اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد
اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد

ولایتی در دیدار قائم‌مقام وزیر خارجه سوئیس عنوان کرد

ارسال به دوستان
اعزام تروریست از ۷۰ کشور جهان به عراق و سوریه/ اروپا مقصد بعدی تروریست‌هاست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مبارزه با تروریسم یک وظیفه جهانی است و اگر امروز با آن به طور قاطعانه مبارزه نشود، در مراحل بعدی تروریست‌ها به اروپا و دیگر مناطق نفوذ خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: اعزام تروریست از ۷۰ کشور جهان به عراق و سوریه/ اروپا مقصد بعدی تروریست‌هاست

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، ایورسیه قائم‌مقام وزیر خارجه سوئیس ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: ایران به عنوان یک بازیگر مهم در منطقه به ویژه بعد از توافقنامه هسته‌ای باید نقش پررنگ‌تری را در ایجاد صلح و امنیت ایفا کند.

وی افزود: هرچند که دراین میان بعضی کشورها از تفاهم هسته‌ای میان ایران و 1+5 نگرانی‌هایی داشته باشند اما جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در جهت ارتقای توافقات بین‌المللی گام بردارد.

در ادامه این دیدار و گفت‌وگو نیز علی اکبر ولایتی طی سخنانی تصریح کرد: به نظر بنده بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله سوئیس می‌توانند در حل مسائل منطقه‌ای نقش سازنده‌ای داشته باشند. همچنین می‌توانند در حل بحران‌های موجود در سوریه، یمن، لبنان و مبارزه با تروریسم که نه مسئله منطقه‌ای بلکه یک مسئله جهانی است نقش ایفا کنند.

وی افزود: تروریسم برای همه کشورهای جهان به ویژه به وجودآوردندگان و حامیان آنها خطرآفرین است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز بیش از 70 کشور جهان افرادی به عراق، سوریه برای شرکت در نبرد با دولت مرکزی و منتخب اعزام می‌کنند و حتی از کشورهای اروپایی هم حضور دارند.

ولایتی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم یک وظیفه جهانی است و ما با تشریک مساعی با یکدیگر باید با تروریسم در خاورمیانه و سراسر جهان مبارزه کنیم که البته جمهوری اسلامی ایران همیشه دراین راه پیش قدم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز با تروریسم به طور قاطعانه مبارزه نشود در مراحل بعدی این تروریست‌ها به اروپا و دیگر مناطق جهان هم نفوذ خواهند کرد.

وی گفت: ما صادقانه در این راه گام برداشتیم و مصمم هستیم این راه را ادامه دهیم و البته مشارکت سایر کشورها در این امر ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.