا علیزاده


استان آذربایجان‌غربی

حوزه انتخابیه ارومیه: قاضی‌پور، ابراهیم بازیان

حوزه انتخابیه خوی و چایپاره: تقی کبیری

حوزه انتخابیه سلماس: رسول جلایر

حوزه انتخابیه ماکو، چالدران و پلدشت: علیپور


استان اردبیل

حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین: منصور حقیقت‌پور، مصطفی افضلی‌فرد

حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار: امیدعلی رعنایی

حوزه انتخابیه گرمی: ولی اسماعیلی

حوزه انتخابیه مشگین‌شهر: عباس‌زاده مشکینی


استان اصفهان

حوزه انتخابیه اصفهان: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، حمیدرضا فولادگر، ‌مجتبی خیام‌نکویی، کمال حیدری و مجید نادرالاصلی

حوزه انتخابیه کاشان و آران بیدگل: سیدجواد ساداتی‌نژاد

حوزه انتخابیه اردستان: حجت‌الاسلام  سیدصادق طباطبایی‌نژاد

حوزه انتخابیه برخوار و میمه: حسینعلی حاجی‌دلیگانی

حوزه انتخابیه خمینی‌شهر و درچه: سیدمحمدجواد ابطحی

حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان: حجت‌الاسلام  محمدرضا آقایی

حوزه انتخابیه فریدن، چادگان، فریدون‌شهر، بوئین و میاندشت: اکبر  ترکی

حوزه انتخابیه فلاورجان: سیدناصر موسوی‌لارگانی

حوزه انتخابیه نجف‌آباد، تیران و کرون: ابوالفضل ابوترابی

حوزه انتخابیه سمیرم: بهروز جعفری

حوزه انتخابیه لنجان: محسن کوهکن

حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار: محمدرضا جمالی


استان البرز

حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان: علی حدادی


استان ایلام

حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ایوان، سیروان، ملکشاهی و چرداول: روح‌الله ناصرزاده و حجت الاسلام والمسلمین عمران احمدی.

حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره: محمدتقی محمدی.


استان بوشهر

حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم: عبدالکریم جمیری

حوزه دشتستان: غلامرضا مختاری

حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه: موسی احمدی

حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان: سید کمال‌الدین شهریاری


استان تهران

حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس: مرتضی آقاتهرانی، یحیی آل‌اسحاق، فاطمه آلیا، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، لاله افتخاری، زهره الهیان،‌ مهرداد بذرپاش، احمد توکلی، محمدنبی حبیبی، غلامعلی حدادعادل، پرویز داوودی، مجتبی رحماندوست،‌ فاطمه رهبر، علیرضا زاکانی، محمد سلیمانی، زهره طبیب‌زاده‌نوری، محمدجواد عامری‌شهرابی، حجت‌الله عبدالملکی، لطف‌الله فروزنده، سیدعلی قریشی، اسماعیل کوثری، غلامرضا مصباحی‌مقدم،‌ حسین مظفر، سیدمسعود میرکاظمی،‌ الیاس نادران،‌ محمد ناظمی‌اردکانی، سیدمحمود نبویان، بیژن نوباوه‌ وطن، مرضیه وحیددستجردی، مهدی وکیل‌پور.

حوزه انتخابیه پاکدشت: فرهاد بشیری

حوزه انتخابیه رباط‌کریم و بهارستان: حسن نوروزی

حوزه انتخابیه ورامین و پیشوا: سید حسین نقوی حسینی


استان چهارمحال و بختیاری

حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سلمان: سید سعید زمانیان

حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد: قدرت‌الله حمزه


استان خراسان رضوی

حوزه انتخابیه مشهدمقدس و کلات: حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، حجت‌الاسلام پژمانفر، رضا شیران، امیرحسین قاضی‌زاده و جواد کریمی.

حوره انتخابیه کاشمر: اسماعیل‌نیا.

حوزه انتخابیه قوچان: حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی.

حوزه انتخابیه چناران و بینالود: محمد دهقان.

حوزه انتخابیه سبزوار: بروغنی و عنابستانی.

حوزه انتخابیه گناباد: محمد صفایی.

حوزه انتخابیه نیشابور: حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا و علی مروی.

حوزه انتخابیه درگز: رزمیان.

حوزه انتخابیه فریمان و سرخس: احسان قاضی‌زاده.

حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه: ابوالقاسم خسروی.

حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار: امیر کلالی


استان خراسان‌شمالی

حوزه انتخابیه بجنورد: قاسم جعفری و موسی‌الرضا ثروتی.

حوزه انتخابیه شیروان: علی جدی.

حوزه انتخابیه فاروج: حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی.

حوزه انتخابیه اسفراین: هادی قوامی.


استان خراسان‌جنوبی

حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه: نظر افضلی.

حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان و خوسف: سید محمد باقر عبادی

حوزه انتخابیه قائن و زیرکوه: فرهادفلاحتی


استان خوزستان

حوزه انتخابیه اهواز: سیدشکرخدا موسوی، ناصر سودانی، جویجری

حوزه انتخابیه آبادان: غلامرضا شرفی، سید محمد مولوی و سید امیر موسوی

حوزه انتخابیه ایذه و باغ‌ملک: سیدهادی طباطبایی

حوزه انتخابیه دشت آزادگان: قاسم ساعدی

حوزه انتخابیه شوش: سید راضی نوری

حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی: حبیب آقاجری

حوزه مسجد سلیمان: ورناصری

حوزه شادگان: حجت الاسلام مجید ناصری نژاد

حوزه انتخابیه اندیمشک: فریدون حسنوند

رامهرمز و رامشیر: اقبال محمدیان


استان زنجان

حوزه انتخابیه زنجان و طارم: محمد اسماعیلی و سیروس میانجی.

حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود: حجت‌الاسلام علی باقری.

حوزه انتخابیه خدابنده: سید محمدعلی موسوی.

حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه: محمدرضا خان‌محمدی خرمی.


استان سمنان

حوزه انتخابیه سمنان، سرخه و مهدی‌شهر: علیرضا خسروی.

حوزه انتخابیه شاهرود، میامی و بسطام: سید حسن حسینی


استان سیستان و بلوچستان

حوزه انتخابیه زاهدان: حسینعلی شهریاری


استان فارس

حوزه انتخابیه شیراز: سید احمدرضا دستغیب، فریدون عباسی، جعفر قادری، حسین نجابت

حوزه انتخابیه جهرم: محمدرضا رضایی.

حوزه انتخابیه فسا: محمدحسن دوگانی.

حوزه انتخابیه اقلید: الیاس طاهری.

حوزه انتخابیه سروستان، خرامه و کربال: داریوش اسماعیلی.

حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین: حجت‌الاسلام سیدیونس موسوی.

حوزه انتخابیه سپیدان: احمد اسفندیاری.

حوزه انتخابیه آباده، خرم‌بید و بوانات: سید ابراهیم حسینی

حوزه انتخابیه لامرد و مهر: سیدموسی موسوی

حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت: محمدجواد عسکری

حوزه انتخابیه استهبان و نی‌ریز: فرهاد طهماسبی

حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد: مهدی برومندی

حوزه انتخابیه لارستان، گراش و مهر: جمشیدجعفرپور

حوزه انتخابیه کازرون: امان‌الله دهقان‌فر


استان قزوین

حوزه انتخابیه قزوین، آبیک والبرز: حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، خانم فاطمه محمدبیگی

حوزه انتخابیه تاکستان: رجب رحمانی

حوزه انتخابیه بوئین زهرا، آوج: روح الله عباسپور


استان کرمان

حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه: علیرضا منظری توکلی

حوزه انتخابیه بم، ریگان و فهرج: موسی غضنفرآبادی

حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان: حسن رحمانی

حوزه انتخابیه شهربابک: حسین فتاحی

حوزه انتخابیه کرمان و راور: محمدمهدی زاهدی، غلامرضا پورابراهیمی

حوزه انتخابیه رفسنجان: سید محمدحسین حسینی


استان کرمانشاه

حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین: حسن سلیمانی

حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر و دهستان‌های سرقلعه و جیگران:شهاب نادری

حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی: سید جواد حسینی‌کیا

حوزه انتخابیه کرمانشاه: عبدالرضا مصری، محمد کرمی‌راد، سید قاسم جاسمی، ابراهیم عزیزی

حوزه انتخابیه حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو: علی جلیلیان

حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب: فتح الله حسینی


استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه انتخابیه گچساران و باشت: علی پولادی‌وندا

حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا: ستار هدایتخواه


استان گلستان

حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر: رضا صابری

حوزه انتخابیه علی‌آباد کتول: رحمت‌الله نوروزی

حوزه انتخابیه کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان: رحمت جلالی

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا: سیدعلی طاهری، عیسی امامی

حوزه انتخابیه گنبدکاووس: سلیمان عباسی


استان گیلان

حوزه انتخابیه رودبار: عباس صفایی

حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل: ذبیح‌الله نیکفر

حوزه انتخابیه رودسر و املش: اسدالله عباسی

حوزه انتخابیه لنگرود: گل‌آقا پورعباس

حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال: محمود شکری

حوزه انتخابیه فومن و شفت: خلیل بهروزی‌فر

حوزه انتخابیه بندرانزلی: حسن خسته‌وند


استان لرستان

حوزه انتخابیه بروجرد: علاءالدین بروجردی

حوزه انتخابیه دورود و ازنا: حسین گودرزی

حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان: علی امامی‌راد

حوزه انتخابیه پلدختر: سید حمیدرضا کاظمی


استان مازندران

حوزه انتخابیه آمل: سید ضیاالدین کاظمی دینان.

حوزه انتخابیه تنکابن، عباس آباد و رامسر: غلامرضا مشایخی.

حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت: سید هاشم فاطمی چتن

حوزه انتخابیه قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی: سید علی ادیانی راد و کمال علی‌پور خنکداری.

حوزه انتخابیه ساری و میاندورود: محمد باقر پیشنمازی و منصور علی زارعی

حوزه انتخابیه بابل: حجت الاسلام ناصری و مومنی

حوزه انتخابیه بهشهر:حمد علی مقیمی

حوزه انتخابیه بابلسر:  ولی الله نانواکناری

حوزه انتخابیه نور و محمودآباد: عبدالوحید فیاضی


استان مرکزی

حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان: محمدحسن آصفری و علی‌اکبر کریمی.

حوزه خمین: مجتبی ابراهیمی

حوزه ساوه و زرندیه: شهلا میرگلوبیات

حوزه شازند: قاسم عزیزی

حوزه محلات و دلیجان: حجت‌السلام علیرضا سلیمی

حوزه فراهان، تفرش و آشتیان: ولی‌الله بیاتی


استان هرمزگان

حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر: هاشمی تختی، محمد عاشوری، جراره

حوزه انتخابیه بندرلنگه و بستک و پارسیان: احمد  جباری

حوزه انتخابیه میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد: رئیسی


استان همدان

حوزه انتخابیه اسدآباد: اکبر رنجبرزاده

حوزه انتخابیه تویسرکان: محمد مهدی مفتح

حوزه انتخابیه ملایر: احمد آریایی‌نژاد، احد آزادی‌خواه

حوزه انتخابیه نهاوند: حسن بهرام‌نیا

حوزه انتخابیه همدان و فامنین: حمید‌رضا حاجی‌بابایی و سید محمد کاظم حجازی

حوزه انتخابیه رزن: عطالله سلطانی صبور

حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ: محمد علی پور مختار


استان یزد

حوزه انتخابیه یزد و اشکذر: محمدصالح جوکار.

حوزه انتخابیه اردکان: سیداکبر  حسینی‌نژاد.

حوزه انتخابیه تفت و میبد: حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش.

حوزه انتخابیه ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز: محمدرضا بابایی.


پوستر/ لیست ائتلاف معتمدین انقلابی اصولگرا در تهران 

لیست نهایی نامزدهای «ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان» و «خبرگان جامعه مدرسین» در سراسر کشور +اسامی

لیست کاندیداهای جامعه مدرسین در سراسر کشور

لیست کاندیداهای جامعه مدرسین در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای کشور که با شعار "امنای ملت، حافظان اصل ولایت" منتشر شده به شرح ذیل است:

حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین آقایان:

استان آذربایجان شرقی

1- محسن شبستری
2- محمد تقی پورمحمدی
3- هادی ملکوتی
4- محمد فیض سرابی
5- جواد حاجی زاده

استان آذربایجان غربی

1- علی اکبر قریشی
2- عسگر دیرباز
3- عباس رفعتی

استان  اردبیل

1- سید حسن عاملی
2- سید صادق محمدی جزه‌ای

استان اصفهان

1- سید یوسف طباطبایی
2- مرتضی مقتدایی
3- عبدالنبی نمازی
4- محمود عبداللهی
5- سید ابوالحسن مهدوی

استان البرز

1- سید محمدمهدی میرباقری
2- سید محمدعلی مدرسی
3- محسن کازرونی

استان ایلام

1- سید محسن سعیدی

استان بوشهر

1- سید هاشم حسینی بوشهری

استان تهران

1- محمد یزدی
2- احمد جنتی
3- محمد امامی کاشانی
4- محمدعلی موحدی کرمانی
5- محمد تقی مصباح یزدی
6- سید ابوالفضل میر محمدی
7- ابراهیم امینی
8- سید محمدرضا مدرسی
9- علیرضا اعرافی
10- علی مؤمن
11- محمد ری شهری
12- قربانعلی دری نجف آبادی
13- محمدباقر باقری کنی
14- حسن روحانی
15- غلامرضا مصباحی مقدم
16- محسن قمی

استان چهارمحال بختیاری
1- علیرضا اسلامی

استان خراسان جنوبی
1- سید ابراهیم رئیسی

استان خراسان رضوی

1- سید محمود هاشمی شاهرودی
2- سید احمد علم الهدی
3- سید احمد حسینی خراسانی
4- سید محمد سعیدی
5- حسن عالمی
6- سید مجتبی حسینی
7- محمد هادی عبد خدایی

استان خراسان شمالی

1- حبیب الله مهمان نواز

استان خوزستان

1- سیدمحمدعلی موسوی جزائری
2- عباس کعبی
3- سید علی شفیعی
4- محسن حیدری (آل‌کثیر)
5- عبدالکریم فرحانی

استان زنجان

1- محمدرضا حاج ابوالقاسمی دولابی

استان سمنان
1- سید محمد شاهچراغی

استان سیستان و بلوچستان
1- عباسعلی سلیمانی
2- علی احمد سلامی

استان فارس

1- اسدالله ایمانی
2- سید علی اصغر دستیب
3- احمد بهشتی
4- غلامعلی صفایی بوشهری
5- علی شیخ موحد

استان قزوین

1- علی اسلامی
2- محمود رجبی

استان قم

1- محمد مؤمن

استان کرمان

1- سید احمد خاتمی
2- محمدبهرامی خوشکار
3- امان الله علی‌مردای

استان کرمانشاه
1- حسن ممدوحی
2- محمود محمدی عراقی

استان کهکیلویه و بویراحمد
1- سید شرف الدین ملک حسینی

استان گیلان
1- زین العابدین قربانی
2- رضا رمضانی

استان مازندران
1- نور الله طبرسی
2- صادق لاریجانی
3- علی معلمی
4- علی اکبر سیفی مازندرانی

استان مرکزی
1- احمد محسنی گرگانی
2- محسن اراکی

استان هرمزگان
1- غلامعلی نعیم آبادی

استان همدان
1- غیاث الدین محمدی
2- سید مصطفی موسوی هوایی

استان یزد
1- ابوالقاسم وافی

رهبر انقلاب در دیدار مردم نجف‌آباد:


ملت نه مجلس دولتی می‌خواهد نه ضددولتی/ بی‌درنگ باید از تعریف دشمن ابراز بیزاری کرد/ نفوذی الزاماً از دشمن پول نمی‌گیرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه ملت نه مجلس دولتی می‌خواهد نه ضددولتی فرمودند: ملت، مجلس شجاع و متدینی می‌خواهد که با وظایفش آشنا باشد و مرعوب آمریکا نباشد.

خبرگزاری فارس: ملت نه مجلس دولتی می‌خواهد نه ضددولتی/ بی‌درنگ باید از تعریف دشمن ابراز بیزاری کرد/ نفوذی الزاماً از دشمن پول نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم نجف آباد، در سخنان مهمی، ضمن تبیین دقیق دو واژه «میانه رو و تندرو» و دعوت همه مردم بویژه مسئولان و سیاسیون به هوشیاری در قبال ترفند دشمن برای ایجاد دو قطبی های دروغین و القایی در فضای انتخاباتی،  انتخابات را «عرصه قد برافراشتن ملی» و تجلی وفاداری و ایستادگی ملی و حمایت از عزت و استقلال کشور دانستند و تأکید کردند: همه کسانی که به عزت ایران اسلامی علاقه‌مندند باید در انتخابات روز جمعه شرکت کنند و دنیا در روز هفتم اسفند خواهد دید که مردم ایران، چگونه مشتاقانه در پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در روز جمعه، اشاره کردند و گفتند: اهمیت اصل انتخابات در کشور، فقط بواسطه رأی دادن نیست بلکه انتخابات به معنای سینه سپر کردن و عرض اندام ملت ایران در مقابل دشمن، بعد از انواع فشارها و تحریم های ظالمانه و تبلیغات خباثت آمیز است.

ایشان حضور گسترده مردم در انتخابات را موجب هیبت و عظمت مجدد انقلاب اسلامی در جهان خواندند و افزودند: انتخابات علاوه بر نشان دادن «قدرت و عزم و ایستادگی ملی»، وفاداری، شجاعت و دلیری یک ملت بزرگ را در کارزار مقابله با اهداف غرض آلود، نشان خواهد داد.

رهبر انقلاب بعد از تبیین اهمیت حضور آحاد واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات، به ترفندهای دشمن در ۳۷ سال گذشته، در مقاطع مختلف انتخاباتی اشاره کردند و گفتند: «انکار و دروغ خواندن انتخابات در ایران»، «تلاش برای حضور کم رنگ و کم تعداد مردم در انتخابات»، و «القای بی فایده بودن حضور در انتخابات به دلیل مشخص بودن نتیجه آن از قبل»، از جمله تبلیغات بدخواهان برای سست کردن حضور مردم در انتخابات، در طول سالهای گذشته بود و حتی در برخی دورانها، مقامات امریکایی صراحتاً موضع گیری کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه امریکایی ها اکنون بر اساس تجربه، دریافته اند که موضع گیری صریح، نتیجه عکس خواهد داشت، افزودند: بر همین اساس امریکاییها در این انتخابات سکوت کرده اند اما عوامل و ریزه‌خواران آنها به روش های مختلف مشغول اجرای ترفندی جدید هستند.

ایشان در تشریح این ترفند جدید گفتند: بدخواهان ملت ایران برای این انتخابات، به ایجاد «دو قطبی‌های دروغین» روی آورده اند تا القای وجود دو دستگی در مردم، بکنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طبیعت انتخابات، همچون هر مسابقه ای، شور و نشاط و برتری و عدم برتری است، خاطرنشان کردند: این برتری یا عدم برتری در انتخابات به معنای دو قطبی شدن ملت و ایجاد دو دستگی در جامعه و دشمنی و عناد مردم با یکدیگر نیست و القای وجود این دو قطبی در ایران، دروغ است.

حضرت آیت الله خامنه ای، دو قطبی واقعی در ایران را دو قطبی میان «وفاداران به انقلاب اسلامی و اصول امام (ره)»، و «جبهه استکبار و همفکران آن» خواندند و افزودند: البته در این دو قطبی، قاطبه ملت ایران، «انقلابی و علاقه مند به انقلاب و وفادار به امام(ره) و تفکر و اصول ایشان» هستند.

ایشان گفتند: منشأ اصلی دو قطبی سازی های دروغین، در خارج از کشور است اما متأسفانه برخی اوقات در داخل نیز تکرار می شود.

رهبر انقلاب اسلامی، دو قطبیِ «مجلس دولتی» و «مجلس ضد دولتی» را یکی از دو قطبی های دروغین در فضای انتخاباتی برشمردند و افزودند: طراحان این دو قطبی تلاش دارند تا اینگونه القا کنند که بخشی از مردم ایران طرفدار مجلس دولتی هستند و بخش دیگر، مخالف مجلس دولتی، در حالی که ملت ایران نه مجلس دولتی می خواهد و نه مجلس ضد دولتی.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: ملت ایران مجلسی می خواهد که «متدین»، «متعهد»، «شجاع»، «فریب نخور»، «مقاوم در مقابل زیاده خواهی ها و طمع ورزی های استکبار»، «مدافع عزت و استقلال ملی»، «علاقمند واقعی به پیشرفت کشور»، «معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان»، «معتقد به اقتصاد درون زا»، «آشنا با درد مردم» و «مصمم به حل مشکلات مردم» باشد و مرعوب امریکا نشود و به وظایف قانونی خود عمل کند.

ایشان افزودند: آحاد ملت ایران به دنبال چنین مجلسی هستند و نه مجلس طرفدار فلان شخص یا فلان شخص دیگر.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به طراحی های امریکا برای بعد از برجام اشاره و خاطرنشان کردند: امریکاییها بعد از برجام، طرحی برای ایران و طرحی هم برای منطقه داشتند که همچنان پیگیر آنها هستند زیرا به خوبی می دانند که کدام کشور در مقابل اهداف پلید آنها در منطقه، محکم ایستاده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، استفاده از نفوذی ها را راهکار امریکاییها برای طراحی خود در ایران دانستند و گفتند: از هنگامی که موضوع نفوذ و لزوم هوشیاری در قبال نفوذی ها مطرح شد، عده ای در داخل بر آشفته شده اند که چرا دائماً حرف از نفوذ زده می شود اما این برآشفتگی بیجا و بی مورد است.

ایشان تأکید کردند: موضوع نفوذ و نفوذی واقعی است اما گاهی اوقات فرد نفوذی خودش هم متوجه نیست که در چه مسیری قرار گرفته است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان امامِ هوشیار و مجرّب مبنی بر اینکه گاهی اوقات سخن دشمن با چند واسطه از زبان افراد موجه شنیده می شود، افزودند: این فردِ موجه، نه پولی گرفته و نه تعهدی داده است اما بدون آنکه بداند، سخن دشمن را تکرار می کند و در واقع به نوعی زمینه ساز نفوذ شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای به نمونه هایی از نفوذی هایی که احیاناً خودشان هم متوجه نبوده‌اند، اشاره کردند و گفتند: در سالهای گذشته در صحن علنی مجلس، یکی از نمایندگان، با تکرار حرف دشمن، نظام اسلامی را متهم به دروغگویی کرد.

رهبر انقلاب در اشاره به نمونه‌ای دیگر افزودند: در دورانی که هیأت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، مشغول مذاکره سخت و در واقع مبارزه با طرف مقابل بود و رئیس جمهور محترم فعلی نیز، رئیس هیأت مذاکره کننده بود، عده‌ای طرحی سه فوریتی را به مجلس آوردند که تأیید حرف طرف مقابل ما در مذاکرات بود و رئیس جمهور محترم فعلی در آن زمان از این طرح گلایه کرد و گفت این طرح به نفع دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامی، همه مردم به‌ویژه مسئولان و سیاسیون را به هوشیاری آگاهانه در مقابل نفوذ دشمن فراخواندند و خاطرنشان کردند: لازمه مراقبت این است که اگر دشمن با هدف ایجاد دودستگی در مردم، از فلان گروه یا فرد تعریف می‌کند، بی‌درنگ ابراز بیزاری و در مقابل او موضع‌گیری شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری سخنان امام(ره) مبنی بر اینکه «اگر دشمن از شما تعریف کرد، در رفتار و کارهای خود تردید کنید»، افزودند: این سخن، «دستورالعمل انقلاب» است، بنابراین باید در مقابل تعریف بیگانه، سریع موضع‌گیری کرد و دچار غفلت نشد.

ایشان تأکید کردند: لازمه اداره کشوری با این وسعت و پیش بردن امور مردمی به این بزرگی و رشادت، «هوشیاری، چشم باز و عزم راسخ» در مقابل دشمن است.

رهبر انقلاب، مسئولان و سیاسیون را همچنین به پرهیز از تکرار ادبیات سیاسی دشمن، بویژه استفاده از تعبیر «تندرو» و «میانه رو» توصیه کردند و افزودند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بدخواهان این تعبیر را بکار بردند و منظور آنها از تندرو کسانی است که نسبت به انقلاب اسلامی و تفکر و اصول امام پایبندتر و مصمم تر هستند و مقصود آنها از میانه رو کسانی هستند که در مقابل بیگانگان، تسلیم و سازش پذیرتر هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: کسانی که در داخل این تعابیر را بکار می برند باید معارف اسلامی را به دقت مطالعه کنند زیرا در اسلام، چنین تقسیم بندی وجود ندارد و میانه و وسط، به معنای «راه مستقیم» است، بنابراین در مقابل راه میانه، تندروی قرار ندارد بلکه منحرفین از صراط مستقیم قرار دارند.

ایشان افزودند: در مسیر مستقیم ممکن است عده ای تندتر بروند و عده ای هم کندتر، که این اشکالی ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در ادبیات سیاسی بیگانه، به داعش نیز تندرو می گویند در حالیکه داعش منحرف از اسلام، قرآن و صراط مستقیم است.

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنان خود گفتند: کسانی که در بیرون مرزها تعبیر تندرو را بکار می برند، مقصودشان جریان وفادار به انقلاب و حزب اللهی‌ها است، بنابراین در داخل باید مراقبت شود که با تکرار این تعابیر، هدف دشمن تأمین نشود.

ایشان با اشاره به اعتراف امریکاییها مبنی بر اینکه در ایران هیچ میانه رویی وجود ندارد تأکید کردند: قاطبه ملت ایران طرفدار انقلاب هستند و بر انقلاب پافشاری می کنند، البته ممکن است برخی اوقات اشتباه و لغزش هم باشد اما هیچیک از ملت ایران طرفدار وابستگی به آنها نیست.

رهبر انقلاب اسلامی به اهمیت چگونگی «انتخاب» نیز اشاره کردند و خطاب به مردم گفتند: نتیجه هرگونه انتخاب شما در این انتخابات اعم از انتخاب خوب و یا بد به خودِ شما باز خواهد گشت، بنابراین سعی شود که انتخاب درستی انجام گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رضایت یا نارضایتی خداوند متعال را یکی دیگر از نتایج چگونگی انتخاب برشمردند و افزودند: تلاش شود تا انتخاب با دقت و بصیرت و با شناخت درست، انجام شود.

ایشان تأکید کردند: برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان حتماً از تدین، تعهد، وفاداری به انقلاب، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن و عزم و شجاعت داوطلبان مطمئن شوید و سپس رأی دهید.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر برخی افراد را هم نمی شناسید نگویید که رأی نمی دهم بلکه باید با افرادی که نسبت به دین، تعهد و بصیرت آنها اطمینان دارید، مشورت کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه در این مسیر، راه، هدف و وظیفه و تکلیف روشن است، افزودند: اگر این کار بزرگ درست انجام شود، قطعاً در آن صورت، خداوند یاری خواهد کرد و نتیجه انتخابات هرچه که باشد، به نفع کشور خواهد بود.

ایشان گفتند: اعتقاد راسخ دارم که با وجود همه تلاشهای بدخواهان، خداوند پیروزی نهایی را برای ملت ایران مقدر فرموده است و به فضل الهی دشمن نخواهد توانست به این انقلاب و نظام اسلامی ضربه ای وارد کند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از ایمان، صداقت و وفاداری و ایستادگی مردم نجف آباد در مسیر انقلاب اسلامی گفتند: مردم نجف آباد، در دوران نهضت اسلامی شور و شعور و فهم بالای خود را در حمایت از مبارزه نشان دادند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مقاطع مختلف بویژه دوران دفاع مقدس بار دیگر رشادت، غیوری، ایستادگی و کارآمدی خود را به نمایش گذاشتند.

پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی،حجت الاسلام و المسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد با اشاره به رشادت ها و حماسه های مردم شهیدپرور این شهر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۲۵۰۰ شهید، گفت: مردم باوفای نجف آباد بر عهد و پیمانی که با اسلام و قرآن و با امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب بسته اند، تأکید دارند و تا آخرین قطره خون بر این عهد خواهند ماند.

طی نامه ای خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت

طی نامه ای خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت

توکلی: آقای هاشمی! انگلیس صریحاً از لیست شما حمایت می کند/مراقب باشید «خانه سدان» دیگری برپا نشود

احمد توکلی طی نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال 88 ندارد.

خبرگزاری فارس: توکلی: آقای هاشمی! انگلیس صریحاً از لیست شما حمایت می کند/مراقب باشید «خانه سدان» دیگری برپا نشود

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

سم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی

سلام علیکم

مانند گذشته به احترام سوابق دیرپای جنابعالی در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی مردم ایران و انتظاری که این سابقه زحمات، از شما بر می‌انگیزد این نامه را می نویسم. البته همین سوابق شما باید موجب شود که در نقد شما نیز نقادان شرط جوانمردی را مراعات کنند. موضوع این نوشته من دخالت انگلستان در انتخابات جاری است.

وقاحت انگلیس در دخالت آشکار انتخاباتی چنان تکان دهنده است که اگر همه نیروهای وطن دوست و شخصیت‌های نظام در برابر آن نایستند، دیر یا زود خانه سِدان برپا می‌شود و دیگ‌های پلو در سفارت انگلستان برای غرب‌زدگان، روشنفکرنمایان و عوامل ضدانقلاب که به سفارت پناهنده  می‌شوند و یا کسانی که ناخواسته و نادانسته به این وادی خیانت کشیده شوند، بارگذاشته خواهد شد.

جناب آقای هاشمی رفسنجانی!

جنابعالی آن همه فداکاری و مبارزه پیش و پس از انقلاب را که خود در اکثر آنها حضور داشته‌اید، به خاطر دارید، و به جنایات انگلیس در ایران و تاثیر نفوذ این کشور در تخریب و انحراف مشروطیت  و سقوط دولت ملی در قضیه نهضت ملی شدن صنعت نفت و کودتای ننگین 28 مرداد واقفید. به همین دلیل خطر بزرگی که از این حیث انقلاب را تهدید می‌کند بر شما بیش از دیگران آشکار است.

مدتی است که رهبری با جدیت خطر نفوذ را مکرراً تذکر می‌دهند. از جنابعالی زیبنده است که با ایشان همراهی فعال داشته باشید. زیرا در یک گردنه بسیار مهم، یکی از کثیف ترین و خبیث ترین دشمنان ملت، آشکارا در سیاسی ترین امر کشور که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باشد دخالت می کند. اینجا هاشمی  رفسنجانی باید کسی باشد که چنان سیلی به چهره پلید انگلیس بزند که نه تنها همه انقلابیون را بر انگیزد، بلکه مردم شریفی را که ممکن است گرفتاری‌ها نگذارد  در این امور وقت صرف کنند. نسبت به خطر بزرگی که کیان استقلال ملی را هدف گرفته است هوشیار نماید.

حقیقت دیگری که موضعگیری مستمر و قوی شما را در این امر خطیر ضروری می‌سازد. اصرار و هشدار امام بود که مکرراً می‌فرمود اگر دشمن از کسی تعریف کرد فرد باید به خودش بنگرد که چه کرده است که چنین بلایی متوجه وی شده است. خود شما بارها به همین استناد به دسته بندی نیروهای داخلی پرداخته‌اید، حالا سخن از تعریف نیست، بلکه صریحاً از جنابعالی و فهرست انتخاباتی ذیربط پشتیبانی می‌کنند و از مردم ایران می‌خواهند که به افراد مشخصی رای بدهند و به افراد مشخص دیگری رای ندهند. اینجا پای دخالت آشکار یک دشمن دیرینه ایران در امور کشور در میان است، نه تعریف و تمجید یک رسانه دشمن از یک فرد، پاسخ درخوری می خواهد که شما را گرفتار اتهام نسازد.

مسلم است که دشمن می خواهد که همه ما نباشیم. قصد خیری نسبت به هیچ یک از انقلابیون از هر طرف ندارد.

یک هدف انگلستان و سایر مستکبران از اینگونه دخالت‌ها همین تشدید اختلاف داخلی است که به نظر می‌رسد تا اینجا کارش بی‌اثر نبوده است. به خاطر دارید که در سال 88 تا وقتی غربی‌ها وارد ماجرا نشده بودند مسأله یک امر داخلی بود که با تمکین به قانون و مواجهه منطقی با رخدادها قابل حل می‌نمود ولی ورود دشمنان به عرضه و تجهیز نیروهای ضد انقلاب، تجمعات مردم گله‌مند و معترض را به تحرکات ضد امنیتی مبدل ساخت و  آقای موسوی تحت تأثیر برخی نزدیکان، سابقه و تعهدات خویش را به فراموشی سپرد و به ستیز با قانون روی آورد و دست آشکار بیگانگان را در مدیریت و هدایت فتنه نادیده گرفت و آن همه آسیب جبران‌ناپذیر به وحدت و امنیت ملی و اقتصاد و حیثیت کشور در عرصه بین‌المللی وارد آورد. مقصود آن نیست که در این انتخابات چنان فتنه‌هایی قابل بر انگیختن است، بلکه برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال 88 ندارد. شما سد این راه شوید.

برادر شما

احمد توکلی

3 اسفند 1394