اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد
اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد

سرپرست فرمانداری قصرشیرین: تلاش می کنیم فضا برای قاچاقچیان سوخت ناامن شود


قصرشیرین - ایرنا - سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تلاش می کنیم فضا برای ادامه فعالیت قاچاقچیان سوخت در این شهرستان مرزی ناامن شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مرادعلی تاتار روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی ساماندهی سوخت قصرشیرین افزود: با استقرار کامل گمرک در مرز رسمی پرویزخان و ساماندهی مدیریت مرز فضا برای دلالان و قاچاقچیان سوخت در این شهرستان مرزی ناامن می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه روزانه بیش از 130 تانکر سوخت عراقی از مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان می شود با تلاش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه و تاکید استاندار اقداماتی برای ساماندهی سوخت در این مرز انجام شده است.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین طرح نمونه گیری سوخت از تانکرهای عراقی را از جمله اقدامات موثر در جلوگیری از قاچاق سوخت در این شهرستان عنوان کرد.
تاتار افزود: در بازدیدی که توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه، گمرک و دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مرز پرویزخان صورت گرفت مکان جدیدی برای عرضه سوخت به تانکرهای سوخت رسان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: با احداث جایگاه سوخت در مرز پرویزخان قصرشیرین علاوه بر ساماندهی وضعیت موجود در قاچاق سوخت نیز تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه هم در این نشست گفت: اصلی ترین معضل امروز کشور قاچاق سوخت است.
فرشاد رحمتی افزود: با تلاش های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مکان هایی در کشور بعنوان مناطق آسیب پذیر شناسایی شده اند و تلاش می شود در این قسمت ها با نظارت های جدی تری و اقدامات پیشگیرانه از قاچاق سوخت جلوگیری شود.
وی ادامه داد: استاندار کرمانشاه بعنوان نماینده عالی دولت در این استان بر ساماندهی بازارچه های مرزی به ویژه مرز رسمی پرویزخان قصرسیرین تاکید ویژه دارد و این مهم اکنون در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفته و اقدامات پیشگیرانه نیز در این زمینه انجام شد.
وی گفت: با هدف ساماندهی وضعیت موجود و جلوگیری از قاچاق، جانمایی دو جایگاه سیار عرضه سوخت در مرز رسمی پرویزخان انجام شده است و تلاش می شود تا سوخت ارزان در اختیار تانکرهای سوخت رسان قرار گیرد تا دلالان و قاچاقچیان توان رقابت نداشته باشند. 
این مقام مسئول افزود: کرمانشاه نخستین استان در کشور است که پیشنهاد نصب سامانه دستگاه الکترونیکی اندازه گیری باک خودرو را پیشنهاد کرد که در ماه آینده این مهم عملیاتی خواهد شد.
رحمتی تاکید کرد که تلاش می شود زمینه ای فراهم شود تا شاهد کاهش قاچاق سوخت در مرزهای استان کرمانشاه باشیم.
54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از تزانزیت کالاهای صادراتی و تانکرهای سوختی و تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.
روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان کالاهای صادراتی کشورمان را به عراق حمل می کنند. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت و در اختیار داشتن دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.