اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد
اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد

الیاس نادران؛


شورای عالی امنیت ملی اختیار محدود کردن مجلس را ندارد
بخش خبری الف، 24 تیر 94
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۵


نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌ مطابق اصول ۱۲۵ و ۷۷ همه موافقت نامه های بین المللی چه موقت، دائمی، داوطلبانه و یا الزامی باید به تصویب مجلس رسیده و امضا و اجرای آن تنها پس از تصویب مجلس ممکن است.

به گزارش الف به نقل از خانه ملت،‌ الیاس نادران در نشست علنی امروز چهار‌شنبه (۲۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک عید فطر و خدا قوت به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: در جوانی کتاب ولایت فقیه امام راحل به دستم رسید که در ضمیمه آن جهاد اکبرقرار داشت. امام فرموده بوده بودند: "شما از یک کودک ممیز حیا می کنید چگونه است که از خدا خجالت نمی کشید"آن روز به اقتضای سن و سال از این تذکر برداشتی داشتم که بعدها ابعاد پیچیدگی های بیشتری از آن در حوزه های اعتقادی و رفتاری بر من مکشوف گردید؛ امروز با خود می اندیشم اگر به واقع ما سیاسیون عالم را محضر خدا می دانستیم و تلاش داشتیم در محضر خدا گناه نکنیم چقدر از مشکلات مردم و کشور مرتفع می شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نقل شده است حضرت آیت الله العظمی بروجردی در اواخر عمر کلام شریف معصوم را تکرار و به پهنای صورت در هنگام خواندن "اخلص العمل فان الناقد بصیر" اشک می ریختند.

نادران گفت:‌ پس از حدود ۱۲ سال نمایندگی علیرغم مراقبت هایی که داشتم نمی دانم چقدرش برای خدا بوده است. به خدا پناه می برم؛ به راستی نه امیر مومنان که اگر مدرس و رجایی را میزان اعمال وکلا قراردهیم چقدر جوابگو خواهیم بود.



وی ادامه داد: امروز پس از سال ها مذاکرات هسته ای متنی تنظیم و برای کشورها فرستاده شد و مجلس هم در این رابطه به برگزاری چند جلسه غیر علنی و دریافت اخباری رسانه ای از مسئولان اجرایی، امضای چند بیانیه و تصویب قانونی اکتفا کرده است که در اینجا چند نکته قابل تامل است.

نادران به این نکات اشاره کرد و افزود: رهبری به استناد اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول ۴ ،۵۷ ، ۱۱۰، ۱۱۲ و ۱۷۶ آنچه را مصلحت بداند از مجاری قانونی خود ابلاغ می کند و همواره رهنمودها و حتی ارشادات ایشان توسط مجلس مطاع بوده است.

وی ادامه داد: مجلس بماهو مجلس در جریان جزییات توافق در زمان خود بیش از عامه مردم قرار نگرفته است و اینکه چگونه در این فرصت کوتاه امکان خواهد داشت یک متن حقوقی بین المللی جامع را بررسی و اظهار نظر کند نمی دانم.

نادران گفت:‌ گرفتن اختیارات اساسی مجلس و تضعیف جایگاه آن به نفع هیچ کسی نخواهد بود؛ کدامیک از وظایف سه گانه شورای عالی امنیت ملی در اصل ۱۷۶ به این شورا اچازه می دهد اختیارات مجلس را محدود کند؟ مطابق اصول ۱۲۵ و ۷۷ همه موافقت نامه های بین المللی چه موقت، دائمی، داوطلبانه و یا الزامی باید به تصویب مجلس رسیده و امضا و اجرای آن تنها پس از تصویب مجلس ممکن است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنچه در ژنو، لوزان و امروز در وین مورد توافقق گرفته است و بعضا عملیاتی شده کی از مجلس مصوبه داشته است؟

وی تصریح کرد: آقای رییس مجلس، در موقع تصویب قانون هسته ای در موارد زیاد مواد متعدد قانون آیین نامه داخلی مجلس را نقض کردند و در پاسخ به تذکراتی که داده شد فرمودند سیب زمین فروشی که نیست. آقای رییس، هیچ جای آیین نامه رعایت اصول آن را موکول به سطح اهمیت تصمیم ندانسته است. دستکاری در متن مصوبه کمیسیون، تغییرات غیر قانونی مکرر آن، عدم چاپ پیشنهادات نمایندگان و اجازه ندادن به مخالفان و دولت دراظهار نظر نسبت به مصوبه مجلس چه وجاهت قانونی دارد؟ با این اقدامات مجلس در راس کدام امور است؟ طرف آمریکایی، مصوبه کنگره را چماقی بر سر طرفهای ایرانی می کند و این جا از این حداقل ظرفیت های قانونی هم استفاده نمی شود.

نادران گفت:‌ آقای رییس جمهور طی ماههای اخیر مطالب متعدد ی را فرمودند که به چند تا از آنها اشاره می شود؛ آقای رییس جمهور تهدید منتقدان به مصلحت شما نیست، مجلس قوی و منتقد به نفع خود شماست. برادر، ناامید کردن مردم همان قدر مذموم است که امید واهی دادن.



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: محول کردن اقتصاد کشور، فشل بودن دستگاههای اجرایی به خصوص در حوزه های تولید و اقتصادی و ارجاع همه امور به حل و فصل مسئله هسته ای و تحریم ها از منکراتی است که توسعه بیکاری یکی از عوارض آن است.آقای رییس جمهور در دو سال دولت شما بیش از یک میلون نفر به صورت خالص به بیکاران کشور اضافه شده و مسئولیت آن بیش از تحریم بر سوء مدیریت حوزه های اجرایی است.

نادران ادامه داد: اصرار شما بر شفافیت اطلاعات مالی تحسین برانگیز است ولی بدانید اقتضای آن دسترسی نهادهای نظارت مالی بر حساب های بانکی و جریان وجوه کشور است یعنی سر کشی به حساب های مردم، به مشاوران بفرمایید مطالب متناقض القا نکنند.

وی گفت: اینکه مذاکرات هسته ای و اقدامات بعدی به چه سرانجامی خواهد رسید ارتباطی به راهبرد اقتصادی دولت ندارد اتفاقا پس از برداشتن تحریم های مالی تاکید بر تقویت بنیان های تولیدی داخلی و مولفه های اقتصاد مقاومتی و پرهیز از هدایت منابع به سمت کانال های مصرفی داخلی ضرورت مضاعف پیدا می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: متاسفانه در بین همکاران شما تعداد افرادی که راهبرد تجاری آنهم منحصرا در واردات را وجه همت خود قرار داده اند کم نیستند. حال آنکه نقش دادن به مردم و سهیم کردن آنها در توسعه اقتصادی و ظرفیت های تولیدی یک فریضه است.قانون اجرای اصل ۴۴ همه ابزارها را در اختیار قرار داده است ولی متاسفانه نه دولت قبل و نه شما اراده ای بر انجام اصلاحات جامع ساختاری اقتصادی و تفویض قدرت اقتصادی به مردم ندارد.

نادران گفت: در باب مبارزه با مفاسد اقتصادی، مقابله با رانت خواری و ورود پول های کثیف به انتخابات به عزیزان دولتی می گویم رطب خورده منع رطب کی کند . وزرا و مسئولان اجرایی هزار میلیارد تومانی در این ۳۰ سال گنج پیدا کرده اند؟ برخی از نمایندگان دو جناح در مجلس هشتم را به گرفتن چند میلیون تومان از رحیمی به‌حق سرزنش می کنیم ولی فراموش نکنیم همه آنچه رحیمی به نمایندگان داده است به اندازه یکی از پول هایی که شهرام جزایری به یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم داده بود نمی شود .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اگر همان موقع که توکلی در نامه به رییس وقت قوه قضاییه تذکر داده بود، رسیدگی می شد اگر کسانی که برای احزاب سیاسی دولت ساحته پول جمع می کردند محاکمه می شد و اگر به موقع به پرونده آنهاییکه از دلالان نفتی پول گرفته بودند، رسیدگی می شد کار به اینجا نمی رسید؛ البته اگر امروز هم چاره نشود فردا دیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.