اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد
اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد

تجمع همزمان در 3 هزار و 500 نقطه از ایران و جهان


عظیم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم‌الحرام همزمان در بیش از 3هزار و 500 نقطه از ایران و جهان برگزار شد.
نویسنده : بیژن سورانی 
شیرخوارگان دل‌ها را حسینی کردندعظیم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم‌الحرام همزمان در بیش از 3هزار و 500 نقطه از ایران و جهان برگزار شد. این مراسم در تهران نیز با حضور کودکان و نوزادان روز گذشته در مصلای تهران برگزار شد تا نوزادان و کودکان برای اشاعه فرهنگ عاشورایی در مکتب حسینی رشد و نمو کنند و با الگو گرفتن از سلوک سرور و سالار شهیدان حسین (ع‌) و علی‌اصغر (ع )در‌س‌آزادگی و احیای دین را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. 
مراسم شیرخوارگان حسینی از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) است. ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشوراست، آن هم با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر(ع). در این مراسم قصه یک اتفاق بزرگ که در تاریخ اسلام اتفاق افتاده است برای مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو شد.  مادران با حضور در این مراسم نوزادان‌شان را با لباس سبز - به عنوان نماد پرچم علوی - و با پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان(عج) نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کرده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ می‌کنند. این مراسم در فضایی معنوی همراه با نوحه‌خوانی و عزاداری برگزار شد.  معرفی حضرت علی اصغر(ع) به جهان سند بی‌گناهی امام حسین(ع) است و هدف مادران همراه با نوزادان‌شان در این مراسم آگاهی‌بخشی به جهان در این زمینه بوده است. 
  
شیرخوارگان حسینی میهمان حرم رضوی 
همچنین دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر(ع) با اعلام اینکه این مراسم در تمام کشور همزمان برگزار شد، گفت: امسال سیزدهمین سال برپایی تجمع شیرخوارگان حسینی(ع) در سراسر جهان است. بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ نقطه جهان در اولین جمعه ماه محرم این همایش را برپا کردند. این مراسم در ۲۴ مهرماه مصادف با دوم محرم‌الحرام ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح برگزار شد.  داوود منافی‌پور افزود: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) برنامه‌ریزی بلندمدت برای دو دهه آتی پیش‌بینی کرده است. بر همین اساس در دهه نخست نزدیک به ۳۸۰ هزار دست لباس با عنوان لباس سبز علوی تولید و در استان‌های کشور تقسیم شد. در همین راستا ۷۰ کارگاه در ایران و چند کشور جهان به تولید و دوخت لباس می‌پردازند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کار دوخت لباس طی سال‌های اخیر به خود استان‌های کشور واگذار شد و تاکنون تنها استان فارس نزدیک به ۶۰ هزار دست لباس تولید کرده است. 
وی با بیان اینکه در راستای هرچه بهتر شدن این تجمع یک‌روزه در سال اجلاسی با حضور مسئولان استانی در حرم رضوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده و قصد داریم برای آن جلسه مشورتی در سازمان ملل تشکیل دهیم. 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.