اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد
اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد

وقتی حباب شعارهای روحانی می‌ترکد


استیضاح مطبوعاتی رئیس‌جمهور
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۲
 
رسالت اسلامی و انقلابی ایجاب می‌کند تا ما به سهم خود انجام وظیفه کنیم!اینک این شمایید و تاریخ و مردمی که چندی بعد محتاج رأی آنها خواهید بود! بسیار مشتاق شنیدن پاسخ‌های شما هستیم!
پایگاه خبری انصارحزب الله: جناب آقای حسن روحانی! به عنوان یک حقوقدان به خوبی می دانید که رئیس جمهور علاوه بر رهبری نظام و مجلس شورای اسلامی در قبال مردم ایران نیز مسؤول است و باید پاسخگوی سوالات آنان باشد، چرا که رئیس جمهور، بنام جمهور بر جمهور حکومت می کند و قدرت خود را مدیون جمهور است(والبته مشروعیت آن را هم از تنفیذ ولی فقیه به دست می آورد)و فرد فرد شهروندان ایرانی حق دارند بابت قدرتی که به رئیس جمهور واگذار کرده اند از او توضیح بخواهند و البته رئیس جمهور نیز مکلف است به جمهور و جامعه و مردم در خصوص اقدامات و بیانات و تصمیماتش توضیح بدهد! بر این اساس مطلوب است به سؤالات زیر توجه نموده در صورت داشتن پاسخ ، جامعه را از آن محروم نفرمایید:

۱- چرا وزیر تحت امر شما بر خلاف خط قرمز صریح تعیین شده از سوی رهبری نظام،در خصوص مسائلی غیر از مسئله هسته ای با طرف آمریکایی مذاکره کرده است؟(مذاکره اخیر محمدجوادظریف با جان کری در خصوص سوریه و یمن در نیویورک)آیا این اقدام خلاف شرع و مغایر با قانون اساسی نیست؟آیا قانون اساسی، جنابعالی را متولی تعیین سیاستهای کلان نظام دانسته و یا شخص ولی فقیه را؟

اگر فرصت مطالعه قانون اساسی را داشته باشید متوجه خواهید شد که این مسئولیت بر عهده رهبری نظام قرار داده شده و جنابعالی و کل بدنه دولت موظفید در چهارچوب سیاستهای کلان تعیین شده از سوی رهبری حرکت و اقدام کنید!پس چرا جنابعالی در مصاحبه با رسانه های آمریکایی از احتمال مذاکره با امریکا در مسائل غیرهسته ای سخن گفته اید؟ چرا زیر دستان شما(مثلاً آقای ابوطالبی یا آقای بعیدی نژاد)از ضرورت مذاکره با آمریکا در امورغیرهسته‌ای سخن گفته‌اند؟ 

جوادظریف با کدام مجوز شرعی و قانونی و با اجازه چه کسی با جان کری در خصوص مسائل سوریه و یمن مذاکره کرده است؟ آیا وزیر امورخارجه حق دارد سرخود و خارج از چهارچوب تعیین شده از سوی رهبری نظام تصمیم بگیرد؟ اقدام شما در قبال اقدام خلاف شرع و مغایر قانون اساسی وزیر محبوبتان چه بوده است؟مگر شما برای پاسداری از قانون اساسی سوگند نخورده اید؟اگر هم این خبر را تکذیب می کنید چرا به طرف آمریکایی برای انتشار چنین اخباری به صورت رسمی اعتراض نکرده و نمی کنید؟!

۲- شما در مراسم استقبال از پیکرهای قربانیان فاجعه منا،بازگشت پیکرها را نتیجه تلاشهای وزیرامورخارجه و دولت دانسته و ضمن تشکر فراوان از زیردستانتان و در انتهای فهرست در جمله ای کوتاه از رهبری هم به دلیل تدبیری که در این موضوع به خرج دادند تشکر کردید!!

آقای روحانی واقعاً باور دارید که بازگشت حجاج نتیجه اقدامات وزیر امورخارجه بوده است؟

مگر ایشان غیر از زانوزدن در برابر امیر کویت و چندین بار درخواست ملاقات از وزیر خارجه سعودی و شنیدن پاسخ منفی اقدام دیگری هم داشته اند؟ 
مگر وزیر ارشاد شما غیر از دو روز انتظار در فرودگاه برای دریافت مجوز از جانب سعودیها ( و البته پس از عدم همکاری سعودی‌ها،برگشتن با دستان خالی)اقدام دیگری انجام داده است؟

به نظر شما اگر رهبری در این مسئله ورود نمی کردند از دولت شما چه بر می‌آمد؟ جز گردن کج کردن در برابر آل سعود و شنیدن پاسخ منفی و بردن آبروی نظام و انقلاب و ایران؟آیا دانسته چنین خلاف واقع سخن گفته اید یا ندانسته و از سر غفلت؟ به نظر شما ادب و اخلاق و سلسله مراتب سیاسی حکم نمی کند که تشکر از اقدام قاطعانه رهبری (که تنها دلیل عقب نشینی سعودیها در مسئله انتقال پیکرهای حجاج ایرانی بود) در صدر سخنان شما جای می گرفت و نه در انتهای آن؟پیام این گونه سخن گفتن شما چه بود؟آیا قصد داشتید نقش خود و زیردستانتان را پررنگ کنید و یا خدای ناکرده....!!

۳- به نظر شما چه شده که دولت بحرین!! به خود اجازه داده تا با تحقیرآمیزترین شکل ممکن به ملت ایران اهانت کند و دستور اخراج کاردار ایران در منامه را صادر کند؟ شما که سالهاست در مناصب سیاسی و حکومتی قرار دارید و بسیار دانا تر از منتقدان و مخالفانتان هستید، بفرمایید در تاریخ ایران چندبار مقامات سعودی به درخواست های مکرر ملاقات وزیر امورخارجه ایران پاسخ منفی داده اند؟ وآیا تاکنون این گونه شاهد اهانت سعودیها به کشورمان بوده ایم؟(در قضیه عدم صدور روادید برای وزیر ارشاد و هیات همراه و پاسخ منفی به درخواست های مکرر ملاقات وزیرامورخارجه). 

به نظرشما این گستاخی ها ثمره دیپلماسی دولت سراسر تدبیر جنابعالی نیست؟چرا قبل از دولت شما سعودیها جرأت چنین بی ادبی هایی را نداشتند؟چه شد که به خود اجازه داده اند چنین به ملت ایران و مقامات آن اهانت کنند؟آیا این همه توهین و تحقیر دلیل دیگری جز دیپلماسی ذلیلانه دولت شما داشته است؟ آیا این موارد ثمره دیپلماسی ذلت نیست؟

یادتان هست، سال پیش دولت شما روزنامه ای را به جرم نوشتن خبر مرگ شاه سعودی توقیف کرد؟شما برای جلب خشنودی آل سعود انتشار خبر و اطلاع رسانی در داخل کشور را ممنوع کردید و با گردن کج از تنش‌زدایی با آل سعود سخن گفتید و هرچه توانستید کردید تا دل آل سعود را به دست آورید!

شما به دانشجویان و مردم معترض اجازه برپایی راهپیمایی و تجمع در برابر سفارت سعودی در تهران را ندادید(مبادا به قبای نجس آل یهود بربخورد و از شما برنجد!) وامروز ثمره آن همه دیپلماسی!!دهن کجی وزیر خارجه آل سعود به شما و دولت و وزیر خارجه دیپلماتتان شده است!

آیا مردم به شما رأی داده اند که اعتبار جمهوری اسلامی را تا این حد تنزل دهید؟ شمایی که خودتان را آخر دیپلماسی می دانید و البته نمی دانید که معنای حقیقی دیپلماسی، اقتدار و بهره گیری از اقتداراست و نه لبخند زدن به دشمن و گدایی رابطه دوستانه! 

هنگامی که مقامات سعودی و اماراتی در سازمان ملل از اشغال جزایر سه گانه توسط ایران سخن می گویند و این جزایر را اماراتی می خوانند، دیپلماسی(به معنای دقیق و علمی آن)حکم می کندکه نماینده ملت ایران در سازمان ملل (یعنی جنابعالی)با استفاده از تریبون این سازمان چنان قاطع و مستدل پاسخ این ادعاها را بدهد که دیگر شاهد تکرار این ادعاها نباشیم. حال آن که شما در سخنانتان فقط و فقط به عملکرد جمهوری اسلامی در سی سال گذشته تاختید و به گونه ای سخن گفتید که نه به آمریکا و اروپا بر بخورد و نه به جانیان رژیم صهیونیستی و حاکمان فاسق کشورهای خلیج فارس!

آیا دیپلماسی یعنی این که اخم و غضب و سخنان تندتان نصیب منتقدان داخلی شما شود و گردن کج و لبخند و سخنان نرمتان به دشمنان این ملت تقدیم گردد؟

راستی شنیده اید وزیر امورخارجه سعودی گفته است"روحانی و جمهوری اسلامی باید آخرین کسانی باشند که درباره دموکراسی سخن بگویند؟" وقتی این عبارت را شنیدید چه احساسی به شما دست داد؟آیا حس نکردید که دیپلماسی شما و جواد ظریفتان بیش از حدمثمرثمر و پربار بوده است؟

۴- آقای روحانی! کدام سخن شما را باور کنیم ؟ فرمایش شما مبنی بر آن که مملکت از رکود خارج شده و یا نامه وزرای دولتتان را که کشور را در آستانه بحران اقتصادی توصیف کرده اند؟ 

یادتان هست روز پذیرش توافق ژنو فرمودید دیوار تحریمها ترک برداشته است؟ راستی از "ترک" دیوار تحریمها چه خبر؟ هنوز هم در این دیوار"ترک"می بینید؟ اگر این دیوار آن روز "ترک" برداشت پس چرا یک سال پس از آن فرمودید تامین آب خوردن مملکت هم به مذاکرات هسته ای وابسته است؟ مگر ممکن است دیوار تحریمها ترک بخورد و بعد وضعیت اقتصادی کشور به جای بهبود در گرداب رکُود دست و پا بزند؟ نکند فرضیه شما از اول خطا بوده که وضعیت نابسامان اقتصاد کشور را نتیجه تحریمها می دانستید؟

آقای رئیس جمهور!توقع دارید ملت پس از شنیدن این همه عبارات غیرواقعی و نادرست به فرمایشات شما اعتماد کنند؟ آیا راستگویی مدنظر شما در ایام تبلیغات ریاست جمهوری "راست گویی" به این سبک وسیاق بود؟

۵- به نظر شما علل موضع‌گیری مکرر مراجع عظام علیه معاون شما در امور زن و خانواده(خانم مولاوردی)چیست؟چرا مراجع علیه سایر معاونان شما موضع‌گیری نمی‌کنند؟واکنش شما به تصمیمات و مواضع ضددینی و مغایر با احکام شریعت این خانم چه بوده است؟ آیا توقع دارید که یک زیردست شما به شکل مداوم به دنبال تعرض به خطوط قرمز دینی و شرعی و مقدسات جامعه باشد و مراجع و مؤمنان در قبال هنجارشکنی های معاون شما سکوت کنند؟

نکند که خدای ناکرده در این موارد هم مراجع عظام و علمای بلاد را (مانند منتقدانتان) مورد نوازش مخصوص قرار می‌دهید؟ آیا توقع دارید با این همه تعرض به دیانت و شریعت از جانب معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بازهم صلاحیت شما برای انتخابات آینده به تایید مردم و یا شورای نگهبان برسد؟

۶- چرا قبل از آن که نهادهای مسئول (مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی) موافقت قطعی خود با اجرای برجام را اعلام کنند شما و زیرمجموعه شما با عجله تمام سراغ اجرایی کردن برجام رفته‌اید؟آیا واقعاً به تفکیک قوا و جمهوریت نظام اعتقاد دارید و یا مانند مشاور دانشمندتان در مجلس(جناب‌آشنا) نمایندگان آن را پایین‌تر از آن می‌دانید که درباره برجام ابراز نظر کنند؟آیا می‌دانید که بی‌اعتنایی شما به نظر مجلس به معنای دیکتاتوری و زیرپانهادن قانون اساسی و تفکیک قواست؟ اگر می دانید چرا قدم در ورطه دیکتاتوری نهاده اید؟آیا مردم برای زیرپاگذاردن نظر نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی به شما رای داده‌اند؟

۷- با سوابقی که سراغ داریم پاسخ گویی از جانب شما به این سؤالات را بسیار بسیار بعید می دانیم! وقتی به تعبیر نماینده تهران شما از دادن وقت ملاقات به وزیرکابینه خودتان خودداری می کنید دیگر تکلیف منتقدان بی سوادی که مدتی پیش جایگاهشان را جهنم تعیین فرمودید خود به خود معلوم است! اما رسالت اسلامی و انقلابی ایجاب می‌کند تا ما به سهم خود انجام وظیفه کنیم!اینک این شمایید و تاریخ و مردمی که چندی بعد محتاج رأی آنها خواهید بود! بسیار مشتاق شنیدن پاسخ‌های شما هستیم!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.