اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد
اصول گرایان سرپل زهاب

اصول گرایان سرپل زهاب

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارکباد

قرارداد جدید بیمه تکمیلی به روش صندوقی

قراداد بیمه تکمیلی فرهنگیان مجدداً با آتیه‌سازان حافظ به 
روش جدید صندوقی منعقدشد.
 تسنیم: قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه سازان حافظ برای دومین سال متوالی منعقد شد اما این بار آموزش‌وپرورش بسته‌های بیمه‌ای را به نظرخواهی از فرهنگیان گذاشت که بر این اساس بسته شماره دو به عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب شد.

خدماتی که در بسته شماره دو بیمه تکمیلی در نظر گرفته شده بدین شرح است: نرخ بیمه ماهانه توسط شرکت بیمه‌گر مبلغ 380هزار ریال با احتمال 10تا15درصد افزایش است که مبلغ 130هزار ریال آن سهم دستگاه و مابقی توسط بیمه شدگان پرداخت می‌شود.در این بسته هزینه‌های بیمارستانی شامل جراحی‌های تخصصی و درمان طبی و سایر اعمال جراحی، هزینه‌های نازایی، پاراکلینیک، ویزیت، فرانشیز دارو، هزینه‌های اروتز و پروتزو، هزینه‌های تهیه اعضای طبیعی پیوندی بدون سقف و هزینه‌های زایمان (طبیعی، سزارین و کورتاژ ) تا سقف 10میلیون ریال،‌ عینک و لنز تا سقف 500000 ریال،‌ عیوب انکساری برای هرچشم تا سقف 3میلیون ریال است.

طبق اعلام سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌طبق نظرسنجی به عمل آمده در خصوص 4 بسته معرفی شده به فرهنگیان بسته شماره 2 با 65 درصد و بسته‌های شماره 3 و 4 با 25 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین امتیاز نظرسنجی از همکاران فرهنگی را به خود اختصاص داده است. بسته شماره 2 نیز با در بر داشتن تمام تعهدات بسته‌های 3 و 4 به عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب شد.

وی، تنها تفاوت بسته شماره 1 با 2 را صرفاً پوشش دندانپزشکی با خسارت محدود عنوان کرد و گفت: در صورت درخواست فرهنگیان، هر یک از استان‌های کشور می‌توانند خدمات بسته شماره 1 را نیز برای آنها پیش‌بینی کنند.نرخ حق بیمه در بسته شماره 2 30 هزار تومان است که از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش، بیمه تکمیلی فرهنگیان امسال به روش جدید صندوقی عملیاتی می‌شود. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که شرکت بیمه‌گذار بیمه طلایی فرهنگیان کدام شرکت است، گفت: امسال برای افزایش کیفیت کار در بحث بیمه طلایی فرهنگیان به روش صندوقی عمل خواهیم کرد. در روش صندوقی ما ریسک بیمه را می‌پذیریم تا کیفیت بیمه افزایش یابد. بنابراین مشکلاتی که در سال گذشته از سوی فرهنگیان در خصوص کمبود مراکز درمانی یا تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمان مطرح می‌شد، به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

بطحایی افزود: در روش صندوقی دیگر شرکت بیمه‌گذار چندان تفاوتی نمی‌کند چرا که شرکت بیمه حق‌العملی را از ما دریافت می‌کند و با بت آن اسناد پزشکی را رسیدگی کرده و هزینه بیمه شده را پرداخت می‌کند.

به گزارش تسنیم، روش صندوقی روش جدیدی در اجرای بیمه تکمیلی فرهنگیان است اما این روش چیست و چگونه قرار است اجرایی شود، سوالی است که برای بسیاری از فرهنگیان مطرح است.

محمدرضا محدث کارشناس آموزش و پرورش در این خصوص گفت: سال گذشته هم که قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با آتیه سازان منعقد شد، اعلام کردیم که در مجموعه آموزش و پرورش بیمه معلم وجود دارد. بیمه معلم در سال 85 توسط آموزش و پرورش خریداری شد و نامگذاری آن به نام معلم برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی و حتی بیمه پایه به فرهنگیان بود. طی دو یا سه سال خدمات مدنظر توسط بیمه معلم ارائه شد اما در مقطعی از زمان به دلیل اختلاف میان این بیمه با وزیر آموزش و پرورش وقت قرارداد لغو شد و با بیمه ایران منعقد شد که خدمات خوبی توسط بیمه ایران ارائه شد و بیمه طلایی فرهنگیان راه‌اندازی شد.

وی افزود: اگر به سایت بیمه معلم مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که امکانات خوبی توسط این بیمه ارائه می‌شود و حتی خدمات بهتری از آتیه سازان داشته و چشم‌پزشکی و دندانپزشکی را نیز ارائه می‌کند. قرار بود شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارائه خدمات به کمک آموزش و پرورش بیایند،‌بیمه معلم یک شرکت بیمه‌ای قوی است و جای تعجب است که چرا آموزش و پرورش با این شرکت تعامل ندارد.

این کارشناس آموزش و پرورش درخصوص اجرای بیمه تکمیلی به روش صندوقی بیان کرد: روش صندوقی به این مفهوم است که سقفی را برای هر فرد قرار می‌‌دهند به عنوان مثال هر فرد در سال می‌تواند تا سقف 10 میلیون تومان از مزایای بیمه استفاده کند و اگر عمل جراحی انجام داد که این سقف پر شد دیگر نمی‌تواند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کند  این روش نیز مشکلاتی را برای فرهنگیانی که دارای بیماری‌های خاص هستند، ایجاد خواهد کرد.

محدث ادامه داد:‌در روش صندوقی سرجمع پول در اختیار وزارتخانه است و فرد به میزان سقف مشخص شده می تواند از خدمات بیمه استفاده کند. در بحث بیمه طلایی این موضوع مطرح بود که در جراحی‌های خاص سقف را برداشته بودند اما در روش صندوقی اگر برای ارائه خدمات سقف قائل شویم افراد اگر یک عمل جراحی انجام دهند که سقف مدنظر را پرکند دیگر نمی‌توانند از سایر خدمات مانند رادیولوژی و سی تی اسکن  استفاده کنند.

به گزارش تسنیم،  قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان در شرایطی برای دومین سال با آتیه سازان حافظ منعقد می‌‌شود که سال گذشته نارضایتی‌های بسیاری درخصوص نحوه ارائه خدمات از سوی این بیمه مطرح بود. کم بودن مراکز طرف قرارداد، تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی و کیفیت پایین خدمات ارائه شده از جمله اعتراضات فرهنگیان درخصوص بیمه طلایی فرهنگیان در یک سال گذشته بود به گونه‌ای که طبق اعلام برخی از آنها،‌ هنگام مراجعه به متخصص باید هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کردند و بیمه سه یا چهار ماه بعد این هزینه‌ها را پرداخت می‌کرد.

سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در این خصوص معتقد است: با توجه به افزایش حق بیمه در صنعت بیمه کشور تلاش بر این است با مدیریت صحیح منابع و انتخاب روش اجرا به صورت صندوقی با حداقل نرخ افزایش، قرارداد بیمه تکمیلی انجام شود.سال گذشته آتیه سازان با بیش از 9 هزار مرکز درمانی انعقاد قرارداد داشت و در صورت جابه‌جایی شرکت بیمه‌گر، قطعاً شرکت جدید نیازمند فرصت چندماهه برای انعقاد قرارداد با این مراکز خواهد بود.

وی اجرای روش جدید در بیمه تکمیلی سال جاری را گامی موثر برای افزایش مراجع درمانی و امکان دسترسی بهتر و ساده تر همکاران فرهنگی بیمه شده به این مراکز عنوان کرد.همچنین تمامی نیازهای درمانی همکاران فرهنگی در این قرارداد  همچون تعهدات سال گذشته بوده و تمام هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه نیز در این قرارداد لحاظ شده است.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی به عمل آمده از قرارداد سال گذشته در راستای پرداخت هرچه بهتر خسارات بیمه‌ای فرهنگیان، تصریح کرد: در اجرای این قرارداد به روش صندوقی و با توجه به مدیریت بر منابع مالی توسط وزارت آموزش و پرورش، مدت زمان پرداخت خسارت کاهش خواهد یافت.امیدواریم ظرف کمتر از 15 روز کاری هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان به حساب آنها واریز شود. با توجه به تعهدات پیش‌بینی شده قطعاً مشکلی در ارتباط با تأمین هزینه‌های درمانی فرهنگیان وجود نخواهد داشت و امید می‌رود این قرارداد موجبات رضایتمندی بیش از پیش فرهنگیان را به همراه داشته باشد.

 بیمه طلایی فرهنگیان این بار با حذف عنوان طلایی و تحت عنوان بیمه تکمیلی برای سال دوم با شرکت آتیه سازان حافظ منعقد شد. اگر چه در سال گذشته اعتراضات زیادی از سوی فرهنگیان درخصوص وضعیت خدمات ارائه شده مطرح بود اما مسئولان آموزش و پرورش معتقدند که آتیه سازان حافظ همکاری خوبی را با آنها داشته است به هر حال بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد تا این بار بیمه تکمیلی فرهنگیان در قالب قرارداد 16 ماهه با آتیه سازان حافظ منعقد شود آن هم به روش جدید صندوقی.

حال باید دید که با اجرای این روش و به تعبیر معاون وزیر آموزش وپرورش پذیرش ریسک بیمه از سوی وزارت آموزش و پرورش با هدف افزایش کیفیت، مشکلات فرهنگیان با ماجرای بیمه تکمیلی به ایستگاه آخر می‌رسد یا این ماجرا همچنان ادامه دارد؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.